شنبه 26 ارديبهشت 1383

فاطمه حقيقت‌جو: شكايت وارد نيست، ايسنا

حقيقت‌جو با اشاره به حضورش در شعبه‌ي 4 دادسراي عمومي و انقلاب تهران توضيح داد كه چون شكايت مربوط به يكي از نطق‌هايش در دوران نمايندگي مجلس است، با توجه به مصونيت نمايندگان در بيان ديدگاه خود، وارد محتواي پرونده نخواهد شد.
فاطمه حقيقت‌جو، نماينده‌ي مستعفي مردم تهران در ششمين مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي دلايل احضار خود، اظهار داشت: به علت شكايت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از نطق پيش از دستوري كه در يكي از جلسات علني مجلس ايراد شده بود، در دادسرا حضور يافتم ولي از آنجا كه در جريان اين شكايت نبودم، يك هفته فرصت خواستم.
وي با اشاره به اينكه شنبه‌ي آينده بار ديگر در دادسرا حضور خواهد يافت، ادامه داد: از آنجا كه شكايت مربوط به نطق پيش از دستوري است كه در دوران نمايندگي‌ام ايراد كرده‌ام، بر اساس اصول 84 و 86 قانون اساسي و آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس مبني بر اينكه نمايندگان در بيان ديدگاه‌ها و مسائل كشور آزادند و مصونيت دارند، وارد محتواي پرونده نخواهم شد.
حقيقت‌جو مدعي شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در شكوائيه‌اي كه ارسال كرده هيچ‌يك از اظهارات او را رد نكرده و تنها خود را ضابط دستگاه قضايي عنوان كرده كه اقداماتش تحت نظارت قوه‌ي قضاييه بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نماينده‌ي مستعفي مجلس با بيان اينكه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر اساس قانون و آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس از حق بيان دفاعيات خود از تريبون مجلس استفاده كرده است، اظهار عقيده كرد كه اساسا اين شكايت وارد نيست و اين نهاد نمي‌تواند از نمايندگان به علت طرح ديدگاهايشان از تريبون مجلس شكايت كند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7688

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فاطمه حقيقت‌جو: شكايت وارد نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016