يكشنبه 27 ارديبهشت 1383

تجمع در برابر سفارت انگليس در تهران به خشونت كشيده شد، ايلنا

تجمع دانشجويان و طلاب بسيجي دانشگاه‌‏هاي تهران كه امروز در اعتراض به هتك حرمت عتبات عاليات در عراق در برابر سفارت انگليس واقع در خيابان فردوسي تهران برگزار شد، به خشونت كشيده شد.
به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران، ايلنا، دانشجويان معترض پس از آتش‌‏زدن پرچم‌‏هاي آمريكا، انگليس و اسرائيل در حضور خبرنگاران داخلي و خارجي، با سر دادن شعارهاي ضد اشغالگري با پليس ضدشورش نيروي‌‏انتظامي با پرتاب سنگ و چوب به سوي ساختمان سفارت انگليس هجوم بردند.
معترضان با سر دادن شعار "نيروي انتظامي! تسليت! تسليت!" و "انا العباس واويلا! حسين تنهاست واويلا!"، باتون‌‏هاي مأموران نيروي انتظامي را از آنها گرفته و به سوي ساختمان سفارت انگليس پرتاب كردند.
نيروهاي انتظامي حاضر در محل، تجمع‌‏كنندگان را به آْرامش دعوت مي‌‏كنند.
يك عضو بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا گفت: تعدادي از دانشجويان و يكي از عكاسان كه در اين تجمع حضور داشتند از سوي مأموران نيروي انتظامي بازداشت شدند.
اين در حالي است كه نيروي انتظامي حاضر در محل تأكيد مي‌‏كند كه تمامي افرادي كه در اين تجمع بازداشت شده بودند آزاد شده‌‏اند.
گزارش‌‏ خبرنگار ايلنا همچنين حاكي است با هجوم دانشجويان معترض به سمت در اصلي سفارت انگليس، ديپلمات‌‏هاي حاضر در اين سفارتخانه و خودروهاي متعلق به سفارت از در پشتي ساختمان خارج شدند.
دانشجويان معترض با بيان اينكه قصد ندارند ساختمان سفارت را تسخير كنند، اعلام كردند: هدف ما تنها نزديك‌‏شدن به در اصلي سفارت براي ابراز انزجار از عملكرد اشغالگران در عراق است.
از سوي ديگر حجت‌‏الاسلام‌‏والمسلمين حسينعلي احمدي‌‏جشفقاني از استادان دانشگاه علم‌‏وصنعت با بيان سخناني در اين تجمع گفت: آمريكا و انگليس بدانند روزي كه نجف و كربلا براي مسلمانان امن نباشد سفارتخانه‌‏هاي اين كشورها هيچ‌‏گاه در ايران امنيت نخواهد داشت.
وي افزود: دشمنان اسلام بدانند تا كربلا و نجف آزاد نشود هر روز اينجا خواهيم بود.
جشفقاني ضمن تشكر از نيروي انتظامي كه به سفارت‌‏خانه انگليس پشت كرده و رو به جمعيت ايستاده بودند، گفت: ما آمده‌‏ايم بگوييم خدا نياورد روزي را كه ما بخواهيم با استكبار جهاني با مسلسل سخن بگوييم.
وي افزود: اي سفارت انگلستان! پيام اين مردان شير و دلاوران ايران را منعكس كن. ما آمده‌‏ايم تا بگوييم كه دموكراسي تجاوز به مسلمانان نيست. اشغالگران آمريكايي و سازمان‌‏ملل در دنيا حقوق مسلمانان را رعايت نمي‌‏كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه علم و صنعت در پايان گفت: اروپا و آمريكا كودن‌‏تر از آن‌‏اند كه بتوانند احساسات ملت ايران را درك كنند و اين را بايد آمريكا، اروپا و نوكران همپيمان‌‏شان بدانند.
احمدي جشفقاني پس از به خشونت‌‏كشيده‌‏شدن اين تجمع، از طريق بلندگوهاي يكي از خودروهاي نيروي انتظامي حاضر در محل، دانشجويان معترض را به آرامش دعوت و پايان تجمع را اعلام كرد ولي دانشجويان معترض هنوز متفرق نشده‌‏اند.
مأموران نيروي انتظامي نيز با تجمع در مقابل در اصلي سفارت، مانع تصويربرداري و عكاسي خبرنگاران شدند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7743

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع در برابر سفارت انگليس در تهران به خشونت كشيده شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016