سه شنبه 23 تير 1383

با تصويب شوراي شهر تهران، از نمايندگي‌‏هاي خارجي درتهران بهاي خدمات و عوارض اخذ مي‌‏شود، ايلنا

با تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران, از نمايندگي‌‏هاي خارجي در تهران بهاي عوارض و خدمات ارايه شده از سوي شهرداري اخذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي ايلنا, در هشتاد و دومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران, که با حضور مستمع برگزار شد, طرح مجوز اخذ بهاي خدمات از نمايندگي‌‏هاي خارجي در تهران به تصويب رسيد.
براساس اين طرح, به استناد ماده 23 کنوانسيون وين در خصوص روابط ديپلماتيک ميان دولت‌‏ها, شهرداري تهران موظف است از تاريخ ابلاغ اين مصوبه از کليه اماکني که به نحوي از انحاء در اختيار نمايندگي‌‏هاي ديگر کشورها در جمهوري اسلامي ايران در محدوده تهران و حريم آن قرار دارند, انواع عوارض خدمات شهري را با هماهنگي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در چارچوب عمل متقابل دريافت و به حساب خزانه شهرداري واريز نمايند.
همچنين, براساس تبصره اين طرح, شهرداري موظف است مبالغي که مشمول عمل متقابل مي‌‏شود, به عنوان مطالبات شهرداري از وزارت امور خارجه محسوب و دريافت دارد.
چمران , رييس شوراي شهر تهران درخصوص اين مصوبه گفت: اخذ بهاي خدمات از نمايندگي‌‏هاي کشورهاي خارجي در تهران, به درخواست وزارت امور خارجه بوده که پيش از اين در شوراي اول شهر تهران نيز مطرح شده و مسکوت مانده بود.
وي گفت: اين مصوبه در راستاي شفاف‌‏سازي رابطه ايران با ساير کشورها تصويب شده است.
بيادي نيز در اين مورد گفت: هر کشوري هر قانوني را براساس شرايط بومي و محلي خود سنجيده و جاري مي‌‏کند , ما بايد تصميم قاطع بگيريم و نبايد منفعلانه عمل کنيم.
نايب رييس شوراي شهر تهران گفت: وزارت امور خارجه درخواست اين موضوع را کرده بود که بعد از آن نامه و درخواست, هيچ موضوعي مطرح نشد و آيين نامه‌‏اي که بايد در اين خصوص از سوي وزارت امور خارجه ارايه مي شد, هنوز ارايه نشده است.
شريعتمداري, رييس کميسيون برنامه و بودجه نيز در توضيح اين مصوبه گفت: شهرداري با همکاري وزارت امور خارجه از همه نمايندگان خارجي که دفتري در تهران دارند, اين بهاي خدمات را به طور متقابل دريافت خواهد کرد.
وي يادآور شد: در کشورهاي مختلف ضابطه‌‏هاي گوناگون براي اين منظور وجود دارد و در برخي از کشورها اين عوارض از دفاتر نمايندگي ايران در آن کشور دريافت نمي‌‏شود که ما نيز بايد به صورت متقابل کم کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است, اين طرح با 13 راي به تصويب رسيد.
واعظي آشتياني, در اين جلسه حضور نداشت و خادم نيز به اين مصوبه راي نداد.
همچنين, در اين جلسه, عباس شيباني, عضو شوراي شهر تهران در خصوص گراني ميوه‌‏ها در شهر تذکر داده و خواستار پاسخ‌‏گويي مسوولان نسبت به اين موضوع شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9979

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با تصويب شوراي شهر تهران، از نمايندگي‌‏هاي خارجي درتهران بهاي خدمات و عوارض اخذ مي‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016