دوشنبه 4 خرداد 1383

حسين الله کرم : تنها خط قرمز ما اسراييل اشغالگر است؛ من خود را محور نيروهاي حزب الله و ارتباطات بين آنها مي دانم، ايلنا

جلسه پرسش و پاسخ حسين الله‌‏کرم؛ عضو ارشد جريان حزب‌‏الله با دانشجويان دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار " ايلنا" الله‌‏کرم در ابتداي اين جلسه گفت: ما آمده ايم اين تريبون را در اختيار جناح مقابل قرار دهيم اما آنها چنين جراتي ندارند. من از اين تريبون اعلام مي کنم که اگر جرات دادن تريبون و مناظره در مسايل تير 78 و خرداد 82، سياست داخلي و خارجي خاتمي، عملکرد او در سياست بين المللي جريان اصلاح طلب در داخل را داريد، بيايد و مطرح کنيد.
وي در پاسخ به اين سوال که چرا امام قطعنامه 598 را پذيرفت، گفت: امام از اين قطعنامه به جام زهر تعبير نمود در قطعنامه 598 ايران ديدگاه خود را لحاظ کرده بود واولويت‌‏هاي خود راکه اعلام متجاوز و تنبيه تجاوزگر و دادن غرامت بود عنوان نمود، از اين رو صدور قطعنامه مورد توجه واقع شد.
الله کرم درپاسخ به اين سوال که افراد خشن نمي‌‏توانند گفت وگو را سرمنشاء فعاليت‌‏هاي خود قرار دهند، شما کدام يک را انتخاب مي کنيد؟ گفت: راه ما اشداء علي الکفار و رحماء بيهنم است.
وي با اشاره به درگيري در 11 اسفند 76 بين دانشجويان حزب الله با دانشجويان ديگر گفت: مکاتبات ما با وزارت کشور موجود است که دانشگاه تهران هم منتشر کرده است که هر دو جريان هم دفتر تحکيم وحدت و هم ما نزد مقام معظم رهبري رفتيم، رهبري به ما گفت که" چرا اين نوع جلسات را متشنج مي کنيد؟"، ما گفتيم که ما هم خواستار اين هستيم تا ديدگاهمان را مطرح کنيم نه اينکه يک‌‏طرفه باشد.
مقام معظم رهبري فرمودند: شما هم تلاش کنيد در جلسات و روزهاي بعد تريبون بخواهيد و ديدگاهتان را مطرح کنيد که آن زمان تاج زاده وزيرکشور بود و با ديدگاه انحصار طلبانه خود اجازه طرح ديدگاه مخالف را نمي داد.
مقام معظم رهبري به تحکيم وحدت گفت؛" چرا مي گذاريد شعارهايي داده شود که طرف مقابل تحريک شود؟" آنها گفتند؛ شعار از داخل جمعيت داده مي شود نه از تريبون، رهبري گفتند؛" براي جلوگيري از تنشج از پشت تريبون بگوييد که شعارها از طرف شما نيست".
الله کرم در پاسخ به اين سوال که موافقان شما چه قشري از جامعه هستند؟ گفت: جاذبه و دافعه از مسايل اصولي ديدگاههاي اسلامي است، جاذبه در حد نهايت و دافعه در حد اعلي، ما فکر مي‌‏کنيم افرادي که در جنگ بودند وخانواده هاي آنان که طيف گسترده اي را تشکيل مي‌‏دهند، طرفدار و حامي ديدگاههاي ما باشند که متاسفانه خوشايند خيلي ها نيست.
وي با اشاره به قطعنامه گفت: امام خواستار صلح پايدار بود و صلح پايدار تنبيه متجاوز بود تحليل امام اين بود که اگر متجاوز تنبيه نشود، دوباره دست به اين اقدام خواهد زد که ديديد، عراق به کويت حمله کرد و سازمان بين المللي دير به فکر تنبيه او افتاد.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا حسرت روزهاي جنگ را مي خوريد؟ گفت: صداقت و اخلاص حاکم در آن دوران کمتر پيدا مي شود، نگاهها آسماني بود اما زماني که نگاه زميني شد به سختي يک انقلاب ديگر مي خواهد.
ايثار و شهادت طلبي از آرزوهاي ماست اما نه به اين معني که دوباره جنگ شود بلکه منظور من نمادهاي آن موقع است.
وي در اشاره به اشغال سفارت آمريکا گفت: اشغال لانه جاسوسي که 66 جاسوس به مدت 444 روز دست ما بودند موجب شد آمريکاييها به عنوان ابرقدرت تحقير شوند که همچنان تحقير ادامه دارد در قرارداد الجزاير در يکي از بندها براي آزادي گروگانها آمد بود؛ آمريکاييها حق شکايت در رابطه با نگهداري گروگانها در هيچ جاي دنيا و در مجامع بين المللي را ندارند که اين خوب بود اما در جاي ديگر آمريکا هم سرما را کلاه گذاشت که اميدواريم روزي برسد که بهزاد نبوي در چارچوب مسايلي که به ايشان بر مي گردد که يکي از آنها ضرر هنگفت چند ميليارد دلاري به ما بود که سلف او بازرگان انجام داد در رابطه با تسليحات که گفتند ما آن‌‏موقوع نمي فهميديم ، به نظر من بعد ها هم خواهند گفت که ما الان نمي فهميديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

