دوشنبه 28 ارديبهشت 1383

اعظم طالقانی : به منظور بستر سازي براي ايجاد يک سيستم مردم سالار تقاضاي اخذ مجوز روزنامه نمودم، ايلنا

دبيرکل جامعه زنان انقلاب اسلامي در نامه‌‏اي به رئيس جمهوري نسبت به عدم ابلاغ مجوز نشريه خود اعتراض و خواهان رسيدگي رئيس جمهوري به وضعيت اعلام مجوز نشريات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.
به گزارش " ايلنا" در نامه اعظم طالقاني آمده است:
اينجانب با اعتقاد به توسعه نهادهاي مدني به منظور بستر سازي براي ايجاد يک سيستم مردم سالار حدود چهار سال بيش تقاضاي اخذ مجوز روزنامه نمودم که سال گذشته از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شفاها به اينجانب اعلام شدکه با اعطاي مجوز انتشار روزنامه به جنابعالي موافقت نشده است، آيا با اعطاي مجوز هفته نامه موافقيد؟ که پاسخ بنده اين بود که؛ اگر با روزنامه موافقت نمي شود با هفته نامه موافقم. پس از چند روز در مطبوعات تصويب مجوز نشريه اينجانب" رهرو" درج شده بود، بر حسب معمول به انتظار مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نشستم که پاسخي نيامد. کسب اطلاع کردم معلوم شد که يکي از مراجع استعلام کتبا اعلام کرده که "اعطاي مجوز انتشار نشريه به اينجانب مصلحت نيست". به همين دليل مصوبه به بنده اعلام نشده است. نامه اي به معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشتم و درخواست کردم که مصوبه را به اينجانب اعلام کنند ولي پس از کسب اطلاع مجدد متوجه شدم که در جلسه دوشنبه گذشته نامه اينجانب مطرح شده و 4 نفر از 5 نفر موافق اعلام مصوبه به بنده بوده اند و 1 نفر با راي گيري مخالفت کرده است. توضيح آنکه يک رويه قانوني شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باب شده است که مصوبه هيات نظارت بر مطبوعات به متقاضي اعلام نمي شود، که در صورت عدم ابلاغ مصوبه و انقضاي مدت انتشار، مجوز نيز باطل مي شود. نمي دانم از وزير دولت اصلاحات بايد چنين رفتاري را انتظار داشت؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيا سخنان مترقي حمايت از مردم اين وزراي عزيز، يک ژست اصلاح طلبي است يا واقعيت دارد؟ لذا از جنابعالي مي‌‏خواهم نه تنها در مورد اينجانب، بلکه ديگر موارد مشابه مورد بررسي قرار گرفته و اقدامات لازم را مبذول فرماييد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7806

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعظم طالقانی : به منظور بستر سازي براي ايجاد يک سيستم مردم سالار تقاضاي اخذ مجوز روزنامه نمودم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016