سه شنبه 5 خرداد 1383

ايران هيچگونه برنامه اي براي استفاده غير صلح آميز از انرژي هسته اي ندارد، خبرگزاري مهر

سيد کمال خرازي وزير امور خارجه کشورمان که بامداد امروز وارد ورشو پايتخت لهستان شده است صبح امروزدر مذاکرات خود با چيموشوويچ وزير امور خارجه لهستان روند مناسبات دو جانبه ، همکاريهاي دو کشور در سطوح منطقه اي و بين المللي را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند .
به گزارش خبرگزاري مهر ، وزيران دو کشور با تاکيد بر زمينه ها و علائق مشترک افزايش تماسها و رفت آمدها ميان دو کشور و بررسي راههاي تقويت همکاريهاي اقتصادي را مورد توافق قرار دادند و تفاهم کردند تمهيدات لازم براي برگزاري دهمين اجلاس همکاريهاي مشترک اقتصادي دو کشور و افزايش سقف همکاريها و مبادلات تجاري و اقتصادي بعمل آيد .
خرازي و چيمو شوويچ در مذاکرات خود پيرامون اوضاع عراق تبادل نظر کردند .
خرازي با ابراز نگراني از تداوم نا امني و بي ثباتي در عراق و هتک حرمت به اماکن مقدسه گفت : ايران برقراري ثبات و امنيت در عراق را دنبال مي کند و انتقال کامل قدرت به ملت عراق براي اداره امور کشورشان گام تعيين کننده در برقراري ثبات و آرامش و تداوم آن است .
وير امور خارجه کشورمان با تاکيد بر اينکه اشغالگران بايد هر چه سريعتر از عراق خارج شوند گفت : تشکيل دولت عراقي از منتخبين ملت عراق بهانه اي براي تداوم نا آرامي باقي نمي گذارد .
وزير امور خارجه کشورمان در اين مذاکرات روند همکاري ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي را بسيار مثبت ، خوب و نزديک توصيف کرد .
خرازي ارائه اظهار نامه هاي ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي را در اجراي پروتکل الحاقي و زودتر از موعد را قدم مثبت و سازنده اي در روند همکاري ايران با آژانس بر شمرد و تصريح کرد : اين روند همکاري ثابت کرده است ايران هيچ گونه برنامه اي براي استفاده غير صلح آميز از انرژي هسته اي ندارد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه کشورمان با تاکيد بر ضرورت عادي شدن پرونده هسته اي ايران گفت : همکاي فعال ايران و سفرهاي بازرسان آژانس شفافيت و صداقت ايران را نمايان ساخته است
خرازي در اين مذارکات همچنين ورود لهستان به مجموعه اتحاديه اروپايي را به اين کشور تبريک گفت .
وزير امو رخارجه لهستان نيز اوضاع عراق را حساس خواند و در اين مذاکرات از نقش ايران و مشورت و همکاري با کشورمان تشکر کرد و خواستار تداوم اين مشورتها و همکاريها شد و تصريح کرد اين همکاري براي کشورش بسيار ارزشمند مي باشد .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8138

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران هيچگونه برنامه اي براي استفاده غير صلح آميز از انرژي هسته اي ندارد، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016