پنجشنبه 7 خرداد 1383

پيام رهبر جمهوري اسلامي به مناسبت آغاز به كار هفتمين دوره مجلس: پرهيز از ايجاد چالش‌‏هاي جناحي، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
خود را موظف مي‌‏شمرم كه براي يكايك اقداماتي كه در مجلس ششم در جهت پيشرفت و توسعه‌‏ي‌‏كشور و با نيت خدمت به مردم انجام يافته، از نمايندگان آن مجلس تشكر كنم و به ويژه از مديرت پرتلاش و طاقت فرساي جناب آقاي كروبي رياست محترم مجلس ششم صميمانه قدرداني نمايم.
به گزارش خبرنگار ايلنا, رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز به كار هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي نمايندگي مجلس را عرصه خدمت‌‏گزاري واقعي به مردم خواندند و با تبيين وظايف سنگين نمايندگان مجلس تاكيد كردند: دلبستگي به نظام اسلامي و ارزش‌‏هاي والاي آن، ايمان، عدالت‌‏خواهي، امانت، تلاش در راه عزت و استقلال كشور، پرهيز از ايجاد چالش‌‏هاي جناحي، پي‌‏گيري جدي نيازها و مطالبات حقيقي مردم، نگاه ملي به قوانين و ارتباط منطقي با قواي ديگر، از مهمترين ويژگي‌‏ها و وظايفي است,كه بايد مورد توجه كامل نمايندگان ملت در مجلس هفتم قرار گيرد.
متن پيام حضرت آيت الله خامنه‌‏اي به مناسبت آغاز مجلس هفتم به اين شرح است:
سپاس خداوند عزيز و حكيم را كه بار ديگر در يكي از برترين آزمون‌‏هاي تاريخي، ملت ايران را سربلند و پيروز ساخت و با راي روشن آنان، هفتمين دوره‌‏ي مجلس شوراي اسلامي را در موعد قانوني، شكل بخشيد.
سلام خدا بر پيامبر مكرم اسلام صلي الله عليه و آله و همه‌‏ي پيامبران الهي و بر امامان معصوم به ويژه بر امام مهدي موعود ارواحنا فداه، كه الهام بخش ملت ايران و مشعل افروز راه بشريت‌‏اند.
درود بر روان بنيان‌‏گذار جمهوري اسلامي و شهيدان راه آزادگي و سرافرازي ايران كه اسلام را معنا كردند و بندهاي اسارت را گسستند و راه استقلال و سربلندي ملت را گشوند.دژ‌‏كهن استبداد را ويران ساختند و بناي مردمسالاري ديني را با همت والاي ملت عظيم الشان استوار كردند.
بيست و چهار سال قانون‌‏گذاري در شش دوره‌‏ي مجلس شوراي اسلامي با همه‌‏ي دشواري‌‏ها و فراز و فرودها، به حول و قوه‌‏ي الهي، بي‌‏وقفه طي شده است و مردم ايران در نخستين تجربه‌‏ي ماندگار خود در طول تاريخ با همت و پشتكاري ستايش برانگيز، حتي يك روز تاخير و تعويق را در اين كار بزرگ برنتافته و خلا حضورمجلس قانون‌‏‏گذار را نپذيرفته‌‏اند و اينك مجلس هفتم در موعد قانوني خود آغاز مي‌‏شود و شما نمايندگان تازه نفس، در خانه‌‏ي ملت كه كانون اصلي حركت به سوي آينده است, گرد آمده‌‏ايد.
وظيفه‌‏ي خود مي‌‏دانم كه تفضل الهي را در برپايي به‌‏هنگام مجلس و حضور پرشور مردم در انتخابات اول اسفند از اعماق دل شكر گويم،‌‏پيروزي مردم بر توطئه‌‏ي پيچيده و استكباري تاخير مجلس پديده‌‏ئي فراموش نشدني و سرشار از عبرت‌‏ها براي امروز و فرداي نظام اسلامي است و جز با تفضل ويژه‌‏ي پروردگار به دست نيامد,كمك و همراهي مسوولان و دست اندركاران انتخابات در وزارت كشور و شوراي محترم نگهبان وتلاش مجاهدت آميزي كه مبذول داشتند، زمينه ساز اين عنايت معنوي و الهي‌‏بود، و تشكر از يكايك آنان وظيفه‌‏ي حتمي و هميشگي اينجانب است.
