دوشنبه 1 تير 1383

ناطق نورى: مجلس هفتم با احترام به دولت از سؤال، تذكر و استيضاح استفاده كند، روزنامه ايران

گروه سياسى: على اكبرناطق نورى ، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و مشاور عالى مقام معظم رهبرى گفت: استعفاو تحصن از كارهاى ناپخته مجلس ششم بود.
وى گفت: مثلاً تحصن نمايندگان در مركز قانونگذارى خيلى قشنگ و زيبا نيست. به نظر من آنها حتى از جامعه خودشان هم تحليل نداشتند. آنها فكر مى كردند اگر درمجلس تحصن كنند عده زيادى به آنها مى پيوندند. اشتباه بالاتر اينكه پس از اينكه تحصن كردند و مردم به آنها نپيوستند استعفاها شروع شد. وقتى كه جامعه اين حركت و اين نوع تصميمات را نپذيرفته به بهانه استعفا حرفهاى ديگرى را كه به مصلحت نبوده بزنند، ازجمله كارهاى نپخته مجلس ششم است.
ناطق نورى تصريح كرد: «نمايندگان مجلس هفتم بايد ضمن احترام به دولت و همكارى با آن و حفظ مصالح و منافع ملى از حقوق قانونى خود در راستاى مسؤوليت نمايندگى كه عمدتاًنظارتى است استفاده كنند و ضمن اينكه به دولت احترام مى گذارند، از حق سؤال ، تذكر و استيضاح دولت استفاده كنند و دور از جناح بندى ها و گرايشهاى حزبى و گروهى و باندى عمل كنند.»
رئيس اسبق مجلس در مورد پيش بينى اوضاع سياسى كشور تا زمان انتخابات رياست جمهورى، اظهار داشت: «معتقدم امروز كشور ايران جزو آرامترين و با ثبات ترين كشورهاى منطقه است و از نظر سياست داخلى هم در شرايط مناسبى هستيم. البته هرچه به زمان انتخابات رياست جمهورى نزديك شويم، مسائل و مباحث جدى تر و داغى داريم كه طبيعى و قابل پيش بينى است. لكن احتمال مى دهم بعضى جناحها، بخصوص گروههايى كه در انتخابات شوراها و مجلس هفتم توفيق چندانى نداشتند، شرايط آرام را نپسندند و براى تجديد حيات سياسى خود و مطرح شدن مجدد در جامعه، به دنبال تنش و ايجاد اختلاف باشند. گروهها و احزاب علاقه مند به مصالح كشور و منافع ملى بايد هوشيار باشند و در اين دام نيفتند، بلكه همه تلاش خودرا صرف تنش زدايى كنند.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9181

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناطق نورى: مجلس هفتم با احترام به دولت از سؤال، تذكر و استيضاح استفاده كند، روزنامه ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016