پنجشنبه 7 خرداد 1383

درتجمع مقابل سفارت انگليس:ياامنيت رابراي مسلمانان جهان تامين كنيد، ياهيچ شهروندآمريكايي و انگليسي امنيت نخواهدداشت،ايسنا

تجمع جامعه‌ي اسلامي دانشجويان دانشكده‌ي علوم قضايي، ‌با حضور اساتيد، دانشجويان و دست اندركاران اين دانشكده امروز (پنجشنبه) از ساعت 14 الي 16 مقابل سفارت انگليس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌در اين تجمع كه ده‌ها تن از دانشجويان دانشكده‌ي علوم قضايي حضور داشتند، پس از قرائت آياتي از قرآن مجيد و سخنراني يكي از دانشجويان، مراسم سينه زني و عزاداري برگزار شد.
پس از مراسم عزاداري و قرائت قطعنامه‌ي دانشجويان تجمع كننده مقابل سفارت انگليس در تهران، دكتر كوچك‌زاده، عضو ائتلاف آبادگران و نماينده‌ي هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، ضمن قرائت فرازهايي از سخنان حضرت امام خميني (ره) در مبارزه با اسكتبار و استعمار گران ‌گفت:‌ وظيفه‌ي خود دانستم كه براي عرض ارادت به دانشجويان مومن و انقلابي در اين تجمع شركت كنم.
وي در ادامه افزود: از همه‌ي شما حاضران در اين تجمع و به خصوص نيروي انتظامي كه بواسطه‌ي مشكلاتي كه بوجود آوردندگان آن‌ها همين آمريكا و انگليس هستند، مجبورند در اين سختي و گرما باشند،‌ تشكر مي‌كنم. وي افزود: اميدوارم هميشه اين دشمني‌ و تنفرتان نسبت به دولت‌هاي استعماري را در دل نگاه داريد. درست است كه ما روابط خود را با دولت‌هاي خارجي طبق استراتژي مقام معظم رهبري، يعني عزت، حكمت و مصلحت تنظيم مي‌كنيم اما به هيچ وجه دشمني با اينها را در دلهامان از ياد نخواهيم برد.
كوچك‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر تاثير چنين اقداماتي بر رفتار استعمارگران و اشغالگران در عراق گفت: البته در انجام عملي تنها نبايد در پي تاثير و نتيجه‌ي آن باشيم. بسياري از اعمال هست كه ما موظف به انجام آنها هستيم و اين درسي است كه حضرت امام (ره) به ما داده‌اند. ما مامور به تكليف هستيم نه نتيجه، اين تكليف ماست كه وقتي به مسلمانان در هر جاي عالم ظلم مي‌شود، ما خشم و انزجارمان را نسبت به آن ظلم اعلام كنيم، به خصوص كه در شرايط حاضر به اماكن مقدسه‌ي ائمه‌ي معصوم ما تجاوز شده و دل ملت و رهبر ما را به درد آورده‌اند و همانطور كه مطلع هستيد، مقام معظم رهبري جمعه را روز عزاي عمومي اعلام كرده‌اند. ما انجام وظيفه مي‌كنيم و ان شاءالله اگر عمل‌مان با اخلاص باشد، تاثير خود را خواهد گذاشت.
به گزارش خبرنگار ايسنا شعارهايي با اين مضامين در تجمع مقابل سفارت انگليس سر داده مي‌شد:
- آمريكا، انگليس، ننگ به نيرنگتان
- شارون جنايت مي‌كند، بوش حمايت مي‌كند
-بوش جنايت مي‌كند، بلر حمايت مي‌كند
- اي رهبر آزاده، آماده‌ايم آماده
- حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست
- به حكم رهبر خويش غسل شهادت مي‌كنيم
- 13 آبانماه تكرار بايد گردد
- سفارت انگليس تعطيل بايد گردد
- واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد
- اي ملت با غيرت، حمايت، حمايت

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخشي از اين تجمع يكي از دانشجويان به سخنراني پرداخت و گفت: از موضع دانشجويي اعلام مي‌كنيم كه يا امنيت را براي تمام مسلمانان جهان تامين كنيد، يا اينكه هيچ يك از شهروندان آمريكايي و انگليسي امنيت نخواهد داشت. بر مبناي اولين خواسته‌ي دانشجويان، سفير روباه پير بايد اخراج و سفارت استعمار پير در ام‌القراي كشورهاي اسلامي بايد تعطيل شود.
اين تجمع كه مجوز قانوني نيز داشت، راس ساعت 16 بدون هيچگونه درگيري يا تنش خاتمه يافت.
همچنين پرچم سفارت انگليس اندكي پيش از آغاز مراسم پايين كشيده شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8223

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درتجمع مقابل سفارت انگليس:ياامنيت رابراي مسلمانان جهان تامين كنيد، ياهيچ شهروندآمريكايي و انگليسي امنيت نخواهدداشت،ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016