جمعه 3 مهر 1383

امامي کاشاني:بشرازنظرعلمي نزديک به يک نهم ازعلم جهان راآموخته وبيش ازيک هشتم آن باقي است که به دست حضرت صاحب دردنيا مطرح خواهد شد، فارس

خبرگزاري فارس: خطيب امروز نمازجمعه تهران در خطبه‌ اول نماز با اشاره به اينکه جهاني سازي و يکپارچه کردن جهان هدف نهايي تمامي پيامبران و ائمه بوده است، گفت: ابزار اسلام براي جهاني سازي عبارت از حرکت در بستر فطرت انسان‌ها، عقل، رشد علم، گسترش عدالت و مبازره با ظلم و ستم است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمد امامي کاشاني خطيب اين هفته نماز جمعه تهران طي سخناني در خطبه اول خود با اشاره به منابستهاي ‌مبارک در اين ماه بالاخص نيمه شعبان، سالگرد هشت سال دفاع مقدس و نيز بازگشايي مدارس، در خصوص امام زمان (عج) گفت:‌ بحث من در مورد امام زمان بحث حرکت، تطور و تکامل علمي است.
وي افزود: دنياي امروز به فکر جهاني سازي، يک کاسه کردن جهان و تبديل آن به دهکده‌اي جهاني است که در جهت سکولاريسم، بي ديني، بي بند و باري به نام دموکراسي و آزادي حرکت مي‌کند.
خطيب نماز جمعه با بيان اينکه اين هدف دنيا،‌ غرب و سردمداران آن است، ادامه داد: ‌از آغاز پيامبران به دنبال آن بودند که بشر را يکپارچه کنند که در ابتدا موسي‌ بن عمران مبادرت به اين کار کرد و پس حضرت مسيح، پيامبر اکرم(ص) و ائمه هدي (ع) در طول تاريخ اين هدف را دنبال کردند.
امامي کاشاني همچنين با بيان اينکه استکبار در حال جهاني سازي با ابزار خاصي خود بوده و ائمه اطهار نيز براي يکپارچه کردن تمهيدات خاص خود را داشتند، تصريح کرد:‌ آنچه استکبار برنامه ريزي کرده در سه کلمه است که اولين آن فرهنگ تزوير که آن را به صورت علم درآوردند و به نام آزادي انسان‌ها را مي‌کشند و آن همه جنايت در افغانستان و فلسطين را به وجود مي‌آورند.
وي گفت: ‌ديگري استفاده از لفظ مبارزه با تروريسم، ايجاد امنيت، حمايت از مردم عراق، مبارزه با ستمگر و ديکتاتور عراق است که مي‌آيند حمايت، تروريسم و مقابله با آن را معنا مي کنند و در ظاهر چهره‌اي فرهنگي به آن مي‌بخشند که در باطن پر از تزوير، حيله و فريب بوده و ابزاري است براي غرب و استکبار.
خطيب نماز جمعه تهران زر و پول و زور عاملي دوم دانست و ادامه داد:‌ اسلام در جهاني سازي نه اهل حيله و تزوير است و نه اهل زور، رشوه و زراندوزي، زيرا همگي آنها بر ضد اسلام است.
وي افزود: برنده اسلام است و مستکبرين مي‌بازند و هرچه آنها پيش روند به بازندگي خود کمک کردند، ‌زيرا چشم‌ها را گشوده، مغزها را بيدار کرده و دنيا را متوجه برنامه شوم خود نموده‌اند.
خطيب نماز جمعه تهران گفت:‌‌ بشر تاکنون از نظر علمي نزديک به يک نهم از علم جهان را آموخته و بيش از يک هشتم آن باقي است که به دست حضرت صاحب در دنيا مطرح خواهد شد.
وي افزود:‌ علم چيزي است که به بشر سعادت مي‌دهد و اگر اينچنين شود بايد مبداء‌ و مقصد علم مشخص باشد.
امامي کاشاني ادامه داد: اگر علم از جاي درست حرکت کرد و در جاي درست خود نشست،‌ سعادت آور خواهد بود، اما اگر مبدا و مقصدي نداشت، علم نبوده و حيرت است.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه اگر استفاده از علم، به دست نا اهل بيافتد، به بمباران اتمي هيروشيما و جنايت جنايتکاران روي زمين تبديل مي‌شود، تصريح کرد: تکليف علم بايد مشخص شود، مبدا و منتهاي علم انبيا و علم امام عصر(عج) مشخص است و اگر غلط استفاده شود، جايگاه علم به هم ريخته مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

امامي کاشاني تصريح کرد: دنياي امروز با علم بحران ايجاد کرده و اکنون ملاحظه مي‌کنيد که با علم انسان‌ها را به خاک و خون کشيدند، جنايات شرم آور در زند‌ان‌هاي بغداد کردند و فقر و گرسنگي را در ميان بخش عظيمي از مردم جهان به وجود آوردند.
وي با بيان اينکه آنها به علم رنگ زشتي داده و هويت غيرعلمي به علم بخشيده‌اند، يادآور شد: در روزگاري را که امروز ما پيدا کرده‌ايم تمام ارزش‌ها بر اين است که انسان رابطه خود را با جهان و خدا درست تنظيم کند.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود گفت: ‌با دست مبارک امام زمان (عج)‌ دو کار مهم گسترش علم و تعيين جايگاه و اهداف علم مشخص مي‌شود و انسان خود و جهان را مي‌شناسد و رابطه خود را با جهان وخداوند درست تنظيم مي‌کند.
امامي کاشاني افزود: ‌به قداست برگرداندن علم از سويي و گسترش دادن تمامي ابعاد علم از ديگر سو در عصر امام زمان(عج) تحقق مي‌يابد

Copyright: gooya.com 2016