دوشنبه 28 ارديبهشت 1383

چه کسي گنبد حرم علي(ع) را هدف قرار داده است؟، بازتاب

سايت خبري «نجفنيوز» با درج گزارشي، موضوع اصابت گلوله به گنبد آرامگاه حضرت علي(ع) را کالبدشکافي کرده است.

به گزارش سرويس بينالملل «بازتاب»، نويسنده اين گزارش مينويسد: هنگامي که تلويزيون «العربيه»، تصوير زدوخوردهاي بين نيروهاي آمريکايي و شبهنظاميان صدر را پخش ميکرد، ناخودآگاه به ياد انتفاضه ماه شعبان عليه رژيم سابق عراق افتادم. به ياد آوردم که آن روز، چگونه همه حتي قبرستان اين شهر را قلع و قمع کردند. اما هنگامي که «العربيه» در زيرنويس خود نوشت: گنبد شريف مورد اصابت قرار گرفته است، در جايم ميخکوب شدم. در اين هنگام تلويزيون، نيروهاي آمريکايي را در نزديکي شهربازي نجف، واقع در پشت قبرستان قديمي، نشان ميداد که با شبهنظاميان صدر در حال درگيري بودند.
Plan.jpg
اين قبرستان، روبروي دروازه طوسي يعني آخر خيابان طوسي ـ که ما بين آستانه مقدس و قبرستان قديمي کشيده شده است ـ قرار دارد. منتظر ماندم تا دوربين به سمت گنبد شريف بچرخد تا ببينم که کجاي آن مورد اصابت قرار گرفته است، اما «العربيه» آن را نشان نداد. سپس با يکي از آشنايان در نجف تماس گرفتم و ماجرا را پرسيدم. او گفت: قسمت پايين گنبد از سمت دروازه «قبله» آماج گلوله قرار گرفته است.

با اين اوصاف اين سؤال برايم پيش آمد، چگونه است که اين تير از سمت دروازه «قبله» شليک شده، نه از سمت دروازه «طوسي»؟

بنابراين منتظر گزارشهاي تحليلي شبکههاي ماهوارهاي شدم، تا اينکه ديدم شبکه «الجزيره» با پخش گزارشي اعلام کرد: گنبد شريف مورد اصابت گلولههايي قرار گرفته است. در اين هنگام با دقت به تصوير گنبد شريف نگاه کردم و ديدم که گنبد از سمت دروازه «قبله» خيابان «الرسول»، هدف قرار گرفته است.

«الجزيره» در اين گزارش ادامه داد: ما اين تيراندازيها را بررسي کرديم و مشخص شد که اين تيرها از سوي آمريکاييها شليک شده است. اينجا و در اين موقع بود که ابهاماتي در ذهنم راه يافت!

من در اينجا براي اينکه به اين علامت سؤالها در ذهن خود و البته ذهن شما خوانندگان اين گزارش پاسخ دهم، اين موضوع را شرح ميدهم.

در سمت دروازه «قبله»، واقع در خيابان «الرسول» ـ که دفتر مقتدي صدر نيز در آن قرار دارد ـ هيچ درگيري بين ائتلاف آمريکا و شبهنظاميان صدر صورت نگرفته است.

بنابراين به نظر ميرسد، طبق ديدگاه هواداران مقتدي صدر آمريکاييها جنگافزارهاي ويژه و خارقالعادهاي در اختيار دارند که ميتوانند با استفاده از آن، از سمت قبرستان به سوي گنبد شريف شليک کنند، به گونهاي که اين گلوله دور گنبد چرخيده و نه يک بار بلکه چند بار يک محل خاصي از گنبد را مورد هدف قرار دهد.

هر کسي که مانند ملت عراق داراي تجربه چندين ساله مبارزه با رژيم سابق عراق و جنگهاي داخلي و خارجي باشد، به راحتي متوجه ميشود، که چگونه است، اين تير به قسمت پايين گنبد اصابت کرده است نه قسمت بالايي آن!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين حال، يک منبع آگاه در گفتوگو با «بازتاب» از احتمال تيراندازي به سوي گنبد امام علي(ع) از سوي فداييان صدام خبر داد.

وي گفت: با توجه به استقرار تيربارهاي مقتدي در پشتبام ساختمانهاي اطراف حرم و ديده نشدن تعدادي از فداييان صدام ـ که خود را در قالب هواداران متقدي صدر پنهان کرده بودند ـ احتمال اينکه هواداران صدام با هدف افزايش و توسعه دامنه درگيريها ميان شيعيان و نيروهاي ائتلاف به حرم مطهر جسارت کرده باشند، وجود دارد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7816

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چه کسي گنبد حرم علي(ع) را هدف قرار داده است؟، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016