چهارشنبه 23 ارديبهشت 1383

جانشين سفير ايران در ترکيه: لغو سفر امين‌‏زاده ربطي به مسائل فرودگاه امام‌‏(س) ندارد، ايلنا

جانشين سفير ايران در ترکيه اعلام کرد: لغو سفر معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت‌‏امورخارجه کشورمان به آنکارا هيچ ارتباطي با مشکلات پيش‌‏آمده در افتتاح فرودگاه بين‌‏المللي امام‌‏خميني(س) ندارد.
بيژن ايزدي در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيک ايلنا، ضمن تکذيب خبر منتشر شده از سوي شبکه خبري ان‌‏تي‌‏وي ترکيه مبني بر لغو سفر محسن امين‌‏زاده به پيشنهاد فيروز دولت‌‏آبادي سفير ايران در آنکارا، تأکيد کرد: اين خبر صحيح نيست زيرا سفر آقاي امين‌‏زاده به علت نبود آقاي دولت‌‏آبادي در ترکيه صورت گرفته است.
وي افزود: آقاي دولت‌‏آبادي در حال‌‏حاضر براي رايزني در مورد برخي مسائل در تهران به سرمي‌‏برند و به همين جهت ترجيح داده شد تا سفر معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت‌‏امورخارجه هنگامي انجام گيرد که شخص سفير نيز حضور داشته باشد و مذاکرات با هماهنگي بيشتري انجام گيرد.
جانشين سفير ايران در ترکيه همچنين اظهار داشت: هنوز از سوي وزارت‌‏امورخارجه ترکيه هيچ مطلبي درباره مسائل فرودگاه امام‌‏خميني(س) به سفارت جمهوري اسلامي ايران ابلاغ نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايزدي در پاسخ به اين سؤال که آيا خبر ان‌‏تي‌‏وي مبني بر اينکه قرار بوده امين‌‏زاده براي پاسخ‌‏گويي به مقامات ترکيه در خصوص لغو قرارداد شرکت ترک براي راه‌‏اندازي فرودگاه امام(س) به آنکارا سفر کند؛ خاطرنشان کرد: قرار بوده اين سفر، يک سفر ديپلماتيک عادي باشد و در جريان آن در خصوص روابط ديپلماتيک دوجانبه صحبت شود.
وي با بيان اينکه برنامه‌‏ريزي اين سفر از خيلي وقت پيش انجام شده بوده و ربطي به مسائل اخير ندارد، گفت: هنوز تاريخ جديدي براي سفر آقاي امين‌‏زاده به ترکيه مشخص نشده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7532

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جانشين سفير ايران در ترکيه: لغو سفر امين‌‏زاده ربطي به مسائل فرودگاه امام‌‏(س) ندارد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016