جمعه 25 ارديبهشت 1383

«حامیان مسلح» آقای شهردار، رويداد

گزارش خبری-تحیل «رویداد» ازکشاکش درونی اقتدارگرایان در صورت کاندیداتوری «احمدی نژاد» در انتخابات ریاست جمهوری
تبلیغات و حمایت ها ازسوی مقامات، نهادها ورسانه های وابسته به جریان اقتدارگرا برای «محمود احمدی نژاد» از وابستگان انصارحزب الله و شهردار کنونی تهران از اواخر سال گذشته تشدید شده است. این تبلیغات با مضمون «کارآمدی بالا» درنزد تیم جدید مسوول شهرداری که در اختیار محافظه کاران قرار دارد،صورت می گیرد. تشدید این تبلیغات در دو ماه اخیر، این شایعه را که احتمال می رود احمدی نژاد حتی به عنوان کاندیدای جریان اقتدارگرا(شورای هماهنگی نیروهای انقلاب) در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حضور پیدا کند، در محافل سیاسی دامن زده است.
به گزارش خبرنگار«رویداد»، منابع نزدیک به شورای هماهنگی نیروهای انقلاب می گویند که سپاه با حمایت برخی افراد ذی نفوذ در بیت رهبری تلاش دارند تا نظر مقام رهبری نسبت به کاندیداتوری احمدی نژاد را جلب کنند و افرادی نظیر علی لاریجانی، اکبر ولایتی و حسن روحانی را از عرصه خارج کنند.

به گفته این منابع، حامیان احمدی نژاد که جریان راست افراطی را تشکیل می دهند و «طیف نظامی-امنیتی» حاضر در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب محسوب می شوند، در تبلیغات داخلی خود بر مسایلی نظیر«کارآمدی، جوانگرایی، ولایت مداری و سادگی ظاهری» احمدی نژاد تکیه می کنند و معتقدند که این موارد هم شانس او برای کسب آرای بیشتر در انتخابات را افزایش می دهد و هم اینکه، پست گرایش اقتدارگرایان به چهره های جوانتر و کمتر شناخته شده را در سطح افکار عمومی تقویت می کند

طیف نظامی-امنیتی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب درصدد است تا با اقدامات تبلیغی نظیر پرداخت وام ازدواج از سوی شهرداری، برگزاری جشن های مذهبی، افزایش سطح تبیلغات درباره اقدامات ظاهرا مردمی شهردار تهران و استفاده از شعارهایی نظیر «رجایی دیگر» برای پیروزی احمدی نژاد بر رقبای احتمالی سرمایه گذاری کند.

گفته می شود یکی از دلایل برکناری«علی لاریجانی» و روی کارآمدن «عزت الله ضرغامی» در صدا و سیما که به سپاه گرایش دارد، آن بوده که مدیریت صدا وسیما در جهت تبلیغ احمدی نژاد کاملا با طیف نظامی-امنیتی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب همراهی نشان دهد.

در این زمینه، یکی از فعالان سیاسی این طیف جریان اقتدارگرا روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه برای نخسین بار به طور رسمی از احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بهارآینده سخن گفت. «علی دارابی» که سمت قایم مقام «جمعیت ایثارگان انقلاب اسلامی»- تشکلی که نیروهای امنیتی و نزدیک به سپاه در آ« عضویت دارند- را بر عهدهد دارد، درگفت وگویی با خبرگزاری «مهر» ادعا کرد که «درخواست های خیلی قطعی ازسوی مردم» برای کاندیدا کردن احمدی نژاد توسط محافظه کاران دریافت شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با این حال، منابع نزدیک به شورای هماهنگی نیروهای انقلاب می گویند که در صورت توفیق طیف نظامی-امنیتی این شورا در پیشبرد برنامه های سیاسی خود، انتظار می رود جریان های حزبی و سیاسی راسگرا و چهره هایی نظیر ناطق نوری،باهنر وسران موتلفه که از نوع تصمیم گیری ها در انتخابات مجلس هم چندان رضایت ندارند، واکنش هایی را بروز دهند. این طیف بیشتر راغب به کاندیداتوری ولایتی یا لاریجانی در انتخابات و محوریت احزاب سنتی راست در پیشبرد پروژه انتخاباتی جریان محافظه کار است. ناظران در انتظارند تا نتیجه این کشاکش را در ماه های آینده و با نزدیک شدن به زمان انتخابات ببینند. آیا سپاه وبیت رهبری محافظه کاران را نیز همانند اصلاح طلبان حذف می کنند؟

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7611

فهرست زير سايت هايي هستند که به '«حامیان مسلح» آقای شهردار، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016