يكشنبه 27 ارديبهشت 1383

خامنه‌اي:نبايد در مقابل تعرض اشغالگران آمريكايي به مقدسات مسلمانان و شيعيان ساكت ماند، خبرگزاري فارس

خبرگزاري فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: نبايد در مقابل تعرض و گستاخي اشغالگران آمريكايي به مقدسات مسلمانان و شيعيان و هتك حرمت عتبات عاليات در عراق ساكت ماند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دفتر مقام معظم رهبري؛ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در درس خارج خود، تعرض نظاميان اشغالگر آمريكايي به مقدسات مسلمانان و شيعيان و هتك حرمت عتبات عاليات در عراق را اقدامي گستاخانه، وقيحانه و همراه با حماقت دانستند و ضمن اظهار تالم و تاسف شديد از اين وقايع تصريح كردند: مطمئنا مردم مسلمان و شيعيان در عراق و ديگر نقاط دنيا در مقابل اين تعرض و گستاخي ساكت نخواهند نشست زيرا اين وقايع، بسيار مهم است و نبايد در مقابل آنها ساكت ماند.
ايشان با تاكيد بر اينكه حضرت اميرالمومنين (ع) و حضرت سيدالشهدا (ع) در اعماق قلوب مسلمانان و شيعيان جاي دارند و مرقد‌هاي مطهر آنان داراي جايگاه بسيار والا و خاصي هستند افزودند: مسلمانان نمي‌توانند تعرض نظاميان وقيح آمريكايي به اين اماكن مقدس و گلوله باران وادي السلام در نجف را كه محل دفن بسياري از اولياء، اوصيا و بزرگان است، تحمل نمايند و اين جنايت از نظر دنياي اسلام، شيعيان و ملت ايران محكوم است.
مقام معظم رهبري خاطر نشان كردند: وقاحت آمريكاييها به حدي رسيده است كه به رغم اين جنايات و هتك حرمت‌ها در عراق، همچنان دم از حقوق بشر و دموكراسي مي‌زنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه تخم تفرقه‌اي كه آمريكاييها در عراق كاشته‌اند، تا دهها سال محصول تلخ نفرت را ببار خواهد آورد، افزودند: رسوايي اخير زندان ابوغريب كه مشخص شده در زندانهاي ديگر نيز جريان دارد، داغ ننگي بر پيشاني آمريكاييها است كه به آساني پاك نخواهد شد.
ايشان با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر بي‌اطلاعي از ماجراي زندان ابوغريب، آن را يك دروغ آشكار دانستند و خاطر نشان كردند: سردمداران كاخ سفيد در حالي چنين آشكار دروغ مي‌گويند كه صليب سرخ اعلام كرده است از مدتها قبل مسؤولان امريكايي را در جريان وضع زندان ابوغريب قرار داده بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، دستگاه هيات حاكمه آمريكا را دستگاه نفرت، ظلم و بي‌اعتنايي به كرامت انسانها دانستند و تصريح كردند: ورود آمريكاييها به عراق، ماندن آنها در عراق، رفتارشان با مردم عراق، گماردن يك حاكم آمريكايي در اين كشور، شكنجه زندانيان در زندانها و تعرض اخير آنها به شهرهاي مقدس كربلا و نجف، همه كارهاي غلطي است كه پشت سر هم انجام گرفته و آمريكاييها امروز در باتلاق و گندابي گرفتار شده‌اند كه هر چه جلوتر روند بيشتر گرفتار خواهند شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ارائه طرح انتقال قدرت در عراق را نيز يك فريب برشمردند و تاكيد كردند: سياستمداران و نخبگان عراقي بدانند كه هر كدام از آنها كه سر كار بيايند و دست نشانده آمريكا باشند به اندازه آمريكاييها، منفور خواهند بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايشان تصريح كردند: انتقال قدرت واقعي هنگامي است كه مردم عراق، حق انتخاب داشته باشند و در غير اين صورت طرحي كه از جانب يك نفر و با حمايت آمريكاييها به سياستمداران عراقي ديكته شود، انتقال قدرت به مردم نخواهد بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه امروز، دولت آمريكا در عراق و صهيونيستهاي غاصب در فلسطين، مرتكب بزرگترين جنايات بشري مي شوند، خاطر نشان كردند: اين جنايات در اثبات حقانيت مردم ايران براي انتخاب شعار «مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل» كافي است.
مقام معظم رهبري با اشاره به ادعاي دولتهاي اروپايي مبني بر حمايت از حقوق بشر، تصريح كردند: اگر دولتهاي آمريكايي در اين ادعاي خود صادق هستند، بايد اقدامات و جنايات اخير آمريكا را صريحا محكوم نمايند و اين محكوميت بايد با ارائه و تصويب قطعنامه در مجمع عمومي سازمان ملل باشد زيرا در غير اين صورت، ادعاي حمايت از حقوق بشر، براي ملتها هيچ ارزشي ندارد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7717

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خامنه‌اي:نبايد در مقابل تعرض اشغالگران آمريكايي به مقدسات مسلمانان و شيعيان ساكت ماند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016