چهارشنبه 4 شهريور 1383

رئيس سازمان ميراث فرهنگي: خبر كشف تجهيزات جاسوسي را تكذيب مي كنم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران

در پي انتشار خبري مبني بر كشف تحهيزات جاسوسي وشنود در اتومبيل يكي ازمعاونين رئيس جمهور ، وي اين خبررا تكذيب كرد.
حسين مرعشي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري در گفت و گو با خبرنگار " ايلنا"، گفت : خبر مربوطه به كشف تجهيزات شنود در خودروي خود را تكذيب مي كنم.
وي در ادامه افزود: اين يكي ديگر از جنجال هايي است كه مطبوعات معمولا هر از چند گاهي به پا مي كنند.
وي در پاسخ به اين سوال كه "چرا سايت منتسب به جناح راست اين خبر را درج كرده است؟" ،پاسخ گفت : ما در كشورمان چپ و راست نداريم و همه در يك صراط راست هستند.
گفتني است اين خبر از سوي يكي از سايت ها خبري داخل كشور منتشر شده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روز اول شهريور سايت اينترنتي بازتاب در خبري تحت عنوان "كشف تجهيزات جاسوسي از خودرو يكي از معاونان رييس‌جمهور " نوشته بود، خبرنگار «بازتاب» گزارش داد، از خودرو يكي از معاونان رييس‌جمهور، تجهيزات جاسوسي و شنود كشف شده است.
بنا بر اين گزارش، توسط مأموران يكي از نهادها از خودرو سيدحسين مرعشي، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ايرانگردي و ميراث فرهنگي، تجهيزات شنود و ارسال شامل ميكروفون كه در راديوپخش خودرو نصب شده بود، كشف شده است.
خبرنگار «بازتاب» مي‌افزايد: هرچند تاكنون منبع نصب تجهيزات مذكور مشخص نشده، اما اين تجهيزات ساخت آمريكاست.
حسين مرعشي در گفت‌وگو با خبرنگار «بازتاب» از كشف تجهيزات شنود در خودرو خود اظهار بي‌اطلاعي كرد.
مرعشي كه از تأييد و يا تكذيب اين خبر خودداري كرده، خواستار اعلام منبع خبري «بازتاب» شد.
اين در حالي است كه روز گذشته، يكي از نزديكان مرعشي در پاسخ خبرنگار «بازتاب»، خبر مذكور را به صورت تلويحي تأييد كرده بود.

سايت دريچه نيزدر خبري پيرامون اين موضوع با عنوان " اطلاعات جدیدازشنود خودروی مرعشی" نوشت، منابع آگاه اطلاعات جدیدتری رااز کشف دستگاه شنود در خودروی معاون رئیس جمهوری، در اختیار سایت دریچه قرار دادند.
گفته می شود مرعشی دارای دو خودروی «پراید» و «گالانت» می باشد که با هر یک از این دو خودرو، ماموریت های خاص را انجام می دهد.
وی جلسات وصحبت های گروهی و حزبی خود را با اتومبیل پراید انجام داده و با گردش درحد فاصل خیابان شریعتی، خیابان دولت، بلوار کار و پاسداران به تبادل اطلاعات ورایزنی های گروهی می پردازد.
مرعشی همچنین با خودروی گالانت خود نیز برخی ارتباطات خارجی را برقرار می سازد.
در همین حال علی رغم این که دستگاه شنود مزبور مشخص نشده است که در کدام یک از این خودروها جاسازی شده است شبهات فراوانی در این زمینه وجود آمده است.
برخی منابع آگاه باتوجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوریو با توجه به این که مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی می باشد این اقدام را برای تخریب چهره کارگزاران بویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی ارزیابی کنند.
در این زمینه از تیمی بعنوان تیم "خسته(خ.ت)" جهت شنود گذاری نام برده می شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11248

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس سازمان ميراث فرهنگي: خبر كشف تجهيزات جاسوسي را تكذيب مي كنم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016