همچنين, خود را موظف مي‌‏شمرم كه براي يكايك اقداماتي كه در مجلس ششم در جهت پيشرفت و توسعه‌‏ي‌‏كشور و با نيت خدمت به مردم انجام يافته، از نمايندگان آن مجلس تشكر كنم و به ويژه از مديرت پرتلاش و طاقت فرساي جناب آقاي كروبي رياست محترم مجلس ششم صميمانه قدرداني نمايم.
اكنون كه شما برادران و خواهران با گزينش ملت ايران در انتخاباتي سالم و آزاد و از ميان رقابتي پرشور، به مجلس شوراي اسلامي راه يافته و بر مسند نمايندگي اين ملت مومن و آزاده نشسته‌‏ايد، لازم مي‌‏دانم نكاتي را به عرض برسانم:
1-نمايندگي در مجلس، حضور در عرصه‌‏ي خدمت‌‏گزاري به مردم است, اين توفيق بزرگ را عطيه‌‏يي الهي بدانيد و خداوند را بر آن شكر گزاريد و به شرط الزامي آن كه غفلت نورزيدن از وظيفه‌‏ي خدمت‌‏گزاري است,پايبند بمانيد. مجلس را حقيقتا و نه تنها در زبان خانه‌‏ي مردم بدانيد.
2-شما گزيده‌‏ي مردمي هستيدكه دلبستگي خود به نظام اسلامي و ارزش‌‏هاي والاي آن را به اثبات رسانده‌‏اند، تعهدي كه از اين گزينش بر ذمه‌‏ي شما است, در اصول قانون اساسي و به ويژه در سوگند نمايندگي بر روشني تبيين شده است, به اهميت و عمق و ابعاد اين سوگند در همه حال پايبند باشيد.
3-مردم هميشه طرفدار نمايندگاني با ايمان، خدمت‌‏گزار، عدالت‌‏خواه، امين وتلاشگر در راه عزت و استقلال كشورند و در هر دوره كساني را كه داراي اين ويژگي‌‏ها در مجلس، پاسداري كنيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

4-هر گفتار و كرداري در مجلس كه به فرسايش نظام و برافروختن چالش‌‏هاي جناحي بينجامد همبستگي ملي را سست و دشمن را به نفوذ در صف ملت و مسوولان اميدوار كند, مردم را از كارگشايي نمايندگان خود نوميد و در راست‌‏گويي آنان به ترديد افكند, بي‌‏گمان در سمتي مخالف با وظيفه‌‏ي نمايندگي است, نماينده‌‏ي مجلس در اين صورت وكيلي بي‌‏موكل و نشسته بر ارايكه‌يي ناسزاوار است.
5- نيازها و مطالبات حقيقي مردم را مي‌‏شناسيد، اشتغال،‌‏مبارزه با فساد مالي، زدودن محروميت از مناطق محروم، مهار تورم و مقابله با گراني، روان شدن چرخه‌‏ي خدمت رساني،‌‏گسترش و اعتلاي فرهنگ و اخلاق، رونق يافتن علم و تحقيق، مسووليت پذيري و پاسخ‌‏گويي مسوولان حكومتي، در شمار برجسته‌‏ترين اين نيازها است و اين‌‏ها است كه عدالت اجتماعي را ممكن و پيشرفت و توسعه را محقق مي‌‏سازد, نيازهاي موهوم و ساخته‌‏ي دست تبليغات‌‏چي‌‏هاي بيگانه و بدخواه،‌‏نبايد به جاي اين خواسته‌‏هاي حقيقي بنشيند.
