دوشنبه 4 خرداد 1383

باهنر 40 رأي بيشتر از حداد عادل به دست آورد، اما در واکنش به نمايندگان گفت: آقاي حداد عادل، مورد تأييد ما هستند، بازتاب

خبرنگار «بازتاب» از مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما، نتايج رأي‌گيري درباره کانديداهاي هيأت رييسه مجلس را که در جلسه امروز منتخبان مجلس هفتم انجام شد، اعلام کرد.

بنا بر اين گزارش، از مجموع 229 رأي داده شده، غلامعلي حداد عادل با 122 رأي به عنوان رييس انتخاب شد و پس از او حسن سبحاني با 45 رأي و محمدرضا فاکر با 37 رأي، در مکان‌هاي بعدي قرار گرفتند و 25 نفر هم رأي سفيد دادند.

بر پايه اين گزارش، در زمان رأي‌گيري براي نواب رييس، غلامرضا مصباحي اظهار داشت که بر اساس تصميم کميسيون روحانيون مبني بر وجود تنها يک کانديداي روحاني در هيأت رييسه، کناره‌گيري مي‌کند.

اين سخن مصباحي با اعتراض شديد نمايندگان مواجه شد. چرا که با کناره‌گيري مصباحي، تنها 2 نفر براي کسب دو کرسي نيابت رييس باقي ماندند که در پي اين اعتراضات، مصباحي در اين رأي‌گيري شرکت کرد.

بر اساس نتايج رأي‌گيري از مجموع 221 رأي داده شده، محمدرضا باهنر با 161 رأي، نايب رييس اول و غلامرضا مصباحي با 93 رأي نايب رييس دوم شد و قرباني ـ نماينده قائنات ـ‌90 رأي به دست آورد.

مرتضي تمدن، محسن کوهکن و نوعي اقدم هم به ترتيب براي کارپردازي مجلس انتخاب شدند و عليرضا زاکاني، سيداحمد موسوي، حميدرضا حاج‌بابايي، محبي‌نيا، الياس نادران و سبحاني‌نيا نيز به عنوان منشي برگزيده شدند.

بنا بر گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از تنفس يک ساعته جلسه و زمان رأي‌گيري، شماري از نمايندگان خواستار در نظر نگرفتن نتايج احراز صلاحيت‌ها توسط کارگروه 15 نفره شدند که با مخالفت دکتر توکلي، رييس اين کارگروه، مواجه شد.

با اين حال براي اين پيشنهاد رأي‌گيري شد که تنها 60 نفر با آن موافقت کردند و رأي‌گيري از کانديداهاي تأييدصلاحيت شده کارگروه 15 نفره انجام شد.

پس از جمع‌آوري آرا به پيشنهاد حسين فدايي، رييس جلسه، 10 نفر از نمايندگان که در کانديداهاي هيأت رييسه و نيز از اعضاي کارگروه 15 نفره نبودند، به شمارش آرا پرداختند.

گزارش خبرنگار «بازتاب» حاکي است، بيشتر نمايندگان دوم خردادي، در رأي‌گيري امروز، رأي‌ سفيد دادند.

پس از مشخص شدن نتايج رأي‌گيري که طي آن، باهنر 40 رأي بيشتر از حداد عادل به دست آورد، برخي از نمايندگان با مراجعه به باهنر، او را رييس واقعي مجلس عنوان مي‌کردند، اما باهنر در واکنش به آنها گفت: آقاي حداد عادل، مورد تأييد ما هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين شماري از نمايندگان از رضا طلايي نيک ـ از مسؤولان فراکسيون وفاق و کارآمدي ـ مي‌پرسيدند که چرا نتايج مناسبي در هيأت رييسه به دست نياوردند که وي در پاسخ آنها ابراز داشت، به دنبال انجام کار هماهنگ نبوده‌ايم.

قرار است، اعضاي اين فراکسيون، امروز بعدازظهر نيز جلسه‌اي را برگزار کنند.

خبرنگار «بازتاب» در پايان افزود: پس از پايان جلسه منتخبان و صرف ناهار، هيأت مديره جلسات منتخبان (شامل حداد عادل، باهنر، توکلي، عبداللهي، زاکاني، احمد ناطق نوري، بروجردي، کوهکن و فدايي) در جلسه‌اي داخلي شرکت کردند.

در يک ساعت تنفس بين دو جلسه، دو فراکسيون روحانيون و نمايندگان شهرهاي جنوب کشور، تشکيل جلسه دادند. همچنين ليست‌هاي مختلفي در بين نمايندگان پخش شد. از جمله يکي از اين ليست‌ها با نتايج آرا شباهت بسياري داشت و تنها در نايب رييس دوم (قرباني به جاي مصباحي) و يکي از منشي‌ها اختلاف داشت.

در پايان اين جلسه، متکي، به نمايندگي از هيأت مديره همايش اعلام کرد، بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان اداري مجلس، قرار است از امروز تا روز پنجشنبه (افتتاح رسمي مجلس هفتم) نمايندگان شهرستاني در هتل‌هاي انقلاب و هويزه اسکان پيدا کنند. همچنين گروهي مشغول فعاليت براي تهيه منزل براي آنان و ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس تهران هستند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8103

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باهنر 40 رأي بيشتر از حداد عادل به دست آورد، اما در واکنش به نمايندگان گفت: آقاي حداد عادل، مورد تأييد ما هستند، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016