پنجشنبه 9 مهر 1383

حسين شريعتمداری مسئول پروژه سايت های اينترنتی، اهداف پروژه را فاش کرد

بيست روز پس از دستگيری مهدي درايتي، قريشي، حنيف مزورعی، شهرام رفيع زاده و بابک غفوري آذر، و در حالی که بنا به اطلاعات موثق آن ها (به جز غفوري آذر) همچنان در سلول های جداگانه در زندان مخصوص دادستانی و سازمان امنیت موازی، نگهداری و هر شب بازجوئی می شوند، مدير مسوول کيهان طرح تبليغاتی پروژه مبارزه با سايت های اينترنتی را انتشار داد.
حسين شريعتمداری در سرمقاله روز چهارشنبه خود با نام آوردن از عده ای از روزنامه نگاران که در روزنامه های تعطيل شده هوادار اصلاحات فعاليت داشته اند، آن ها را عضو شبکه ای خيالي، قلمداد کرد که از آمريکا دستور می گيرند و در مرکزی در پراگ ساماندهی می شوند.
يک فرد مطلع به خبرنامه گويا گفت بر اساس سابقه پانزده ساله، حسين شريعتمداری که به عنوان نماينده آيت الله خامنه ای و مشاور امور اطلاعات وی در جلسات مختلف با مسوولان قوه قضاييه و اطلاعات و امنيت حضور پيدا می کند، معمولا گزارش هائی که برای رهبر جمهوری اسلامی تهيه می کند را به اين صورت انتشار می دهد. اين گزارش ها در بسياری مواقع بی اثر مانده و تنها موجب ارعاب شده و يا در پاره ای مواقع به دستگيری هايي انجاميده که از جمله می توان به دستگيری سعيدي سيرجانی، پنج نويسنده روزنامه های جامعه و توس و شهرام جزايری اشاره کرد.
سرمقاله روز چهارشنبه کيهان که در آن جز مخفی نمائی نکته هاي آشکاری که همگان از آن مطلع بودند و از جمله نوشتن حروف اول نام مسوولان دولتی و اصلاح طلبان و روزنامه نگاران چيزی در آن نبود حاکي است که بازجوئی از دستگير شدگان در پروژه مبارزه با سايت های اينترنتی به جائی نرسيده و هيچ يک از پيش بينی های گروه طراح پروژه عملی نشده است.
با اين وجود کارشناسان بعيد نمی دانند که تيم بازجو با استفاده از شيوه های معمول از جمله بی خوابی دادن، القای اطلاعات ساختگی، تهديدهای خانوادگی و شکنجه های روانی موفق به تهيه مصاحبه های تلويزيونی شوند که اساس آن را مطالب نوشته شده در سرمقاله روزنامه کيهان تشکيل می دهد.
اطلاعاتي که پيش از اين نيز در رسانه ها منتشر شده بود، نشان می دهد که سعيد مرتضوی، حسين شريعتمداری، مسيح مهاجری، حسن شايانفر و فيروز اصلانی هدايت بازجوئی ها و برنامه ريزی تبليغات عليه سايت های اينترنتی را به عهده دارند.

براي مطالعه مجموعه اخبار مربوط به بازداشت هاي مرتبط با سايت ها اينجا را کليک نماييد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متن کامل ياداشت روز حسين شريعتمداري در روزنامه کيهان را در زير بخوانيد:

خانه عنكبوت (يادداشت روز)

