جمعه 29 خرداد 1383

امامي کاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: پرونده هسته‌‏اي ايران بايد زودتر بسته شود، ايلنا

خطيب نماز جمعه تهران جنجالهاي پديدآمده براي پرونده هسته‌‏اي ايران را بي‌‏پايه و اساس خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران بر حق استفاده صلح آميز از فناوري هسته‌‏اي ايستاده است و به عنوان يک حق شرعي, قانوني, عرفي و بر اساس عزت, اقتدار و زندگي خود قصد دارد که داراي چنين قدرت علمي باشد.
به گزارش خبرنگار" ايلنا", امامي کاشاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينکه دشمن مي‌‏خواهد اين قدرت علمي را از ايران بگيرد, گفت: اين دشمن, دشمن خدا و ارزشهاست, نه دشمن ايران, هر چه مي‌‏خواهند بگويند, مي‌‏گويند کاخ سفيدي‌‏ها مسيحي‌‏اند و به کليسا مي‌‏روند اما اين عدوات با شخص خدا, مسيح و انبياست. براي اينکه خداي متعال وقتي حقي را براي جامعه‌‏اي مي‌‏دهد, (ديگران نمي‌‏توانند آن را سلب کنند).
وي افزود: اين ترفندها و کلماتي که همه‌‏اش دروغ است و بند و بسط‌‏هاي سياسي, براي حفظ يک قدرت غير قانوني به نام اسرائيل در منطقه است.
وي با انتقاد از سکوت جامعه بين‌‏الملل در برابر سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي اسرائيل گفت: چند وقت پيش گفتند که آمريکا به اسرائيل موشک داده است. موشکي که مي‌‏تواند از زير آب کلاهک اتمي شليک کند اما هيچ کسي در مورد آن حرف نمي‌‏زند.
وي افزود: اسرائيل دشمن بشر است اما صداي کسي هم در نمي‌‏آيد در حاليکه ايران از يک صنعت اتمي استفاده علمي مي‌‏کند و اين همه سر و صدا راه انداخته‌‏اند.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه در اين ماجرا اروپا بين دو قطب آمريکا و کشورهاي خاورميانه (غير متعهدها) مانده است, گفت: غير متعهدها با جمهوري اسلامي ايران هستند و اروپا گاهي به طرف آمريکا و گاهي به طرف ايران حرکت مي‌‏کند اما بايد به اروپا گفت که؛ شخصيت خود را حفظ کنيد و خود را به اين کاخ کثيف آمريکا بکسل نکنيد.
وي افزود: اروپا و آژانس بايد موقعيت خود را حفظ کنند. بالاخره آژانس اميد کشورهاست. اعضاي آژانس به آن اميد دارند. اگر فعالان کشور بگويد بايد چنين شود و چنان شود, ديگر آژانس ارزش ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري در بيان مواضع جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه گفت: جمهوري اسلامي اولاً از حق شرعي, قانوني و عرفي خود ابداً کوتاه نمي‌‏آيد و ثانياً هيچ قيد و شرط جديدي را نمي‌‏پذيرد.
وي افزود: جمهوري اسلامي راست مي‌‏گويد, با اقتدار حرف مي‌‏زند, شفاف حرف مي‌‏زند, جوان نيست, دروغگو نيست, منافق نيست, شجاع است, ترسو شمائيد که دروغ مي‌‏گوييد, آدم دروغگو ترسو است.
امامي کاشاني تصريح کرد: جمهوري اسلامي صريح مي‌‏گويد که ما دنبال صنعت اتمي صلح جويانه و دانش اتمي هستيم نه دنبال به راه انداختن جنگ اتمي. شما مي‌‏دانيد ايران راست مي‌‏گويد اما مي‌‏خواهيد قدرت و عزت ايران را از آن بگيريد. اما جمهوري اسلامي نشان داده است که در مواقع عزت چگونه مي‌‏ايستد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه غرب بداند که ايران برروي حرف خود ايستاده است و اين آنها هستند که بايد عقب نشيني کنند, گفت: ما هيچ شرطي نمي‌‏پذيريم, برروي حرفمان محکم ايستاده‌‏ايم و پرونده هسته‌‏اي ايران بايد زودتر بسته شود.
وي خطاب به دشمنان نظام گفت: ما در پناه ولي عصر (عج) هستيم, به او پناه مي‌‏بريم, او هم ما را کمک مي‌‏کند, ما صاحب داريم, اين شمائيد که صاحب نداريد. شما نمي دانيد در بين زمين و هوا به کجا برويد. شما که مي‌‏گوييد مسيحي هستيد, به هيچ چيز اعتقاد نداريد.
امامي کاشاني در ادامه سخنان خود با اشاره به ديدار نماندگان مجلس شوراي اسلامي با مقام معظم رهبري گفت: يکي از مواردي که مجلس شوراي اسلامي در مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد توجه کند اين است که قانون را شفاف کند, يعني قدرت انتخاب مجري را از قانون بگيرد.
وي افزود: اين قدر نگوييد مامورين ما خوب هستند, رئيس جمهوري خوب است, بدنه را بايد حساب کرد, نبايد آن مامور گمرک اختيار داشته باشد که خود انتخاب کند که چگونه رفتار کند. قاضي نبايد اختيار داشته باشد که از اين ماده يا آن ماده استفاده کند. بايد قوانين مشخصي باشد.
عضو مجلس خبرگران رهبري افزود: اين کار مشکل است اما يکي از راه‌‏هاي جلوگيري از فساد اين است که مجلس دقت کند و بررسي کند که چگونه قانون را به دست مجري مي‌‏دهد تا او اجرا کند.
امامي کاشاني در بخشي ديگري از سخنان خود ياد شهيد چمران را گرامي داشت و گفت: شهيد چمران در مواقع حساسي خوب مي‌‏درخشيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9068

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امامي کاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: پرونده هسته‌‏اي ايران بايد زودتر بسته شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016