جمعه 1 خرداد 1383

سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفتگو با مهر: در جريان پروژه هسته اي اصفهان هستيم ؛ بارها از UCF بازديد کرده ايم، خبرگزاري مهر

سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي تاکيد کرد: "در جريان پروژه هسته اي ايران در اصفهان هستيم و بارزسان آژانس از امکانات کارخانه UCF بارها بازديد کرده اند. "
مليسا فليمنگ Melisa Fleming در گفتگوي تلفني با خبرنگار "مهر" افزود : البته در مورد اين مسئله که فعاليت اين کارخانه مشکلي داشته يا نه ؛ بايد منتظر گزارش اول ژوئن و ارائه جزئيات کامل به شوراي حکام باشيم.
وي پاسخ گويي به هرگونه سوالي در رابطه با همکاري ايران و آژانس را به اول ژوئن موکول کرد و گفت : من متاسفم که نمي توانم جواب روشن و صريحي به اين سوال شما بدهم ؛ زيرا در حال حاضر ما اين اجازه را نداريم که کوچکترين جزئياتي در مورد اين گزارش در اختيار مطبوعات قرار دهيم و تمام جزئيات اين گزارش در اول ماه ژوئن منتشر خواهد شد .
وي گفت: گزارش مزبور با تمام جزئيات در مورد بازرسيهاي بازرسان و کارشناسان آژانس انرژي اتمي و برداشت ما از اين بازرسيها در روند امور در ايران به طور مشروح در اختيار شواري حکام آژانس قرار خواهد گرفت.
سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين ديروز اعلام کرد اين آژانس گزارش خود در باره ايران را در روزهاي آغازين ماه ژوئن آماده خواهد کرد.
فلمينگ در گفتگوي ديگري با خبرگزاري "مهر" افزود : اخباري که در خبرگزاري ها و مطبوعات منتشر شده و حاکي است که آژانس نمي تواند تا نيمه ماه ژوئن گزارش خود درباره ايران را آماده کند، کذب محض است و به هيچ وجه صحت ندارد.
وي گفت: در حال حاضر تمام برنامه ها و بررسي ها طبق جزييات تعيين شده پيش مي رود و بازرسي ها نيز طبق برنامه انجام شده است.
سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره بررسي پرونده هسته اي کشورمان در نشست آتي شوراي حکام که از 14 تا 18 ژوئن (25 تا 29 خرداد) در وين برگزار خواهد شد، تصريح کرد که آژانس بين المللي انرژي اتمي و محمد البرادعي هيچ اظهار نظري دراين زمينه نداشته اند و هر گونه اظهار نظري از سوي اين آژانس صحيح نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي از اخباري که به نقل از ديپلمات هاي حاضر در وين و يا نزديک به آژانس نقل مي شود کاملا اظهار بي اطلاعي کرد.
گفتني است پيشتر در پي جنجال سازي هايي که در آستانه نشست آزانس بين المللي انرژي درباره ايران صورت مي گيرد، خبرگزاري فرانسه به نقل از ديپلمات هاي نزديک به آژانس نوشته بود : آژانس بين المللي انرژي اتمي نمي تواند گزارش ايران را تا نيمه ماه ژوئن آماده کند.

Copyright: gooya.com 2016