دوشنبه 4 خرداد 1383

۱۵۵ نماينده مجلس با امضاى نامه اى خطاب به قوه قضائيه خواستار توقف احضار و محاكمه دانشجويان در دادگاه ها شدند، روزنامه شرق

به گزارش خبرنگار پارلمانى در اين نامه كه روز گذشته از تريبون مجلس قرائت شد، آمده است: در يك ماهه اخير اخبار مكررى از احضار دانشجويان دانشگاه هاى مختلف به دادگاه ها و صدور احكام شديد عليه آنها منتشر شده است. اين در حالى است كه در گذشته روال معمول رسيدگى به تخلفات دانشجويى در محيط دانشگاه ها از طريق كميته هاى انضباطى دانشجويى بوده و اين روند معقول مورد تأكيد شوراى امنيت ملى نيز بوده است. نامه مى افزايد: ادامه روند محاكمات دانشجويى در دادگاه هاى دادگسترى و صدور احكام سنگين براى دانشجويان نه تنها كمكى به وجود فضاى آرام و منضبط در دانشگاه ها نمى كند بلكه منجر به جريحه دار شدن احساسات دانشجويان و پيچيده شدن فضاى سياسى دانشگاه ها مى شود.

نمايندگان در نامه خود تصريح كرده اند: انتظار عمومى جامعه آن است كه نحوه برخورد حاكميت با دانشجويان از مقوله اغتشاشات اجتماعى و تخلفات خاطيان حرفه اى متمايز دانسته شده و در فضايى متفاوت با فضاى محاكم كيفرى مورد بررسى قرار گيرد. در ادامه اين نامه آمده است:

ما نمايندگان مجلس ضمن حمايت از تلاش هاى مثبت انجام شده، به مسئولان محترم قضايى يادآور مى شويم كه ادامه اين شيوه ممكن است مشابه برخى پرونده هاى گذشته دستگاه قضايى را دچار چالش هاى سياسى ويژه اى كند كه امكان خروج از آن به سادگى امكان پذير نباشد.

نمايندگان مى افزايند: به اين لحاظ از مسئولان ذيربط تقاضاى جدى داريم كه اين روند نامناسب را متوقف سازند و پرونده هاى تخلفات دانشجويى را مطابق روال معقول گذشته به كميته هاى انضباطى درون دانشگاه ها ارجاع دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پايان نامه نيز تأكيد شده است: در عين حال بر اين تقاضاى جدى اصرار مى ورزيم كه پرونده هاى باز و بلاتكليف را هر چه سريعتر به نحو معقول با نگاه عطوفت آميز اسلامى و با لحاظ كردن مصالح نظام خاتمه و اجازه دهند دانشگاه ها در فضاى آرام و امن قرار داشته باشند تا شايد زخم هاى عميق گذشته بر پيكر دانشگاه ها التيام يابد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8093

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۱۵۵ نماينده مجلس با امضاى نامه اى خطاب به قوه قضائيه خواستار توقف احضار و محاكمه دانشجويان در دادگاه ها شدند، روزنامه شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016