يكشنبه 10 خرداد 1383

استاد دانشگاه ايلينوي در گفتگو با فارس: ريشه مخالفتهاي آمريكا با ايران در روابط نزديك نومحافظه كاران با اسرائيل است، خبرگزاري فارس

خبرگزاري فارس: استاد دانشگاه ايلينوي آمريكا گفت: ريشه مخالفتهاي آمريكا با ايران و سوريه را بايد در روابط نزديك نومحافظه كاران با اسرائيل جستجو كرد.

«فرانسيس بويل» در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس در رابطه با افزايش فشارهاي آمريكا در خصوص برنامه هسته‌اي ايران گفت: در حال حاضر سياست آمريكا به دست نومحافظه‌كاران هوادار اسرائيل در پنتاگون، كاخ سفيد و دفتر ديك چني معاون رييس جمهوري آمريكا تعيين مي‌شود.
وي افزود: نومحافظه‌كاران هوادار اسرائيل در پنتاگون سعي دارند در برابر ايران صف‌‌آرايي كنند و ايران در نظر آنها جزئي از محور شرارت است؛ آنها همچنين سرگرم مقابله با سوريه هستند كه قانون تحريم سوريه از آن جمله است.
بويل تاكيد كرد: اين اقدامات در راستاي دستورالعمل شارون و حزب ليكود قرار دارند و آنها از نفوذ خود در آمريكا براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي‌كنند و ريشه مخالفتهاي آمريكا با ايران و سوريه را نيز بايد در روابط نزديك نو محافظه كاران و اسرائيل جستجو كرد.
نويسنده كتاب«جرم بازدارندگي هسته‌اي» در پاسخ به اين پرسش كه چرا اقدامي عليه رژيم صهيونيستي و زرادخانه‌هاي عظيم آن رژيم صورت نمي‌گيرد، اظهار داشت: وقتي رييس جمهوري آمريكا،‌ شارون را عامل صلح مي‌نامد، چگونه مي‌توان از آمريكا توقع محكوم كردن اسرائيل را داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاكيد كرد: اسرائيل در رفح سرگرم جنايت بر ضد بشريت و فلسطيني‌ها است و آمريكا نيز هيچ كاري براي جلوگيري از آن نمي‌كند.
استاد دانشگاه ايلينوي تصريح كرد: ايران و ديگر كشورهاي اسلامي بايد از مجاري قانوني،‌ راهي براي جلوگيري از اين اقدامات بيابند و منتظر آمريكا نمانند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016