شنبه 2 خرداد 1383

دومين روز اعتصاب غذاي سه دانشجوي زنداني دانشگاه يزد، دفتر تحکيم

بهروز خالقي، نويد غلامي(دبير و سخنگوي انجمن اسلامي دانشجويان پيرو امام يزد)‏‏ و امير اسحاقي (دبير سابق انجمن توسعه يزد) كه سه شنبه توسط دادگاه انقلاب يزد بازداشت شده بودند، از جمعه در زندان دست به اعتصاب غذا زدند.
در پي موج بازداشتهاي فعالان دانشجوئي در سراسر كشور، 18 تن از دانشجويان يزد به دادگاه انقلاب احضار شدند كه بعد از حضور در دادگاه سه نفر بلافاصله و بدون تفهيم اتهام بازداشت و روانه زندان شدند. بهروز خالقي- يكي از بازداشت شدگان- پنج شنبه در تماسي از زندان از سكونت خود و دو دانشجوي ديگر در بند قاچاقچيان و معتادان خبر داد و اظهار داشت در اعتراض به اين اقدام از جمعه دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
بلافاصله بعد از بازداشت، تلاش دوستان اين سه دانشجو براي آزادي ايشان از زندان اغاز شد كه در كمال ناباوري با عدم همكاري مسئولين دانشگاه و استان همراه بود. آقاي دکتر كلانتر استاندار يزد از هرگونه تلاش براي آزادي دانشجويان سر باز زد و حتي در سميناري كه چهار شنبه توسط جامعه اسلامي دانشگاه يزد دعوت شده بود شركت نكرد که در نتيجه سمينار لغو شد.لازم به ذكر است بعد از انتخابات مجلس و روي كار امدن جناح محافظه كار، مسئولين استان همان مواضع و عملكرد نيم بند اصلاح طلبانه را نيز كنار گذاشته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از طرف ديگر قاضي پرونده (كه همسر و فرزند خود را در حادثه اي از دست داده و از اين جهت تعادل رواني ندارد) ضمانت چهار استاد دانشگاه را كه چهارشنبه به دادگستري يزد مراجعه كرده بودند نپذيرفت.
همچنين دكتر وحدت (رئيس دانشگاه) كه مي توانست با ضمانت خود دانشجويان بازداشتي را آزاد كند در كمال ناباوري از اين كار سرباز زد.لازم به ذكر است دكتر وحدت كه خود را از اصلاح طلبان مي داند سال گذشته مورد فشار سخت نهادهاي وابسته به محافظه كاران در دانشگاه (بسيج دانشجوئي، نهاد رهبري و ..) براي استعفا از سمت خود قرار گرفت كه دانشجويان يزد در اعتراض به اين عمل و در حمايت از رئيس دانشگاه دست به تحصن گسترده اي (پنج شبانه روز) زدند و سه دانشجوي بازداشت شده از سردمداران و برپا كنندگان اين تحصن بودند.!!

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8035

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دومين روز اعتصاب غذاي سه دانشجوي زنداني دانشگاه يزد، دفتر تحکيم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016