سه شنبه 29 ارديبهشت 1383

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام: مقابله با آمريکا ما را به جايي نمي‌‏رساند، ايلنا

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: همان‌‏طور که نمي‌‏توانيم با تسليم در برابر آمريکا به جايي برسيم مقابله با آمريکا هم ما را به جايي نمي‌‏رساند.
‌‏به گزارش خبرنگار سرويس ديپلماتيک ايلنا، محسن رضايي درکنگره علمي انجمن ژئوپلتيک ايران، اظهار داشت: ايران در شرايط امروز منطقه و جهان مي‌‏تواند به قدرت برتر منطقه‌‏اي تبديل شود و محوريت ساماندهي نظم هژمونيک درون‌‏زا در منطقه آسياي جنوب‌‏غربي را بر عهده بگيرد.
وي با بيان اينکه زيرسيستم‌‏هاي خليج‌‏فارس، خاورميانه، آسياي‌‏مرکزي و قفقاز و شبه‌‏قاره هند از طريق ايران به هم پيوسته‌‏اند، گفت: فعاليت‌‏هاي تجارت و انرژي از مهم‌‏ترين ارکان اقتصادي کشورهاي اين منطقه است که تنها با همکاري ايران امکان‌‏پذير است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رضايي ادامه داد: ‌‏توانايي ايران در صلح‌‏سازي و امنيت منطقه‌‏اي قابل جايگزين نيست و ظرفيت بهره‌‏گيري اين کشور در استفاده از رقابت قدرت‌‏هاي جهاني با يکديگر در منطقه، موقعيت خاصي را براي ايران فراهم کرده است.
وي افزود: چنانچه ايران بتواند توانايي‌‏هاي داخلي خود را از لحاظ توسعه‌‏يافتگي، اقتدار و ديپلماسي فعال و مؤثر فراهم سازد مي‌‏تواند به يک قدرت برتر منطقه‌‏اي و محور هژمونيک منطقه تبديل شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7847

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام: مقابله با آمريکا ما را به جايي نمي‌‏رساند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016