جمعه 25 ارديبهشت 1383

آيت الله جنتي : عده‌‏اي خجالت بکشند و بدانند که آمريکا دروغ مي‌‏گويد. ايلنا

دبيرشوراي نگهبان در خطبه‌‏هاي اين هفته نماز جمعه تهران با تشکر از حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: بررسي شکايات مربوط به انتخابات از هفته آينده شروع مي‌‏شود.
به گزارش خبرنگار" ايلنا", آيت‌‏الله احمد جنتي, امام جمعه موقت تهران گفت: شوراي نگهبان طبق روال عادي به شکايات مربوط به انتخابات رسيدگي خواهد کرد و اگر در بازرسي‌‏ها مشخص شود که حق کسي ضايع شده است, بايد آن حق برگردانده شود اما اگر شکايتي بي‌‏خود بود و تاثيري در انتخابات نداشت, اين شکايت قابل بررسي نيست.
جنتي با ابراز اميدواري نسبت به گشايش مجلس هفتم در روز هفتم خرداد, توصيه‌‏هايي را به منتخبين مجلس هفتم مطرح کرد.
دبير شوراي نگهبان خطاب به نمايندگان مجلس هفتم, گفت: اولاً متن نامه‌‏اي را که مي‌‏خوانيد, به دقت مطالعه کنيد و حساب خود را با خدا صاف کنيد.
وي افزود: شما مي‌‏خواهيد قسم بخوريد که به اسلام و مردم خدمت کنيد و از امانتي که مردم به شما مي‌‏سپارند, محافظت کنيد. به اين قسم نامه دقت کنيد، سر و کار اين قسم‌‏نامه با خداست.
اما جمعه موقت تهران با بيان اينکه سفارش‌‏هاي زيادي به منتخبان مجلس هفتم دارد, از آنها خواست تا مبارزه با فساد اقتصادي و فرهنگي را در راس کار خود قرار دهند و تاکيد کرد که اين کار را در اوايل دوره نمايندگي خود پيگيري کنند.
جنتي خطاب به مجلس هفتم گفت: مسائل اصلي مردم را در درجه اول قرار دهيد و به مسائل فرعي و دست چندم نپردازيد، مگر اينکه به مسائل اصلي پرداخته باشيد و فرصت پرداختن به مسائل بعدي را هم داشته باشيد.
وي با بيان اينکه مسائل اصلي مردم هم معلوم است, گفت: مسائل اصلي مردم مسائل اقتصادي و فرهنگي است. اين دو از بزرگترين مسائل مردم است.
اگر مردم نان و در حد معقولي رفاه نداشته باشند, نمي‌‏توانند تعالي, تکامل و رشد پيدا کنند و در مقابل دشمنان بايستند و در اين صورت مصيبت به بار مي‌‏آيد.
وي اشتغال, بيکاري و تورم از مشکلات اصلي‌ مردم دانست و گفت: مجلس مسووليت سنگيني دارد و در حد اختيارات خود بايد انجام وظيفه کند. يکي از وظايف مجلس, نظارت است و مجلس هفتم حتماً بايد نظارت را جدي بگيرد.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: بالاخره وزراء با راي اعتماد مردم بر سر کار آمده‌‏اند و مجلس هم مسئول است که از آنها سئوال و استيضاح کند.
جنتي با تاکيد بر اينکه مجلس هفتم نبايد نظارت را سبک بگيرد, گفت: يک بخش از امر نظارت در مورد مسائل مالي و اقتصادي است که آيا به هر حال اموال بيت‌‏المال درست مصرف مي‌‏شود يا نه.
وي افزود: البته بخشي از اين مسووليت بر عهده ديوان محاسبات است اما متاسفانه نشنيده‌‏ايد که جوابي در اين مورد داده باشد.
دبير شوراي نگهبان تصريح کرد: بخشي از مشکلات مربوط به اشتغال و تورم با جلوگيري از ريخت و پاش‌‏هاي بيت‌‏المال قابل حل است.
جنتي در ادامه توصيه‌‏هاي خود به نمايندگان مجلس هفتم, از آنها خواست تا در نيمه اول دوره نمايندگي خود تصميم بگيرند و تصميمات خود را به فردا و پس‌‏فردا واگذار نکنند.
وي گفت: اگر به نيمه دوم دوره نمايندگي رسيديد, کاري نمي‌‏توانيد بکنيد. هر اقدامي مي‌‏خواهيد بکنيد بايد تا سر زنده هستيد, نفستان تازه است و هنوز آلوده دامنتان را نگرفته است, آن را انجام دهيد.
دبير شوراي نگهبان در ادامه سخنان خود با بيان اينکه بشريت احتياج به معنويت دارد و بالاترين مشکل جهان امروز خلاء معنويت است, گفت: رسالت نظام جمهوري اسلامي اين است که دين, ايمان, عقيده و اخلاق مردم را اصلاح کند.
وي افزود: اگر مسائل فرهنگي درست شود, مسائل اقتصادي خود به خود درست مي‌‏شود. اگر سرمايه‌‏داران دين و ايمان داشته باشند, طاقت نمي‌‏آورند که خود بر سر سفره رنگيني بنشينند به فقرايي که در همسايگي آنها يا در نقاط دور دست هستند, کمک نکنند.
وي افزود: اگر مسووليتي که اموال بيت‌‏المال در دست‌‏شان است, دين و ايمان داشته باشند, مسلماً اموال دولتي را صرف کارهاي غير ضروري نمي‌‏کنند.
