پنجشنبه 24 ارديبهشت 1383

انجمن دفاع از آزادي مطبوعات از مجلس خواست در مدت باقيمانده قانون مطبوعات را در دستور كار خود قرار دهد، ايسنا

در مراسم تقديم قلم طلايي به حجت‌الاسلام و المسلمين انصاري راد، شمس‌الواعظين، سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، گزارش اين انجمن از وضعيت مطبوعات در سال گذشته ارائه داد.
به گزارش گروه خبري ايسنا -مستقر در نمايشگاه مطبوعات- او گفت: در اين سال 29 نشريه اعم از دانشجويي و يا فراگير توقيف شدند و 120 مورد بازجويي از روزنامه‌نگاران گزارش شده است.
بر اساس گزارش ارائه شده، اين انجمن از مجمع تشخيص مصلحت درخواست كرده است كه به موضوع استفسار از قانون اقدامات تأميني رسيدگي كند. چرا كه تعلل در اين زمينه به ضرر روزنامه‌نگاران است.
اين انجمن دخالت شوراي عالي امنيت ملي در ارائه‌ي اخبار و سانسور رسمي را از مشخصات سال 82 و محدود كننده در مطبوعات دانست.
انجمن دفاع از آزادي مطبوعات از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست در اين مدت باقيمانده قانون مطبوعات را در دستور كار خود قرار دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين گزارش عنوان شده است كه 187 سايت خبري در ايران در سال گذشته فيلتر شد كه از جمله‌ي آنها سايت فروهرها، منتظري، آفتاب، امروز و سايت مصدق بوده است.
بر اساس اين گزارش 291 مورد گزارش شكايت به اين انجمن ارائه شده است.
مرگ يك روزنامه‌نگار، توقيف 25 عنوان نشريه، احضار و بازجويي 40 فعال روزنامه‌نگاري، و 15 مورد بازداشت، را از موارد گزارش شده در اين گزارش ارائه شده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7576

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن دفاع از آزادي مطبوعات از مجلس خواست در مدت باقيمانده قانون مطبوعات را در دستور كار خود قرار دهد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016