جمعه 1 خرداد 1383

احسان نراقي: جريان پرونده‌ جزاير سه گانه نگران‌كننده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي
احسان نراقي با اشاره به مسايل پيش‌آمده در خصوص جزاير سه گانه ايران گفت: من روي هم رفته از جريان پرونده‌ي جزاير سه گانه نگرانم، چرا كه ديپلماسي ايران در اين امور ضعيف بوده و ديد كلي ندارد؛ مي‌ترسم دست آخر سرمان كلاه رفته و جزاير از دست بروند.
احسان نراقي، نويسنده در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) ابراز عقيده كرد: ما نه از لحاظ فني و حقوق ديپلماسي را خوب ادا مي‌كنيم و نه در مجموع روابطمان با دنيا درست است؛ بارها مي‌گويند روابطمان با اعراب خوب و حسنه است ولي آنها تا گرد هم جمع مي‌آيند، خواستار الحاق جزاير مي‌شوند.
وي در ادامه افزود: بايد يك ديپلماسي مطلوب و جهاني را داشته باشيم.
نراقي همچنين گفت: مي‌خواهم بگويم اين ماجراي جزاير سه گانه جزيي از كل سيستم ديپلماسي ماست. ايران بايد در اين مورد دلايلش را عرضه كرده و از لحاظ ديپلماتيك و بين‌المللي اقدامات لازم را انجام دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حالي كه اكثريت قريب به اتفاق كارشناسان مسايل بين‌الملل عقيده دارند، مساله‌ي جزاير ايراني بايد بدون دخالت طرف سومي حل و فصل شود و وزارت امور خارجه‌ي كشورمان نيز اعتراض رسمي‌اش را به سفير ايرلند كه كشورش رياست دوره‌يي اتحاديه‌ي اروپا را به عهده دارد، اعلام كرده است، اين محقق و نويسنده ابراز عقيده كرد كه از حضور اتحاديه‌ي اروپايي نيز مي‌توان در جريان سه جزيره‌ي ايراني استفاده ببريم و در اين راستا افزود: اروپا مي‌تواند متحد ما يا حداقل بي‌طرف بوده و با ما دشمني نداشته باشد، علي‌الخصوص كه در اين مورد حق هم با ماست.
وي در ادامه اظهار داشت: ديپلماسي ما مي‌خواهد مسايل را تك تك حل كند. بايد ديپلماسي‌مان را مطلوب و كلان نگر و بر پايه‌ي تعقل بنا كنيم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8010

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احسان نراقي: جريان پرونده‌ جزاير سه گانه نگران‌كننده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016