جمعه 8 خرداد 1383

مخالفت قاضي آمريكايي با درخواست كمال تبريزي براي توقف نمايش فيلم “خود” دراين كشور!، ايسنا

با وجود پايان نمايش فيلم “مارمولك” از ابتداي ماه جاري در سراسر كشور، به نظر مي‌رسد برخي مسايل حاشيه‌يي پيرامون فيلم بحث‌انگيز سال، همچنان در داخل و خارج از كشور ادامه دارد .
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، همزمان با عدم نمايش اين فيلم براي دانشجويان يكي از دانشگاه‌هاي كشور كه گزارش آن در ذيل مي‌آيد، قاضي دادگاهي در لس آنجلس آمريكا، با توقف نمايش فيلم “مارمولك” دراين كشور مخالفت كرد.
علي‌رغم اينكه كمال تبريزي، كارگردان فيلم مارمولك خواستار توقف نمايش فيلم “خود” در اين كشور شده است، “زينترا جاماوس” قاضي اين دادگاه، درخواست كمال تبريزي را نپذيرفته است.
به گزارش ايسنا، كمال تبريزي به دليل اينكه فيلم “مارمولك” قرار است بدون اجازه‌ي وي در خارج از ايران نمايش داده شود، قصد داشت نمايش عمومي فيلم مارمولك در آمريكا را متوقف كند كه ”زينترا جاماوس” درخواست وي را قانع كننده ندانست!.
كمال تبريزي و منوچهر محمدي كارگردان وتهيه كننده فيلم “مارمولك” به نمايش اين فيلم از چهارشنبه هفته گذشته در ايران پايان دادند. به گزارش ايسنا،سازندگان فيلم “مارمولك” طي نشستي خبري براي اظهار ناگفته‌ها در باره‌ي اين فيلم و مسايل پيش آمده پيرامون آن، اعلام كردند به فيلمي كه ساختيم اعتقاد داريم، اما ظاهرا چاره‌اي جز پذيرش وضع موجود نداريم و لذا از اين لحظه مديريت و مالكيت فيلم كه چه وضعيتي براي آن پيش مي‌آيد را به وزارت ارشاد واگذار مي‌كنيم و يقين داشته باشند حسرت يك آه را به ضد انقلاب خواهيم گذاشت كه بگوييم در ايران سانسور هست.
شبكه‌ي بي‌بي‌سي خبر داده كه پيش از اين، منوچهر محمدي براي نمايش عمومي مارمولك در خارج از ايران با شركت “آتلانتس اينتر پرايسز” قرار داد بسته است و پاتريك صبوريان، وكيل كمال تبريزي نيز گفته است در صورتي كه طرفين (سازندگان فيلم و قاضي آمريكايي) درباره‌ي اين مسئله به توافق نرسند، پرونده ديگري تشكيل خواهد شد.
در همين حال و در داخل كشور، معاون فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي اردبيل در پاسخ به اعتراض‌هاي پيش آمده به دليل لغو نمايش فيلم مارمولك در اين دانشگاه اعلام كرد: تحصن روز ‌٥/٣/٨٣ دانشجويان به دليل اعتراض به عدم بخش فيلم سينمايي “مارمولك” غير قانوني بوده است.
مهدوي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به تحصن دو روزه‌ي دانشجويان اظهار داشت: تحصن روز پنجم خرداد ماه جاري به دليل نداشتن مجوز پخش فيلم سينمايي براي آن روز غير قانوني و بدون هماهنگي بود.
وي دليل اين امر را صدور مجوز بخش اين فيلم براي تاريخ “ششم” عنوان كرد و در عين حال گفت: هيات نظارت بر عملكرد تشكل‌هاي اسلامي پيش از مسايل اخير مجوز پخش آن را صادر كرده بود اما بعدا با بررسي حراست دانشگاه به علت اينكه اين فيلم داراي مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نبوده و قاچاقي از زمان نمايش در جشنواره تهيه شده بود، مجوز كارگردان و عوامل ساخت فيلم را نداشت و از ويدئو كلوپ و يا مكان يا ارگاني كه مجوز پخش آن را داده باشد تهيه نگرديده بود و مهم‌تر اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پخش اين فيلم را به مدت يك ماه در مجامع عمومي قدغن اعلام كرده است، هيات نظارت بر عملكرد تشكل‌هاي اسلامي، روز ششم خرداد ماه جاري طي جلسه‌اي اضطراري، مجوز پخش اين فيلم در دانشگاه علوم پزشكي اردبيل را تا اطلاع ثانوي، لغو كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي اردبيل نيز پيش از اين طي بيانيه‌اي اعلام كرده بود كه با وجود تصويب مديريت فرهنگي دانشگاه و هيات نظارت بر تشكل‌هاي اسلامي علوم پزشكي به دليل فشارهاي وارده از ناحيه‌ي بسيج دانشجويي اين دانشگاه به مسؤولين، و صدور بيانيه‌اي كه در آن ايجاد تنش در صورت پخش اين فيلم ذكر شده است، پخش اين فيلم در روز پنجم خرداد ماه را لغو شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8257

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت قاضي آمريكايي با درخواست كمال تبريزي براي توقف نمايش فيلم “خود” دراين كشور!، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016