سه شنبه 5 خرداد 1383

جبهه مشارکت منطقه آذربايجان شرقي براي انصافعلي هدايت خبرنگار آزاد و فعال مطبوعاتي بيانيه صادر کرد، ايلنا

جبهه مشارکت منطقه آذربايجان شرقي براي انصافعلي هدايت خبرنگار آزاد و فعال مطبوعاتي بيانيه صادر کرد.
به گزارش ايلنا, متن کامل اين بيانيه به اين شرح است:
در دفاع از حقوق اجتماعي و قانوني انصافعلي هدايت خبرنگار آزاد و فعال مطبوعاتي طي چند ماه اخير پرونده قضايي يکي از فعالين مطبوعاتي استان - انصافعلي هدايت - که به عنوان خبرنگار آزاد و نويسنده فعاليت مي‌‏کرد در يکي از شعب دادگاه انقلاب تبريز مطرح و در مسير مراحل دادرسي به حکم شعبه رسيدگي کننده, به 18 ماه حبس محکوم شد.
آنچه پيرامون دادگاه تشکيل يافته, در محافل سياسي و حقوقي مطرح شده است, رعايت اصول قانوني نظير اصل 35 و 168 قانون اساسي بوده است که در آن اصول به حق تعيين وکيل از طرفي دعوا و رسيدگي علني به جرايم سياسي تاکيد شده است. رعايت اين اصول بديهي و کيفيت رسيدگي و نحوه برخورد مناسب دادگاه و قاضي محترم آن از ديد فعالين حقوق بشر و محافل سياسي و مطبوعاتي مغفول نماند به نحوي که يکي از وکلاي متهم در مصاحبه با خبرگزاري‌‏ها از نحوه اداره جلسه دادگاه و وسعت نظر قاضي آن ابراز رضايت نمود. با اين حال تصور مي‌‏شد پس از سپري شدن مراحل اوليه دادرسي با تفسير مضيق از قوانين کيفري, وضعيت اين متهم مشخص و با توديع وثيقه صادره به تبع قرار صادره شعبه رسيدگي کننده, حداقل در فرجه قانوني درخواست تجديد نظر از سوي متهم يا وکلايش, زمينه آزادي ايشان فراهم شود.
اما در شرايط حاضر آنچه اتفاق افتاده است, ادامه وضعيت قبلي و زنداني بودن نامبرده و مفتوح شدن پرونده‌‏اي جديد در يکي از شعب دادگاه‌‏هاي عمومي تبريز با شکايت يکي از نهادها مي باشد که پيش از اين متهم, از اين نهاد شکايت کرده بود. تقدم شکايت متهم از نهاد مزبور, اين ذهنيت منطقي را موجب مي‌‏شود که چرا تاکنون به شکايت انصافعلي هدايت رسيدگي نشده و شکايت متقابل به اين سرعت در دستور رسيدگي قرار گرفته است؟
جبهه مشارکت ايران اسلامي منطقه آذربايجان شرقي با توجه به وضعيت جسماني اين خبرنگار و اعتصاب غذاي او در زندان (حسب نوشته‌‏هاي جرايد) و تبرئه‌‏ي ايشان از سه اتهام منتسبه که بار مجازاتي سنگيني داشتند و نگراني‌‏هاي موجود در سطح خانواده‌ ايشان و محافل سياسي, مطبوعاتي و حقوق بشري, با تقدير از تمامي مراجعي که در مسير مراحل قانوني اين پرونده فعاليت کرده‌‏اند, در جهت دفاع از حقوق شهروندي همه ايرانيان, فارغ از جهت گيري‌‏ها و مواضع سياسي آنها, از دستگاه قضايي مي‌‏خواهد همانند تشکيل دادگاه اوليه که مبتني بر رعايت حقوق اساسي بوده است زمينه‌‏ي رفع محدوديت از اين متهم سياسي را فراهم نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

و از باب تذکر, متذکر مي‌‏شود ادامه اين نوع کشمکش‌‏هاي داخلي غير از انفعال نيروهاي سياسي و نااميدي مردم و از دست رفتن استعدادهاي کشور و بهانه دادن به مجامع بين‌‏المللي, دستاوردي براي کشور نخواهد داشت.
شوراي منطقه آذربايجان شرقي جبهه مشارکت همچنين از رياست محترم جمهوري به عنوان مسئول اجراي قانون اساسي مي‌‏خواهد با توجه به نامه‌ ‏انصافعلي هدايت خطاب به ايشان که ظاهراً طرح آن محدوديت‌‏هايي را نيز به همراه داشته است, با توجه به مفاد نامه و تصريح به عدم توجه به اصول 38 و 39 قانون اساسي, نسبت به پيگيري موارد مطرح شده, اهتمام جدي نمايند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8157

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جبهه مشارکت منطقه آذربايجان شرقي براي انصافعلي هدايت خبرنگار آزاد و فعال مطبوعاتي بيانيه صادر کرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016