جمعه 1 خرداد 1383

چلبي دركنفرانس مطبوعاتي: اف.بي.اي و سيا اسنادمهمي را به سرقت برده‌اند، مقتدي صدر نبايد خود را تسليم كند،فلوجه چراگاه بعثي‌ها شده است، ايسنا

احمد چلبي مركز تحقيقات فدرال آمريكا ”اف.بي.اي“ و سازمان اطلاعات مركزي اين كشور ”سيا“ را به در اختيار گرفتن امتيازات نفتي كه صدام به گروه‌هاي عربي اعطا كرده بود، متهم كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي ايلاف، احمد چلبي عضو هيات رييسه‌ي شوراي حكومت انتقالي و رييس حزب كنگره‌ي ملي عراق بعد از حمله‌ي نيروهاي آمريكايي و پليس عراق به منزل و دفترش در بغداد، در كنفرانس مطبوعاتي با تاكيد به قطع روابطش با نيروهاي ائتلاف اظهار داشت: ”اف.بي.اي“ و ”سيا“ اسناد مهمي را به سرقت برده‌اند.
وي افزود: افرادي از اين سازمان‌ها با لباس‌هاي عادي وارد شهر شده و اسناد مهم را با خود خارج كرده‌اند.
چلبي در ادامه از مقتدي صدر، رهبر شيعه عراق كه نيروهاي ائتلاف در پي دستگيري وي هستند، خواست تا خودش را به نيروهاي ائتلاف تسليم نكند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه مقتدي صدر فرزند مرجعيت فاضل و روحاني شهيد آيت الله محمد صادق صدر است، در صورتيكه خودش را به نيروهاي آمريكايي و ائتلاف تحويل دهد، آنها وي را خواهند كشت.
چلبي بيان داشت: آمريكايي‌ها مسوول ترور عزالدين سليم، رييس دوره‌اي شوراي حكومت انتقالي عراق هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: فلوجه چراگاه بعثي‌ها شده است؛ چراگاه كساني كه مي‌خواهند با حمايت آمريكايي‌ها ما را ترور كنند.
چلبي با اعلام اينكه نيروهاي آمريكايي ليستي را براي ترور رهبران عراقي در اختيار دارند، اظهار داشت: آنها دارند با حماقت رفتار مي‌كنند.
از سوي ديگر، شبكه‌ي تلويزيوني العربيه نيز به نقل از چلبي اعلام كرد: آمريكايي‌ها بايد از كشور خارج شوند.
اين شبكه همچنين به نقل از دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريكا گفت: من از حادثه‌ي اشغال دفتر چلبي بي‌اطلاع بوده‌ام.

Copyright: gooya.com 2016