جمعه 8 خرداد 1383

«اكران فيلم مارمولك در آمريكا»؛ گفت‌وگو با منوچهر محمدي و كمال تبريزي، ايسنا

منوچهر محمدي در خصوص مخالفت قاضي آمريكايي با درخواست براي توقف نمايش فيلم مارمولك دراين كشورگفت: بعد از به نمايش درامدن فيلم‌ها در جشنواره فجر، معمول اين است، اشخاص يا موسساتي كه مايل به خريد و نمايش فيلم در خارج كشور هستند با سازندگان فيلم وارد مذاكره شوند و ما در اين رابطه قراردادي، ‌جهت نمايش در آمريكا منعقد كرديم، اما يك هفته پس از قرارداد براي ما روشن شد، طرف قرارداد به تعهدات خود پايبند نيست.
اين تهيه‌كننده به خبرنگار هنري ايسنا گفت: علي‌رغم توافق، نسبت به عدم پخش آگهي فيلم از شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان، نسبت به اين كار اقدام كرديم و با مطلع شدن از اين مساله، تقاضاي فسخ قرارداد را مطرح و حتي حاضر شديم، خسارت سنگين راهم متحمل شويم تا فيلم در آمريكا به نمايش در نيايد اما آن‌ها علي‌رغم پذيرش اوليه، چند روز بعد از اين مساله استنكاف كردند.
وي افزود: من و آقاي تبريزي، نيز با انتخاب وكيل خود آقاي صبوريان، شكايت حقوقي عليه آن‌ها را در دادگاه‌هاي آمريكا مطرح كرده و به طور جدي خواستار فسخ قرارداد شديم.
تهيه‌كننده مارمولك به ايسنا گفت: دادگاه اوليه، كه در اين خصوص تشكيل شد، راي به اجراي قرارداد داد، اما همچنان از طريق وكيل خود، در تلاش هستيم تا از طريق مذاكره و دادگاه بتوانيم ‌نسبت به فسخ قرارداد و جلوگيري از نمايش فيلم در آمريكا اقدام كنيم.
وي در پاسخ به اينكه فيلم در چند سينماي آمريكا اكران مي‌شود گفت: اين فيلم مانند همه فيلم‌هاي ديگري كه در آمريكا اكران مي‌شود چند سينماي محدود و تعدادي سانس محدود در اختيار دارد كه بر همين اساس هفته گذشته چند سانس اكران داشته است.
منوچهر محمدي اظهار داشت: ما عملا قراردادي براي هيچ اكراني در داخل و خارج كشور نداريم اما اگر خبرهايي منتشر مي‌شود مبني بر اينكه در انگليس نمايش دارد، بايد بگويم اين‌ها همان سي‌دي‌هاي غير مجاز است ‌چون ما هيچ قراردادي نداريم.
به گزارش ايسنا، تهيه‌كننده “مارمولك” با ابراز نارضايتي شديد خود از نمايش سي‌دي غير مجاز و غير قانوني در خارج و داخل، خواستار توجه جدي نهادهاي ذيربط همچون وزارت ارشاد، قوه قضائيه و نيروي انتظامي شد كه نسبت به توقف اين گونه نمايش‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.
وي افزود: متاسفانه سينماي ايران در شرايطي نيست كه بتوانند از حقوق به حق خود دفاع به عمل آورد،‌همين چند روز پيش شاهد بوديم، يك دانشگاهي برنامه‌اي جهت نمايش فيلم اعلام كرده بود. جدا از بازتاب‌هاي اين خبر ما اعلام مي‌كنيم شرعا و قانونا با نمايش اين فيلم به صورت پخش سي‌دي غير مجاز مخالف مي باشيم و با توجه به مصاحبه مطبوعاتي در خانه سينما ما مديريت نمايش اين فيلم را در داخل به وزارت ارشاد واگذار كرديم. هركاري از طريق وزارت ارشاد در اين رابطه بايد انجام شود . بنابراين ما حق اعتراض و شكايت را براي خود محفوظ مي‌داريم تا از اين گونه نمايش‌ها جلوگيري كنيم و شرعا وقانونا از تضييع حقوق خود ناراضي هستيم

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كمال تبريزي، كارگردان مارمولك نيز درباره‌ي اكران فيلم در آمريكا و شكايت مطرح شده به خبرنگار هنري ايسنا، گفت: تبليغات و پخش فيلم در كانال‌هاي فارسي زبان، مناسب و در شان فيلم مارمولك نبود. بنابراين اعتراض كرديم تا جلوي نمايش آن را بگيريم و بعد از شكايت، جلوي تبليغات آن در شبكه فارسي زبان گرفته شد اما اكران فيلم هنوز به نتيجه مطلوبي نرسيده است.
وي با اشاره به يكي از دلايل جانبي اين شكايت به ايسنا گفت:‌ فيلم مارمولك براي بخش مسابقه‌ي جشنواره مونترال كانادا انتخاب شد كه در شهريور برگزار مي‌شود، اما براي شركت در اين جشنوارع اين جشنواره طبق قانوني كه دارد نبايد تا پيش از اين تاريخ، فيلمي كه انتخاب مي‌شود، در اين كشور به نمايش در بيايد اما عملا، هم اكنون ما از شركت در آن جشنواره محروم شده‌ايم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8258

فهرست زير سايت هايي هستند که به '«اكران فيلم مارمولك در آمريكا»؛ گفت‌وگو با منوچهر محمدي و كمال تبريزي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016