جمعه 8 خرداد 1383

امكان تجهيز حزب الله لبنان به بمب هسته اي در صورت دستيابي جمهوري اسلامي به سلاح اتمي، امير آرمين، راديو فردا

امير آرمين (راديو فردا) : روزنامه واشنگتن پست درباره فاجعه سيل و طوفان در هائيتي و دومينيكن در درياي كاراييب مطلبي دارد و مي نويسد: سربازان آمريكايي كانادايي از روز چهارشنبه عمليات امدادرساني به روستاهاي دوردست هائيتي و دومنيكن كشور همسايه را آغاز كرده اند، ضمن اينكه در صددند برآوردي از ميزان خسارت ناشي از طوفان مخرب روز چهارشنبه را به دست بدهند. در اين طوفان 860 نفر دست كم كشته شده اند و صدها نفر ناپديدند. هر لحظه بر شمار تلفات افزوده مي شود. در آخرين ساعات روز چهارشنبه مقامات هائيتي شمار تلفات را 450 نفر ذكر كرده اند. در جمهوري دومنيكن هم مرگ 417 نفر در طوفان تاييد شده است. مقامات دومنيكن به بازماندگان قربانيان گفته اند به دليل گرمي هوا و احتمال آلودگي شديد هوا فرصتي براي شناسايي جسدهاي كشته شدگان در طوفان و طغيان آب رودخانه وجود ندارد و بايد همه قربانيان را در گورهاي دسته جمعي هرچه زودتر به خاك بسپارند. تلاش براي يافتن ناپديد شدگان تا اين لحظه نتيجه چنداني به بار نياورده است. سربازان چند مليتي كه براي آرام كردن اوضاع ناآرام به جمهوري هائيتي رفته بودند اكنون مامور رساندن غذا و نيازهاي اوليه زندگي به سه هزار روستاي جمهوريهاي دومنيكن و هائيتي شده اند. رانش زمين و سيلاب لاي و لجن، شماري از روستاها را دفن كرده و اين امر بر ميزان تلفات دو كشور همسايه افزوده است.
واشنگتن تايمز مقاله اي دارد با عنوان ايران، تروريستها و سلاح اتمي. در مقاله آمده است اگر ايران به بمب اتمي دست پيدا كند، به طور قطع حزب الله لبنان نيز به سلاح اتمي مجهز خواهد شد. واشنگتن تايمز مي نويسد: رژيمي مانند رژيم ايران حتما بمب اتمي را به حزب الله و ديگر سازمانهاي تروريستي مورد حمايت خود خواهد داد و غير قابل تصور نخواهد بود كه حزب الله تلاش كند طرح ناكامل بمب اتمي را سوار يك كشتي يا اتومبيل كند و به مناطق پرجمعيت اسرائيل بفرستد. حتي اگر بمب قوي نباشد، هزار تن TNT قدرت تخريبي دارد و تشعشع آن محيط را آلوده مي سازد و فاجعه هايش جبران ناپذير خواهد بود و اگر بمب قوي باشد، 15 تا 20 هزار تن TNT قدرت تخريبي دارد، معادل بمبي كه در سال 1945 آمريكا بر هيروشيماي ژاپن انداخت. واشنگتن تايمز با اشاره به تشكيل هيات مديره سازمان بين المللي انرژي اتمي در ماه آينده در وين مي نويسد: در اين نشست برنامه اتمي ايران مورد گفتگو قرار مي گيرد و همه شواهد حاكي است كه آمريكا با بي ميلي با به تاخير انداختن اقدام عليه ايران موافقت خواهد كرد و در واقع مساله همچنان در دست اتحاديه اروپا باقي خواهد ماند و با توجه به سابقه ناخوشايند اتحاديه اروپا در اين زمينه چشم انداز چندان اميدبخشي پيش رو مشاهده نمي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شيكاگو تريبيون از ساختمان برج بلند دو هزار پايي در امارات متحده عربي خبري دارد و مي نويسد: آسمان خراش عظيم در امارات متحده عربي، بلندترين آسمان خراش جهان خواهد شد. تا اين زمان آسمان خراش تايپه، مركز تايوان با 1667 پا بلندترين آسمان خراش جهان بوده است. برج بلند امارات در دست ساختمان است و گفته مي شود ساختمان آن تا سال 2008 پايان يابد. آسمان خراش به شكل Y خواهد بود و در آن بخشهاي مسكوني، بازرگاني، تفريحي و هتل در نظر گرفته شده است.

امير آرمين، بر اساس گزارش واشنگتن تايمز

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8251

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امكان تجهيز حزب الله لبنان به بمب هسته اي در صورت دستيابي جمهوري اسلامي به سلاح اتمي، امير آرمين، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016