دبير شوراي نگهبان خطاب به نمايندگان مجلس هفتم گفت: معنويت در درجه اول کار شماست. ببينيد مشکلات معنوي مملکت چيست. اگر عقيده‌‏اي در بعضي جاها پيدا شده است, اگر فساد اخلاقي پيدا شده است اگر حالت ظلم و زور بر عده‌‏اي حاکم شده است و حدود و اخلاق الهي زير پا گذاشته شده است, شما بايد تا آن جا که مي‌‏توانيد علل آن را پيدا کنيد البته توان شما هم محدود است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه‌‏هاي اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اينکه مساله عراق رنج‌‏آور و کلافه کننده شده است, گفت: از طرفي آدم مي‌‏گويد نبايد صدا و سيما اين تصاوير را نشان دهد و از طرف ديگر اگر اين تصاوير نشان داده نشود، ماهيت جنايتکار آمريکا معلوم نمي‌‏شود.
وي افزود: ما به وحشي‌‏گري آمريکا عقيده داشتيم. قرآن آنها را گمراه‌‏تر از حيوانات مطرح مي‌‏کند اما تا زماني‌‏که آدم با چشم اين اتفاقات را نبيند, به عمق فاجعه پي نمي‌‏برد.
جنتي تصريح کرد: بايد توجه شود که آيا همه آنهايي که دستگير کرده‌‏اند, کساني هستند که با آنها در افتاده بودند؟ آيا آنها شهيد في سبيل‌‏الله بوده‌‏اند؟ برخي از آنهايي که دستگير شده‌‏اند, از نظر خود آمريکايي‌‏ها هم بي‌‏گناهند اما آنها را گرفته‌‏اند تا با شکنجه از آنها اقرار بگيرند. کسي که کاري نکرده چه بگويد.
دبير شوراي نگهبان گفت: نمي‌‏دانم عده‌‏اي هنوز چطور رويشان مي‌‏شود و حيا به آنها اجازه مي‌‏دهد تا بگويند آمريکا سردمدار دموکراسي در دنياست.
وي افزود: عده‌‏اي خجالت بکشند و بدانند که اينها دروغ مي‌‏گويند. اساس سياست‌‏هاي کاري آمريکا دروغ, حقه‌‏بازي, عوام فريبي و رياکاري است. اينها را باور کنيد و هي حقوق بشر آمريکا را به رخ نکشيد.
جنتي تصريح کرد: هي نگوييد حقوق بشر در ايران رعايت نمي‌‏شود. اگر در برخي جاها هم رعايت نشده است که نبايد اينگونه باشد, اين موارد قابل قياس با جنايات آمريکا نيست.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه از نظر آنها هر چه منافع آمريکا را تامين کند حقوق بشر را تامين کرده و هر چه به منافع آمريکا لطمه بزند, به حقوق بشر لطمه زده است, گفت: بايد دعا کرد که خدا عراق را از دست اين گرگ‌‏هاي درنده نجات دهد. آنها از گرگ هم بدتر هستند. گرگ حق شکايت دارد که چرا اسم آن را روي آمريکايي‌‏ها گذاشته‌‏ايم.
آيت الله جنتي افزود: وظيفه ما اين است که تا جايي که مي‌‏توانيم به عنوان يک وظيفه ديني در حدود ضوابط و بدون اينکه بخواهيم در امور عراق دخالت کنيم, به آنها کمک کنيم.
وي از مردم عراق خواست تا محکم و پايدار در مقابل جنايتکاران بايستند.
جنتي با بيان اينکه آمريکايي‌‏ها گور خود را در عراق مي‌‏کنند ولي خود نمي‌‏فهمند, گفت: مستي قدرت از مستي شراب بدتر است. آمريکايي‌‏ها اعتبار خود را از دست داده‌‏اند. تنفر جهاني از آمريکا روز به روز بيشتر مي‌‏شود و خيلي از کساني که به آمريکا بدبين نبوده‌‏اند, امروز بدبين شده‌‏اند.
امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه مردم عراق بايد به طوري جدي پايداري کنند, خطاب به آنها گفت: جواناني که در فلسطين مقاومت مي‌‏کنند. الگوي صلابت و شجاعت در دنيا هستند و شما هم از آنها ياد بگيريد در مقابل زورگويان بايستند.
وي افزود: شما بايستيد و صبر و تقوا داشته باشيد که در اين صورت خداوند وعده پيروزي به شما داده است.
جنتي همچنين عراقي‌‏ها را دعوت به حفظ وحدت کرد و گفت: دشمن مي خواهد از راه تفرقه بر شما پيروز شود. شما بايد بلوغ سياسي داشته باشيد و از مراجع مخصوصاً آيت‌‏الله سيستاني که مردانه در ميدان ايستاده است, پيروي کنيد تا آنها شما را به راه راست هدايت کنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7643

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله جنتي : عده‌‏اي خجالت بکشند و بدانند که آمريکا دروغ مي‌‏گويد. ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016