دوشنبه 11 خرداد 1383

با صدور بيانيه‌اي؛ تجمع يك‌ساعته‌ي اعتراض‌آميز مقابل سفارت انگليس پايان يافت، ايسنا

تجمع يك‌ساعته مقابل سفارت انگليس در تهران كه امروز (دوشنبه) در اعتراض به هتك حرمت عتبات عاليات برپا شده بود، ساعت ‌٣٠/١٧ پايان يافت.
به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تجمع ‌٥٠ نفره، پس از قرائت فرازهايي از زيارت عاشورا، سينه‌زني تجمع‌كنندگان و صدور بيانيه‌ پايان پذيرفت.
در اين تجمع اعلام شد كه هر جمعه پس از نماز جمعه در مقابل سفارت انگليس در تهران تجمعي اعتراض‌آميز برگزار خواهد شد.
اين تجمع از ساعت ‌٣٠/١٦ در حالي برگزار شد كه فضاي عمومي حاكم بر آن آرام بود و طي آن شعارهايي با مضامين “مرگ بر انگليس“، “مرگ بر آمريكا”، “لانه‌ي روباه پير تعطيل بايد گردد”، “مزدور انگليسي اخراج بايد گردد” سرداده شد.
هم‌چنين در اين تجمع شعارهاي ديگري با مضامين “واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد”، “الله اكبر”، “لااله الله”، “انگليس عدوالله”، “هيهات من الذله”، “مرگ بر سازش‌كار”، “نه سازش نه تسليم نبرد با آمريكا”، “نه سازش نه تسليم نبرد با استكبار”، “رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت مي‌كنم با دشمنان فاطمه اتمام حجت مي‌كنم”، “حسين حسين شعار ماست”، “خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست”، “حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيد علي” نيز سرداده شد.
برخي از تجمع‌كنندگان سربند سرخ يا حسين داشته و تعدادي ديگر كفن به تن كرده بودند.
حاضران در اين تجمع به خبرنگار ايسنا گفتند كه به صورت خودجوش مقابل سفارت انگليس تجمع كرده‌اند.
در پايان اين مراسم، بيانيه‌اي صادر شد كه متن كامل آن، به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
پيامي از جانب قرآن براي مسوولان مسلمان
قرآن سند محكم الهي، برنامه‌ي علمي و عملي زندگي فرد و جامعه‌ي اسلامي است. در طول ‌١٤ قرن حيات طيبه‌ي اسلام هر جا مسلمانان به حبل متين قرآن چنگ زده‌اند، سرافراز و پيروز و هرجا آن را ترك گفته‌اند، ذليل و خوار شده‌اند.
اكنون اي مسوولان وزارت خارجه، به گوش باشيد و نداي قرآن را بشنويد و عمل كنيد.
‌١ ـ قرآن مي‌فرمايد: يا ايها الذين آمنو لاتتخذوا عدوي و عدوكم اولياء تلقون اليهم بالموده و قد كفروا بما جاء‌كم من الحق (ممتحنه/ آيه‌ي ‌١) اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگيريد! شما نسبت به آنان اظهار محبت مي‌كنيد، در حالي كه آن‌ها به آن چه از حق براي شما آمده كافر شده‌اند. به چه مجوزي شما انگليس خيانتكار را امان داده در كشور امام زمان (عليه‌السلام) پناه مي‌دهيد؟ از خدا بترسيد و به خود آييد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‌٢ ـ قرآن مي‌فرمايد: و لن ترضي عنك اليهود و لاالنصاري حتي تتبع ملتهم. هرگز يهود و نصاري از تو راضي نخواهند شد، تا به طور كامل تسليم خواسته‌هاي آن‌ها شوي و از آيين آنان پيروي كني. (سوره‌ي بقره آيه ‌١٢٠). اكنون پاسخ دهيد سياست تساهل و تسامح در برابر كفار و استكبار جهاني ما را به چه فخري نايل كرده كه هنوز هم در پي اين سياست هستيد؟
‌٣ ـ قرآن مي‌فرمايد: فان لم يعتزلوكوم و يلقو اليكم السلم و يكفوا ايديهم فخدوهم و اقتلوهم حيث ثقفتموهم. اگر از درگيري با شما كنار نرفتند و پيشنهاد صلح نكردند و دست از شما نكشيدند، آن‌ها را هر جا يافتيد اسير كنيد و يا به قتل برسانيد.( نساء ‌٩١) هان اي مسوولان! نداي قرآن عزيز را بشنويد و ملت اسلام را از اين ذلت برهانيد، از خدا بترسيد كه ترس خدا بهتر از ترس سازمان ملل و شوراي امنيت و انگليس و آمريكاست.
‌٤ ـ ما جوانان مسلمان اعلام مي‌داريم كه بنا بر وصاياي نوراني امام امت خميني كبير (ره) و فرمايشات رهبر هوشيار و انقلابي‌مان، امام سيد علي خامنه‌اي (ع) هرگز جسارت‌هاي استكبار جهاني به حريم مقدس علوي و حسيني را تحمل نكرده و هر لحظه گوش به فرمان و منتظر اشاره ولي امر مسلمين هستيم تا با نثار جان ناقابل خود شجره‌ي طيبه‌ي تشيع را آبياري كرده و از انگليس و آمريكا و همدستان‌شان جز نامي ننگين و چركين در تاريخ به جا نمي‌گذاريم.
‌٥ ـ در پايان به درگاه يگانه پناه شيعه صاحب‌الزمان (عج) شكوه مي‌آوريم و عرض مي‌داريم يا حجت‌ بن الحسن، ريشه‌ي ظلم را بكن.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8398

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با صدور بيانيه‌اي؛ تجمع يك‌ساعته‌ي اعتراض‌آميز مقابل سفارت انگليس پايان يافت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016