يكشنبه 3 خرداد 1383

انجمن اسلامي دانشگاه سهند تبريز: دانشگاه به محيطي نظامي تبديل شده است، پيمان پاک مهر

پيمان پاك مهر – روزنامه نگار در تبريز
www.Tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel,fax:0098 411 5531723
Date: 1383/03/02


تبريز نيوز : سرويس سياسي : مجمع عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز در قطعنامه پاياني خود را به نامه سرگشاده اي خطاب به وزارت علوم ،‍تحقيقات و فناوري اختصاص داده اند ،‍
متن كامل قطعنامه پاياني مجمع عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز به شرح زير است :

وزير محترم علوم ، تحقيقات و فناوري
جناب اقاي دكتر توفيقي

همانگونه كه مستحضريد تعداد دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز به زحمت از هزار نفر تجاوز مي كند ، با وجود اين ، اينك اين دانشگاه فعالترين كميته انضباطي را در ميان دانشگاه هاي سراسر كشور دارد .
از احضار ده ها تن از دانشجويان به كميته انظباطي در خرداد ۸۱ و به محاكمه كشيدن دانشجويان بي گناه گرفته تا احضار كليه اعضاي شوراي مركزي دوره پنجم در تابستان ۸۲ به كميته انضباطي و صدور حكم ۵ ترم تعليق ( در مجموع ) از تحصيل براي آنان به بهانه واهي صدور يك بيانيه و محكوم كردن انجمن به چهار و نيم ماه تعليق و اينك احضار مدير مسيول نشريه " نواي نو " به كميته انضباطي ، همه و همه نشان از اراده اي مصمم دارد تا به جامعه دانشگاهي كشور نشان دهد كه مي توان دانشگاه را با " چكمه " نيز اداره كرد .
توقيف نشريه "‍نواي نو" ،‍ ارگان انجمن اسلامي دانشجويان ،‍توسط كميته ناظر بر نشريات كه اعضا آن كمابيش تشكيل دهنده همه شوراها و كميته هاي خود خوانده دانشگاهند – نشان از برپايي مجدد دادگاه هاي تفتيش عقايد و انگيزاسيون قرون وسطي است ، نواي نو كه اينك از محبوبيتي چشمگير در ميان دانشجويان برخوردار گشته به پايگاهي تبديل شده بود كه دانشگاه جز با تنظيم يك برنامه حساب شده و استفاده از چند تن از كارمنداني كه حتي نشريه را نخوانده بودند (!) به عنوان شاكي ، نمي توانست مقابل آن بياستد .
در عوض تبديل محيط دانشگاه به محيطي نظامي و جولان دادن نيروهاي شبهه نظامي در صحن مقدس دانشگاه ، حاكي از شيوه نگرش پليسي و مستبدانه مسيولين دانشگاه به اين محيط عرصه علم وانديشه است

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پرسش ما از وزارت محترم علوم و ساير نهاد هاي مسيول اين است كه روشن سازند مسيولين دانشگاه سهند با اتكا به چه قدرتي توان آن را دارند كه خود به يكي از مهمترين تهديد كنندگاه امنيت ملي كشور تبديل شوند و در عين حال خود را پاسخگو به هيچ مرجعي ندانند .
سال ها به انتظار نشستن كاسه صبرمان را لبريز كرده و اينك به عنوان اتمام حجت ،‍ آخرين راهكار قانوني را در پيش گرفته و از وزارت محترم علوم ، تحقيقات و فناوري تقاضاي رسيدگي جدي به وضعيت اسفبار دانشگاه صنعتي سهند را داريم . ترديدي روا نيست كه اين آخرين سخن ما با حاكميت خواهد بود .

مجمع عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8049

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن اسلامي دانشگاه سهند تبريز: دانشگاه به محيطي نظامي تبديل شده است، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016