الله کرم ادامه داد: وزير دفاع آمريکا آن موقع گفت که ريشه ايرانيها را بايد سوزاند و امروز آرزوي رامسفلد اين است که نظام اسلامي فرو پاشيده شود.
وي گفت: ديدگاه امام قبل از فتح لانه جاسوسي اين بود ايشان هشدار داده بودند که آمريکا مي خواهد کودتا کند شما راهپيمايي کنيد و هر جا مي توانيد به منافع آمريکا ضربه بزنيد، دانشجويان ما ناگزير از اشغال بودند اگر نمي کردند کودتا مي شد و نظام اسلامي نمي ماند که مقاومت کند يا نکند.
وي در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان در مورد مسايل هسته اي ايران گفت: آژانس بين المللي هسته‌‏اي تحت فشار آمريکاست و آنها سعي دارند با فشار بر آژانس همکاري ما را در عراق جلب کنند دولت کنوني ما با همکاريهاي که در عراق و افغانستان کرد اولين کشوري بود که سفير به عراق فرستاد اما آمريکا از آنجايي که جهان را تک قطبي مي بيند با انگلستان و اسپانيا هم منافع خود را تقسيم نخواهد کرد.
ديري نخواهد گذشت که انگليس هم اعتراف خواهد کرد که ما اشتباه کرديم و مثل اسپانيا بيرون برود.
وي گفت: آمريکا خودش سازمان ملل و شوراي امنيت است و اوست که تعيين مي کند. پس تنها يک چيز کار آمد است و آن هم مقاومت.
وي در خصوص احتمال رابطه ايران با آمريکا گفت: همانطور که رهبري فرمودند ما لجباز نيستيم اگر حقوق ما رعايت شود و آمريکا حقوق ما را محترم بشمارد و از زير پا گذاشتن حقوق ما دست بردارد، خوب ممکن است بشود تنها خط قرمز ما اسراييل اشغالگر است.
الله کرم در تحليل بيانيه سازمان مجاهدين گفت: سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي بيانيه را پيرامون تقويت جامعه مدني مراد مي کرده است. از مسايل مورد اعتراض آنها به خاتمي اين بود که مردم درک جامعه مدني را در چارچوب شعارهاي خاتمي ندارد در حاليکه جامعه مدني از مفاهيم غربي است با مدنيه النبي تفاوت دارد از اين رو ما مباني تئوريک آنها را به چالش مي کشيم. اين مباني در اين نوع کشورها کارآمد نيست بلکه به ‌‏درد کشورهاي غربي مي خورد.
وي در خصوص رابطه اش با انصار حزب الله گفت: من خود را محور نيروهاي حزب الله و ارتباطات بين آنها مي دانم انصار حزب الله يک جريان سياسي است که داراي اشکالاتي نيز هست مثل شرکت در ماجراي خوابگاه طرشت که اين انتقاد به آنها وارد است.
الله کرم افزود: وقتي رهبري در ورامين فرمود که نيروهاي حزب الله و بسيجي در مساله خرداد 82 دخالت نکند، نبايد اين افراد شرکت مي کردند. ما اعتراض داريم و آنها بايد از رهبري، حزب الله و مردم عذرخواهي نمايند.
وي در خصوص احتمال حمله آمريکا به ايران گفت: غير ممکن نيست و ما آن را محتمل مي دانيم ولي در زمان حمله عراق اختلاف بين گروهها در اوج بود اما حالا در حال کاهش است آن موقع جنايات صدام علني نشده بود ولي جنايات آمريکا در عراق به طور مستقيم مشخص است، بهانه هاي آمريکا براي حمله به ايران غير قابل قبول است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8102

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين الله کرم : تنها خط قرمز ما اسراييل اشغالگر است؛ من خود را محور نيروهاي حزب الله و ارتباطات بين آنها مي دانم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016