چهارشنبه 23 ارديبهشت 1383

محمدعلي ابطحي: تأييد حكم آقاجري با چه هدفي طراحي شده؟، ايسنا

محمدعلي ابطحي: تأييد حكم آقاجري در روز جهاني مطبوعات، يك روز پس از اعلام نظر رييس‌جمهور و در شرايطي كه دانشگاه‌ها فعالند، با چه هدفي طراحي شده؟

«سيدمحمدعلي ابطحي»، معاون حقوقي و پارلماني رييس‌جمهور به موضوعات اخير مطرح درباره‌ي حكم اعدام «سيد هاشم آقاجري» و انعكاس نظر رييس‌جمهور در اين زمينه پرداخته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ابطحي آورده است: « يك روز بعد از آنكه آقاي خاتمي در نامه‌اش نوشت: «امروز گرچه هنوز اين درد و مصيبت را داريم كه انساني دانشمند كه شايد سابقه حضورش در انقلاب و جبهه بيش از سابقه تصدي فلان قاضي بي‌تجربه‌اي باشد كه گشاددستانه حكم ارتداد را صادر مي‌كند و مبارزي كه پا و سلامت خود را براي انقلاب داده ..... به ناحق به ارتداد متهم و بر اساس آن محكوم مي شود»، يكي از مسوولان سياسي دفتر رييس‌جمهور آخر شب فكسي برايم فرستاد كه حكم اعدام آقاجري تائيد شده و براي اعتراض 20 روزه به ديوان عالي كشور مي‌رود. خانواده‌اش نيز در تماس با دفتر رييس‌جمهوري خيلي ابراز نگراني مي‌كردند كه مبادا با توجه به صدور اين نامه‌ي آقاي خاتمي، هاشم اعدام شود. معلوم بود كه هاشم اعدام نخواهد شد ولي نگراني خانواده‌ي آقاجري قابل درك بود. خوشبختانه سخنگوي قوه‌ي قضاييه هم - پس از آنكه اين تائيد حكم در سراسر دنيا پخش شد - اين مسأله را تكذيب كرد.

من به اين نكته فكر كردم و در يك محفل كاملا رسمي كه آقاي خاتمي هم بود اظهار داشتم كه درست در روز جهاني مطبوعات و يك روز پس از اعلام نظر رييس‌جمهور و در شرايطي كه دانشگاه‌ها فعالند، تأييد حكم آقاجري و اعلام رسانه‌يي آن با چه هدفي مي تواند طراحي شده باشد؟ اگر كسي جوابي براي اين مسأله پيدا كرد، به من هم كمك كند. تازه آقاي هاشمي شاهرودي هم بخشنامه‌ي جديدش را صادر كرده است و سخنگوي قوه‌ي قضاييه هم گفته كه هيچكس براي انديشه در زندان نيست!

شنيدم آقاي خاتمي هم گفته من نمي‌دانم جمهوري اسلامي چند بار بايد هزينه‌ي جهاني حكم آقاجري را كه اعدام هم نخواهد شد، بدهد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حتما اين ابهامات ذهن شما را هم فراگرفته، من هم غرق در اين ابهامات هستم. اي كاش كسي توضيحي بدهد كه چه مصلحت سياسي مي‌تواند پشت اين اعلام اعدام باشد. اگر هست بگوييد تا ما هم بدانيم، اگر نيست كه نيست، نمي‌دانم چه پيشنهادي بدهم؟

يادم هست در اوايل صدور حكم اوليه‌ي اعدام آقاجري، آيت‌الله جمي، امام جمعه‌ي آبادان كه در طول جنگ، آبادان را رها نكرد و مردانه در آن شهر ايستاد و همه‌ي خطرات را به جان خريد، طي نامه‌اي شهادت داده بود كه وي را مي شناسد و به مراتب خلوص و تقوي و مجاهدت او آگاهي دارد.»

ابطحي در پايان ياداشت خود در سايتش تاكيد كرده است: «من اگر روحاني و اهل دين نبودم، هيچگاه اينقدر جوش حكم ارتداد و اعدام آقاجري را نمي‌زدم ولي يقين دارم تأثيرگذارترين شيوه‌ي نفي دين و روحانيت در جامعه همين فتواها و قضاوت‌ها و حكم‌هاست.

چه خوب بود به جاي نگراني از فيلم مارمولك، از اين رفتارهايي كه مي‌تواند به نفي دين و روحانيت در ذهن جامعه منجر شود، ابراز نگراني مي‌شد.»

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7526

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدعلي ابطحي: تأييد حكم آقاجري با چه هدفي طراحي شده؟، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016