6-پيوند حقيقي با مردم، مستلزم حضور در ميان آنان و دور نشدن از سطح متوسط زندگي آنان است. ساده زيستي و پرهيز از اسراف و پرهيز از هزينه كردن بيت‌‏المال در امور شخصي و غيرضروري، شرط لازم براي حفظ اين پيوند است.ترويج فرهنگ اشرافي‌‏گري و تجمل و سفرهاي پرهزينه و بيهوده‌‏ي خارجي از كيسه‌‏ي مردم دور از شان نمايندگي و عامل گسيخته شدن پيوند نماينده با مردم است.
7-نگاه ملي به همه‌‏ي قوانين و برنامه‌‏هاي مصوب مجلس، وظيفه‌‏ي عموم نمايندگان است.
انواع سليقه‌‏ها وگرايش‌‏هاي سياسي و اقوام ايراني و پيروان اديان و اهالي مناطق گوناگون كشور در مجلس حضور دارند. همه‌‏ي تمايلات منطقه‌‏يي وقومي وبخشي بايد در پرتو نگاه ملي برآورده شود و به جاي قوانين كم عمق يا كم عمر وكم اثر يا غير عملي، قوانيني گره گشا، پرتاثير، جامع و سنجيده فراهم شود.
8-استقلال نمايندگان و شخصيت متين و استوار آنان، مورد انتظار همه‌‏ي موكلان است.هيچ تطميع و تهديدي نبايد نماينده را تحت تاثير بگيرد و او را از شان و وظيفه‌‏ي نمايندگي باز دارد. شايسته گزيني و ارزش‌‏گرايي و شجاعت، معيار درست براي قول و فعل نمايندگان است.
9- ارتباط منطقي با قواي ديگر بر پايه‌‏ي همكاري و همدلي، وظيفه‌‏ي مهم ديگر مجلس است.كمال اين وظيفه آن‌‏گاه تحقق مي‌‏يابد,كه با اعمال نظارت قانوني و نهادينه ساختن پاسخگويي در ديگر قوا، كه وظيفه‌‏ي ديگر مجلس است همراه شود.
تعامل‌‏ و تفاهم با شوراي نگهبان كه خود بخشي از قوه‌‏ي مققنه است؛ البته در اولويت قراردارد, ارتباط با صاحب‌‏نظران محيط‌‏هاي علمي و عملي و بهره‌‏گيري از تجربه‌‏ها و انديشه‌‏هاي ارزشمند آنان،‌‏ نيز به غناي مجلس كه به حمدالله خود داراي تركيبي علمي و كارشناسي و تخصصي است, خواهد افزود.
10-امروز كشور و منطقه‌‏ي ما در شرايط ويژه‌‏ي به سر مي‌‏برد, حضور نيروهاي متجاوز و اشغال‌‏گر آمريكايي و انگليسي در عراق و تحريكات مستكبرانه و ابلهانه‌‏ي آنان و به خصوص جريحه‌‏دار ساختن احساسات ديني و غيرت ملي مسلمانان وضعيت حساسي پديد آورده است, برخي تهديدها كه تضعيف جايگاه جمهوري اسلامي و كندي يا توقف روند دانش وفناوري را هدف گرفته است, نيز دامن زده مي‌‏شود.
بي‌‏شك اين‌‏ها هيچك نخواهد توانست, خللي در عزم راسخ مسوولان پديد آورد و گام استوار ملت و دولت را سست كند.
نمايندگان مردم در مجلس وظيفه‌‏ي سنگيني در اين باره برعهده دارند,گفتار و عمل آنان بايد يكپارچكي ملت، عزت ملي، ايمان و اميد و تلاش، بيداري و آگاهي، اخلاق و فضيلت و آزادگي و عزم و اراده ي پولادين را براي كشور به ارمغان آورد, چنين مجلسي بي‌‏شك، عصاره ي فضايل و به طور طبيعي در راس امور خواهد بود.
توفيق يكايك شما را از خداوند متعال مسئلت مي‌‏كنم.
والسلام عليكم و رحمه الله
سيد علي خامنه‌‏اي
ششم خرداد 1383

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8230

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيام رهبر جمهوري اسلامي به مناسبت آغاز به كار هفتمين دوره مجلس: پرهيز از ايجاد چالش‌‏هاي جناحي، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016