جمعه 25 ارديبهشت 1383

علي مزروعي: تصميم گيران در حوزه‌هاي مطبوعات فاصله‌ي بسياري با فعالان اين عرصه دارند، ايسنا

رئيس انجمن صنفي روزنامه‌نگاران، گفت: اصولا تصميم‌گيران و تصميم سازان در حوزه‌ي مطبوعات فاصله‌ي بسياري با افرادي كه در اين حوزه‌ها فعاليت مي‌كنند دارند كه اين فضاي فكري متفاوت باعث شده شكاف عميق و پر نشدني ميان اين گروه‌ها به وجود آيد.
به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ”علي مزروعي” در نشست نظام جامع مطبوعات در محل نمايشگاه مطبوعات، اظهار داشت: اگر قرار است نظام رسانه‌يي در كشور تدوين شود، بايد بدانيم تئوري رسانه‌يي ما چه موضوعاتي را در بر مي‌گيرد، كه اين موضوع سبب شده در تدوين ‌اين نظام الگوهاي كار آمد در نظر گرفته شود.
وي، عنوان كرد: آيا رسانه‌ها بايد ابزاري در خدمت حكومت‌ها و تحكيم روابط آن‌ها باشند يا اين كه ابزار اطلاع رساني و گردش روان اطلاعات در جامعه هستند كه ما نتوانسته‌ايم در كشورمان به اين كاركرد اصلي رسانه در اطلاع رساني و گردش روان اطلاعات توجه كنيم.
وي، با بيان اين كه صداوسيما در توليد اخبار و اطلاعات به طور انحصاري عمل مي‌كند، ابراز داشت: انحصار كامل سبب مي‌شود عرصه‌ي رقابت در جامعه از ميان رود و كيفيت و رشد مناسب محصولات به دليل نبودن رقيب و احتياج افراد يك جامعه به آن محصولات پايين آيد، بنابراين رسانه‌ها نبايد به صورت انحصاري در خدمت يك گروه از جامعه باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، در پايان تاكيد كرد: اين موضوعات سبب مي‌شوند آشفتگي‌هاي بسياري در حوزه‌هاي رسانه‌ها و مطبوعات به وجود آيد كه هيات نظارت بر مطبوعات بايد اين مسائل را به طور ريشه‌اي حل كند، چرا كه رفع نكردن اين مسائل تبعات و آثار نامطلوبي را در جامعه ترويج مي‌كند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7642

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي مزروعي: تصميم گيران در حوزه‌هاي مطبوعات فاصله‌ي بسياري با فعالان اين عرصه دارند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016