دوشنبه 4 خرداد 1383

حماسه اى فراموش شده، روزنامه شرق

نيلوفر منصوريان: سالروز دوم خرداد در حالى سپرى شد كه هيچ كس حتى پيامى كوتاه براى اين حماسه مردمى نداشت.نه خاتمى كه مردم او را نماد اين حماسه مى دانستند و نه هيچ يك از مقامات رسمى و غيررسمى كشور.

آيا بايد باور كنيم كه از دوم خرداد تنها يك نام باقى مانده و ديگر حتى سخن گفتن از روزى كه تمام ۷ سال گذشته دانشجويان، نخبگان و روزنامه نگاران و فعالان سياسى براى پايدار ماندن آن تلاش كردند و هزينه هاى گزاف پرداختند، كارى عبث و بيهوده است؟

شايد به همين دليل بود كه وقتى خبرنگاران دولت از خاتمى در مورد دوم خرداد پرسيدند پاسخ داد كدام دوم خرداد؟ و باز وقتى روزى ديگر در همان ساختمان دولتى كه حماسه دوم خرداد باعث تشكيل آن بود خبرنگاران دوباره از وى خواستند كه پيامى براى دوم خرداد دهد پاسخ داد: ما ۱۸ خردادى هستيم! و حال هر سال دوم خردادها يكى پس از ديگرى مى آيند و مى روند و ما بايد ۷ سال پس از اين رويداد مردمى در انتظار باشيم تا كه شايد از دوم خرداد تنها نامى در يكى از كتاب هاى درسى و يا تاريخى باقى بماند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براى نسلى كه مى تواند كودكان و نوجوانان نسلى باشد كه روزى به پاس اين روز و پايدارى آن در خيابان انقلاب و يا كوى دانشگاه و كمى آن طرف تر در خوابگاه طرشت اعتراض كردند و به زندان رفتند و ... ديروز خاتمى در خرمشهر بود. به ياد روز آزادى اين شهر و به پاس حماسه سوم خرداد با مردم اين شهر سخن گفت و به اين ترتيب اگر چه سالروز دو حماسه در كنار هم قرار گرفت، اما يكى به بوته فراموشى سپرده شد و آن ديگرى...اما هنوز هم دلخوشيم كه محصول دوم خرداد زنده است.

اصلاحات اگر چه آهسته، اما پيش مى رود، حتى اگر دوم خرداد ها يكى پس از ديگرى فراموش شوند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8089

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حماسه اى فراموش شده، روزنامه شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016