شنبه 26 ارديبهشت 1383

ناآرامي گسترده كارگري در اردبيل [با حضور امام جمعه پارس‌آباد]، بازتاب

خبرنگار «بازتاب» از اردبيل گزارش داد: مشكلات مجتمع صنعتي ـ كشاورزي كشت و صنعت مغان در پار‌س‌آباد، موجب بروز ناآرامي‌هاي گسترده كارگري در اين منطقه شده است.

بنا بر اين گزارش، اين ناآرامي‌ها كه از روز چهارشنبه شدت گرفته است، با تجمع حدود 5 هزار نفر از كارگران اين مجتمع، ادامه يافت. به اين صورت كه تجمع‌كنندگان، پس از حضور در محوطه كارخانه به سمت رود ارس در حاشيه مرز راهپيمايي كردند كه پس از حدود 6 ساعت، با حضور مأموران، اين تجمع پايان يافت.

روز پنجشنبه نيز كارگران در اعتراض به عدم دريافت مطالبات معوقه و مشكلات صنفي، در مقابل در شركت تجمع كرده و سپس در مقابل مهمانسراي شهرك شهيد غفاري، اجتماع و اقدام به شكستن شيشه‌هاي مهمانسرا كردند.

همچنين حجت‌الاسلام علوي، امام جمعه پارس‌آباد، كه در محل حضور داشت، در سخناني با برشمردن برخي نابرابري‌هاي موجود و خواسته‌هاي كاركنان شركت از بي‌تفاوتي مديرعامل، شديدا انتقاد كرد. وي خطاب به معاون وزيركشاورزي گفت: اين تجمع يك تجمع صنفي در دفاع از حقوق كاركنان است. امام جمعه پارس‌آباد، از معاون وزير خواست در اولين فرصت، مديرعامل شركت را جابجا كند.

در اين تجمع، معترضان خواستار بركناري مديرعامل و مديران شركت و نيز پرداخت همه مطالبات معوقه كارگران شدند.

گزارش خبرنگار «بازتاب» حاكي است، محسن خادم‌پور، معاون وزيركشاورزي كه براي بررسي اوضاع به منطقه سفركرده بود، با حضور در ميان اعتصاب‌كنندگان طي سخناني، ضمن تأييد و دفاع از عملكرد ضيايي، مدير عامل اين شركت، از وي به عنوان يكي از مديران موفق كشور نام برد كه در اين هنگام، معترضان با سر دادن شعارهايي، دقايقي مانع سخنراني وي شدند. وي با تأييد وجود برخي مشكلات، ابراز اميدواري كرد كه مشكل كارگران، طي هفته آينده حل شود. وي همچنين قول داد، در نخستين نشست هيأت مديره درباره بركناري مديران ناكارآمد تصميم‌گيري كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيرمؤذن، فرماندار پارس‌آباد مغان، نيز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت، گزارش‌هايي مبني بر وجود تخلف در اين شركت، به فرمانداري ارسال شده است كه در صورت صحت، به شدت با آن برخورد خواهيم كرد كه درپي اين اعتراضات، همه اعضاي هيأت مديره شركت استعفا دادند. تجمع‌كنندگان نيز پس از آگاهي از استعفاي هيأت مديره با خوشحالي به سركارشان بازگشتند.

گفتني است، كشت و صنعت و دامپروري مغان، با داشتن حدود 6 هزار نيروي كار و 26 هزار هتكار اراضي باغي و زراعي و كارخانه‌هاي متعدد، از شركت‌هاي مطرح خاورميانه مي‌باشد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7671

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناآرامي گسترده كارگري در اردبيل [با حضور امام جمعه پارس‌آباد]، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016