يكشنبه 27 ارديبهشت 1383

جمعيت حقوق‌دانان ايراني مدافع حقوق بشر: مسؤوليت همه وقايع اسفناك برعهده‌ مسؤولان كشورهاي اشغالگر عراق است، ايلنا

جمعيت حقوق‌دانان ايراني مدافع حقوق‌‏بشر با صدور بيانيه‌اي اقدامات به دور از شؤون انساني و اخلاقي نظاميان اشغالگر در عراق را محكوم كرد.
به گزارش ايلنا، جمعيت حقوق‌دانان ايراني مدافع حقوق‌‏بشر اعلام كرد: آنچه در عراق اتفاق افتاده است يك عمل اشغال‌گرانه و غيرمشروع بوده و مسؤوليت همه وقايع اسفناك به عهده‌ مسؤولان كشورهاي اشغالگر عراق است.
جمعيت حقوق‌دانان ايراني مدافع حقوق‌‏بشر همچنين از تمامي تشكل‌هاي مردمي و انسان‌هاي آزاده ‌خواسته‌ است تا اين جمعيت را در نهضت ضدشكنجه‌گري و نقض حقوق انسان‌ها همراهي نمايد.
اين جمعيت براي احترام به حقوق بشر و حق حاكميت ملت‌ها، از كشورهاي اشغالگر خواست تا در سريع‌ترين زمان ممكن كشور عراق را تخليه و امور كشور را به دست مردم آن كشور سپرده و زمينه‌ي ايجاد يك حكومت مردمي را فراهم نمايند.
در اين بيانيه به شكنجه‌هاي صورت گرفته عليه زندانيان عراقي در زندان‌هاي اين كشور از سوي اشغالگران اشاره شده و آمده است: بدون شك از ديدگاه وجدان عمومي، اعمال و رفتار سربازان اشغالگر در كم‌ترين حد آن در خور محكم نمودن و درخواست مجازات عاملان و مسببان آن مي‌باشد.
در بخش ديگري از اين بيانيه تاكيد شده است: نيروهاي ائتلاف ديگر نمي‌توانند ادعايي براي دموكراسي و دفاع از حقوق‌بشر داشته باشند؛ زيرا آنچه جهانيان به چشم خود ديدند، صحنه‌هاي شرم‌آوري بود كه در آنها علاوه بر نقض بديهي‌ترين حقوق انساني، خشونت‌هاي مغاير اصول اخلاقي نيز به نمايش در آمد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين بيانيه‌، بدون ترديد رفتار نظاميان اشغالگر علاوه بر اينكه ناقض روح كلي حاكم بر اعلاميه جهاني حقوق بشر است صراحتاً مواد4، 5، 6 و 9 آن را نقض نموده است زيرا آنچه در زندان‌هاي عراق اتفاق مي‌افتد نوعي برده‌داري، شكنجه، مجازات خلاف انسانيت و شوون بشري و موهن بوده و موجب تبعيضات شديدا ناروايي گرديده است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7748

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جمعيت حقوق‌دانان ايراني مدافع حقوق بشر: مسؤوليت همه وقايع اسفناك برعهده‌ مسؤولان كشورهاي اشغالگر عراق است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016