سه شنبه 29 ارديبهشت 1383

داوود هرميداس باوند: تغييرات در درون جامعه ايران گريز ناپذير است، ايلنا

داود هرميداس باوند گفت: تغييرات در درون جامعه ايران گريز ناپذير است، جامعه ايران ارتباط تنگاتنگ با تحولات بين المللي دارد و بي ترديد در آينده نه چندان دور دچار تغيير مي‌‏گردد اما اين که اين تغيير چگونه صورت مي‌‏گيرد، بايد گفت؛ هنوز اميد در مسالمت‌‏آميز بودن روشهاي رسيدن به دگرگوني وجود دارد و اين بستگي به شرايط آينده جامعه و بين الملل دارد.
به گزارش " ايلنا" وي که در سمينار" نسل سوم، جمهوري خواهي، چشم انداز ايران" و در جمع دانشجويان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکي اصفهان سخن مي‌‏گفت، با اشاره به جنايات عليه بشر گفت: امروزه جنايات عليه بشري مربوط به يک کشور و دولت خاصي نيست، مربوط به کل جوامع بشري است و مي‌‏بينيم که محافل، جوامع، گروهها و ngoها در خصوص اين مسايل جهاني حساس هستند و موضع گيري مي‌‏کنند، پس ما نمي‌‏توانيم فارغ از افکار عمومي دنيا باشيم و جهان به سمت" جهاني شدن" به پيش مي رود.
وي تصريح کرد: در درون نيز بايستي در پرتو همبستگي دروني گام برداريم، اميدوار و با تکيه بر جوانان آگاه، پويا، فعال و خردمند، شرايط موجود را پشت سر بگذاريم و بتوانيم ايراني سربلند و سرافراز بسازيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: ‌‏ما بايد کاري کنيم که ايران موفق شود و در نظام بين المللي جايگاهي مطلوب کسب نمايد و در تصميم گيري بين المللي همانند گذشته يک‌‏بار ديگر جايگاه و نقش ويژه‌‏اي داشته باشد.
وي با اشاره به اين که در شرايط خاص بين المللي و منطقه اي قرار گرفته ايم، گفت: بسياري بر اين باور بودند که مصلحت عمومي بر اين است که تغييرات از ساز و کارهاي مسالمت آميز و از درون صورت گيرد، به همين دليل اصلاحات و برنامه هاي اصلاحي با حسن استقبال نسبي رو به رو شد، اما اين جريان با ناکامي مواجه شد.
وي تصريح کرد: در اين جا ما با دو حالت روبرو مي شويم يا سوق به سمت راديکاليسم و شکست راههاي مسالمت آميز و يا نوعي بي تفاوتي و سرخوردگي در جامعه.
وي خاطر نشان کرد: ‌‏برخي به اين نتيجه رسيده‌‏اند در مقام مقايسه بايد نگاهي نسبت به گذشته را در پيش بگيرند، نظام جمهوري بايد استقرار يابد و ادامه روند هم به اين بستگي دارد که جامعه در چه شرايطي قرار گرفته و شرايط و نظم و نسخي که در جامعه وجود دارد، متناسب با خواسته هاي مردم و ترسيم کند آينده ايران باشد.
وي با اشاره به تعريف" جمهوريت" گفت: منظور از جمهوري آنچه که در عراق گذشته بود نيست، بلکه جمهوري مورد نظر مبتني بر آزادي دموکراسي و دفاع از حقوق بشر مي باشد و اين بهترين گزينه براي آينده ايران است، جامعه ما، مردم ما و اکثريت، امروزه سازگاري با نظم و نسب موجود ندارند ولي اين امري کوتاه مدت مي باشد و ديرپا نيست.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7853

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'داوود هرميداس باوند: تغييرات در درون جامعه ايران گريز ناپذير است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016