چهارشنبه 23 ارديبهشت 1383

بحران در روابط تهران ـ آنکارا؛ ديدار امين‌‏زاده از ترکيه لغو شد، ايلنا

شبکه خبري تلويزيون ترکيه اعلام کرد: بحران ايجادشده در روابط تهران ـ آنکارا در مورد افتتاح فرودگاه بين‌‏المللي امام‌‏خميني(س) به لغو سفر معاون وزارت‌‏امورخارجه به ترکيه منجر شد.
به گزارش سرويس ديپلماتيک خبرگزاري کار ايران (ايلنا)، شبکه خبري ان‌‏تي‌‏وي با اشاره به مشکلات ايجادشده براي يک شرکت ترک در افتتاح اين فرودگاه، اعلام کرد: اين مسأله باعث شد ديدار محسن امين‌‏زاده از ترکيه که قرار بود امروز صورت گيرد، لغو شود.
اين شبکه خبري افزود: فيروز دولت‌‏آبادي، سفير جمهوري اسلامي ايران در آنکارا به امين‌‏زاده پيشنهاد کرده است تا سفر خود به ترکيه را به علت دشوار بودن دستيابي به نتايج مثبت لغو کند.
شبکه تلويزيوني ان‌‏تي‌‏وي در ادامه ادعا کرد: دولت‌‏آبادي به اطلاع امين‌‏زاده رسانده است که در حال حاضر ايران توان آن را ندارد که به پرسش‌‏هاي ترک‌‏ها در خصوص لغو قرارداد شرکت ترک، پاسخ مثبتي بدهد.
اين شبکه خبري همچنين به نقل از منابعي در دولت ترکيه اعلام کرد: آنکارا در انتظار انجام اين سفر بود تا از امين‌‏زاده درباره علل لغو قرارداد منعقد شده بين تهران و شرکت ترک که متولي راه‌‏اندازي فرودگاه بين‌‏المللي امام‌‏خميني(س) بود، توضيح بخواهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7525

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بحران در روابط تهران ـ آنکارا؛ ديدار امين‌‏زاده از ترکيه لغو شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016