سه شنبه 5 خرداد 1383

انجمن اسلامي علوم پزشکي اردبيل در رابطه با لغو مجوز اکران فيلم مارمولک در اين دانشگاه بيانيه صادر کرد، ايلنا

انجمن اسلامي علوم پزشکي اردبيل در رابطه با لغو مجوز اکران فيلم مارمولک در اين دانشگاه اطلاعيه صادر کرد.
به گزارش ايلنا, متن کانل اين اطلاعيه به اين شرح است:
در پي اقدام آگاهانه و هوشيارانه شما عزيزان در اعتراض به تعليق غير قانوني مجوز پخش فيلم سينمايي مارمولک توسط فشارهاي پشت پرده برخي عوامل افراطي که به بهانه عدم وجود امنيت لازم!؟ براي پخش اين فيلم صورت گرفته بود, هيات نظارت بر تشکل‌‏هاي دانشگاه در جلسه امروز سه شنبه 5/3/83 با پخش فيلم در تاريخ چهارشنبه 6/3/83 موافقت نمود.
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بار ديگر ضمن تاکيد بر لزوم آزادي انديشه در عرصه مقدس دانشگاه و تشکر وافر از هوشياري به موقع دانشجويان عزيز ضمن تاکيد بر صبر و حوصله دوستان تشکل‌‏هاي ديگر در برابر خواسته‌‏هاي به حق اکثريت قاطع دانشجويان و احترام به افکار و عقايد آنان به اطلاع مي‌‏رساند چنانچه تا زمان پخش اين فيلم خللي در روند امور! ايجاد نگرد فيلم سينمايي مارمولک در تاريخ چهارشنبه 6/3/83 در ساعت 13:30 در سالن آمفي‌‏تئاتر دانشگاه به اکران در خواهد آمد.
ساعاتي پيش نيز اين تشکل بيانيه‌‏اي با اين مضمون منتشر کرده بود:
آنچه به گوش نمي‌‏رسد فرياد است
بار ديگر موضع‌‏گيري و عملکرد جناحي برخي مسئولان دانشگاه در قبال تشکل‌‏ها در اين برهه حساس از وضعيت سياسي فرهنگي خود را نشان داد و بر عدم همکاري و برقراري تبعيض بين تشکل‌‏ها علي‌‏الخصوص تشکل‌‏هاي دانشجويي همچون انجمن اسلامي بيشتر صحه گذاشت.
دين مبين اسلام که منادي آزادي و استقلال و رهايي از بردگي و استثمار فکري بوده است بار ديگر مظلوم واقع شده است باز هم کساني که در ظاهر مدعيان دين و مذهبند با تعصب‌‏هاي کورکورانه و تهي از انديشه و جريان‌‏هاي فکري و تهديد دانشجويان براي خدشه‌‏دار کردن آزادي آنان و ايجاد فشار و تخريب بيت‌‏المال و به هم زدن نظم سالن و تهديد مديران و مسئولان دانشگاه که خود نيز گروهي از تهديد کنندگان بودند رو آورده و به لغو مجوز فيلم مارمولک که يک فيلم منتخب مردمي در جشنواره فجر بوده است اقدام نموده‌‏اند. ما نيز به عنوان يک تشکل و با احترام به عقايد تمام گروه‌‏هاي فکري از مواضع فکري و آزادي انديشه دانشجويان دفاع کرده و اين اقدام را توهيني به صحن مقدس دانشگاه و دانشجو مي‌‏دانيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين در اطلاعيه ديگر انجمن اسلامي علوم پزشکي اردبيل که در خصوص اقدام به ضرب و شتم يکي از دانشجويان اين دانشگاه صادر شده آمده است:
دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي اردبيل عمل ناشايست معاونت امور دانشجويي و اقدام به ضرب و شتم يکي از دانشجويان توسط يکي از اعضاي بسيج دانشجويي را محکوم کرده و از اعتراض دانشجويان به خاطر به اثبات رساندن آزادي عقيده و انديشه خود در مقابل کوته بيني بعضي از دانشجو نماها حمايت خود را اعلام مي‌‏داريم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8154

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن اسلامي علوم پزشکي اردبيل در رابطه با لغو مجوز اکران فيلم مارمولک در اين دانشگاه بيانيه صادر کرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016