دوشنبه 4 خرداد 1383

عليزاده : من نگفتم كه هيچ دانشجويي به دادگاه‌‏ها احضار نخواهند شد؛ ما دنبال پرونده‌‏سازي براي دانشجويان نيستيم، ايلنا

رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: اگر دانشجويي از مسوولي انتقاد مي‌‏كند، مشمول اهانت نمي‌‏شود. اهانت در قانون اساسي تعريف شده است، صحبت ما اين است كه تقاضاي دانشجويي و صنفي ربطي به قوه قضائيه ندارد و نبايد به اين قوه ارسال شود.
به گزارش خبرنگار "ايلنا" عباسعلي عليزاده پس از پايان ديدارهاي مردمي خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد "با توجه به اظهارات خود شما مبني بر اينكه ديگر هيچ دانشجويي به دادگاه‌‏ها احضار نخواهند شد، براي دانشجوياني كه در دادگاه‌‏ها پرونده مفتوح دارند، چه اقداماتي انديشيده‌‏ايد؟" گفت: بنده عرض نكردم كه هيچ دانشجويي به دادگاه‌‏ها احضار نخواهند شد، خبرنگار در انعكاس خبر دچار اشتباه شده بود. بنده عرض كردم، حرمت دانشگاه، دانشجو و علم اقتضاء مي‌‏كند كه در صورت امكان دانشجويان به دادگاه‌‏ها احضار نشوند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" كه پرسيد؛ "آيا شوراهاي حل اختلاف در دانشگاه‌‏ها راه‌‏اندازي خواهد شد يا خير؟" گفت: اگر دانشجويي مرتكب تخلفي شد، بايد در خود دانشگاه به آن رسيدگي شود. مگر مي‌‏شود مسوولين نظام را به لحاظ ارتكاب جرم به دادگاه‌‏ها احضار كرد ولي در مورد دانشجويان اين اقدام را انجام نداد.
عليزاده افزود: اگر دانشجويي مرتكب خلاف شد، طبق قانون مرجع رسيدگي كننده به تخلف آنها،‌‏ دادگستري است، اگر در مورد برخي پرونده‌‏هاي دانشجويي حكمي صادر شده باشد، بايد به آن احترام گذاشت و طبق قانوني به آن عمل شود و اگر حكمي صادر نشده، دادگاه و قاضي مربوطه به آن رسيدگي مي‌‏كند. ما دنبال پرونده‌‏سازي براي دانشجويان نيستيم.
رئيس كل دادگستري استان تهران با اشاره به اينكه اگر برخي پرونده‌‏هاي دانشجويي در صلاحيت دادگستري نباشد، به دانشگاه‌‏هاي ارجاع مي‌‏شود، اظهار داشت: پرونده دانشجوياني كه در دانشگاه‌‏ها صحبت مي‌‏كنند و مشمول خلاف امنيت ملي و اهانت به مقدسات نباشند، هرگز نبايد به دادگاه‌‏ها ارسال شود.
عليزاده در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" مبني بر احضار برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به لحاظ نطق‌‏هاي پيش از دستور، گفت:‌‏ نمايندگان در حدود قانون مجاز به انجام وظايف خود هستند و هيچ وقت به اين خاطر به دادگاه‌‏ها احضار نشدند و نخواهند شد.
وي با اشاره به اينكه در نظام ما هيچ كس به خاطر اقدامات انجام داده خود،‌‏ مصون نيست، تصريح كرد: نمايندگان مجلس، نمايندگان ملت هستند و ما موظفيم به خاطر ملت، به نمايندگان احترام بگذاريم، كما اينكه احترام هم قائل بوديم.
عليزاده ضمن اشاره به اين مطلب كه نمايندگان مجلس را در چارچوب قانون اساسي حمايت خواهيم كرد، افزود: اگر كسي مرتكب جرم شود، چه جرم عمومي و چه جرم خصوصي، در حدود مقررات به آن رسيدگي خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس كل دادگستري استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد "فلسفه ديدارهاي مردمي چيست؟" گفت: ممكن است برخي قضات ما در صدور حكم مرتكب اشتباهي شده باشند كه در اين ديدارهاي مردمي به آن رسيدگي مي‌‏شود. اين ديدارها به اين جهت مفيد است كه ما بفهميم كجاي كارمان نقص دارد و كدام مسوول با مردم خوش‌‏رفتاري مي‌‏كند.
وي در پايان با اشاره به اينكه تكريم ارباب رجوع براي دستگاه قضايي حائز اهميت و در اولويت‌‏هاي اين دستگاه است، تصريح كرد: اين ديدارها در راستاي پاسخگويي به ارباب رجوع، حل مشكلات مردم و رسيدگي به مشكلات آنها انجام مي‌‏شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8111

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عليزاده : من نگفتم كه هيچ دانشجويي به دادگاه‌‏ها احضار نخواهند شد؛ ما دنبال پرونده‌‏سازي براي دانشجويان نيستيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016