در عرف روزنامه نگاري، ستون يادداشت روز يا سرمقاله به تفسير و تحليل درباره يكي از اصلي ترين مسائل روز اختصاص دارد كه با استناد به يك يا چند «خبر» نوشته مي شود، اما، يادداشت امروز ما، مجموعه اي از چند خبر است بي آنكه با تحليل و تفسير چنداني همراه باشد. در اين يادداشت، نشانه ها و مشخصات مستندي از يك شبكه فعال در عرصه سياسي، فرهنگي و اجتماعي كشور فهرست شده است. اين فهرست، اگرچه طولاني است و در نوشته پيش روي فقط به چند نمونه از آن اشاره شده ولي همين مختصر به اندازه كافي گوياست و... در خانه اگر كس است، يك حرف بس است.
1-اين شبكه، «هويت آمريكايي» و «شناسنامه ايراني» دارد. مركز اصلي كنترل و هدايت آن در آمريكاست و چند مركز مياني در كشورهاي اروپايي، وظيفه برقراري ارتباط ميان مركز اصلي با اعضاي شبكه در داخل كشور را برعهده دارند. مراكز مياني در شهرهاي لندن، برلين، لاهه، بروكسل و پراگ مستقر هستند. هماهنگي ميان مراكز اروپايي با مركز اصلي از طريق مركز پراگ صورت مي پذيرد كه در محل ساختمان «راديو فردا» در شهر پراگ مستقر است. توضيح آنكه راديو فردا، نه فقط وابستگي خود به سازمان CIA را انكار نمي كند، بلكه بر تعلق اين راديو به سازمان اطلاعاتي آمريكا CIA تأكيد هم مي ورزد و اين تأكيد را براي اطمينان خاطر افرادي كه به همكاري دعوت شده اند، ضروري مي داند.
2-بيشترين فعاليت تخريبي اين شبكه از طريق سايت هاي اينترنتي، روزنامه هاي زنجيره اي، محفل هاي دو گروه افراطي مدعي اصلاحات و عواملي كه در دولت دارند صورت مي پذيرد. سايت «امروز» با مركزيت به ظاهر داخلي و سايت گويانيوز GOOYA NEWS كه ابتدا، در بانك اطلاعاتي مؤسسه NIKE در آمريكا ثبت شده و بعد از واقعه 11 سپتامبر، محل آن به بروكسل منتقل گرديده است، دو سايت اصلي متعلق به اين شبكه هستند. علاوه بر دو سايت اصلي مورد اشاره، چند سايت اينترنتي ديگر نيز در اين شبكه فعاليت دارند و سايت فارسي بي بي سي نيوزPERSIAN BBC از يك سال قبل اين شبكه را زير چتر حمايتي و تبليغاتي خود گرفته است.
3-اسامي برخي از همكاران ايراني سايت هاي «گويانيوز» و «امروز» كه در خارج از كشور حضور دارند به شرح زير است.
داريوش سجادي (مقيم آمريكا) عباس احمدي (مقيم آمريكا)، فرشاد بيان (مقيم بروكسل)، جمشيد اسدي (مقيم پاريس)، احمد سلامتيان (مقيم پاريس)، نيما راشدان (مقيم سوئد)، حسين درخشان (مقيم تورنتو)، عليرضا نوري زاده (مقيم لندن)، مجيد محمدي (مقيم نيويورك)، سينا مطلبي (مقيم لاهه و بروكسل)، جمشيد برزگر (مقيم لندن)، ابراهيم نبوي (مقيم پاريس، برلين و...) مسعود بهنود (مقيم لندن) و...
برخي از افراد فوق الذكر پيش از اين، در داخل كشور با روزنامه هاي زنجيره اي همكاري نزديك و مستمر داشته اند و شماري از آنان هم در حالي كه مقيم خارج از كشور بودند، براي روزنامه هاي زنجيره اي، مقاله مي فرستادند كه با نام و مشخصات خود آنها و يا نام هاي مستعار به چاپ مي رسيد.
4-نام اختصاري تعدادي از اعضاي اين شبكه كه هم اكنون به طور همزمان در روزنامه هاي زنجيره اي و سايت هاي اين شبكه عنكبوتي فعاليت مي كنند به شرح زير است.
«بابك- غ»، «فرهاد- ر»، «نيما- ر»، «بهمن- الف»، «ژيلا- ب»، «شادي- ص»، «اميد- م»، «شهرام- ر»، «جعفر- گ»، «روزبه- م»، «جلال- خ»، «حنيف- م»، «مهدي- د» و... اكثر اين افراد، جوانان جوياي نامي بوده و هستند كه ابتدا از طريق عوامل اين شبكه- مخصوصاً عوامل شبكه مزبور در دو گروه افراطي مدعي اصلاحات- به عنوان خبرنگار جذب روزنامه هاي زنجيره اي شده و سپس با ترفندهاي ناجوانمردانه اي نظير آلودگي به فساد اخلاقي و تهيه فيلم از اين صحنه ها و يا، وعده فروپاشي قريب الوقوع نظام و قول پست و مقام و يا تحصيل رايگان در كشورهاي اروپايي و آمريكا و... وادار به همكاري با اين شبكه شده اند.
5-برخي از افراد شاخص اين شبكه كه در مراكز نظام داراي مسئوليت بوده و يا هستند عبارتند از «محمدعلي- الف»، «عيسي- س»، «مصطفي- ت»، «بهزاد- ن»، «محسن- م»، «مصطفي- د»، «مسعود- ح» و....
اين افراد، بعد از جذب اعضاي جديد كه عمدتاً از طريق روزنامه هاي زنجيره اي صورت مي پذيرد با برپايي جلسات توجيهي، آنها را به شبكه وصل مي كنند.
6-اعضاي جذب شده بعد از مدتي فعاليت در روزنامه هاي زنجيره اي، با كمك عوامل اين شبكه در وزارت ارشاد، انجمن صنفي روزنامه نگاران، كانون نويسندگان و حمايت برخي از نفوذي هاي شبكه در سيستم اجرايي و... از جشنواره مطبوعات و جشنواره هاي هنري ديگر جايزه دريافت مي كنند و يا به روش هاي ديگري به عنوان روزنامه نگار برجسته! معرفي مي شوند، سپس با كمك مراكز ياد شده به خارج از كشور اعزام گرديده و در آنجا با مشمئز كننده ترين لحن و قلم به لجن پراكني عليه نظام، مسئولان عالي رتبه و ارزش ها و مقدسات اسلامي و انقلابي مشغول مي شوند. كه افراد زير از جمله اين نمونه ها هستند علي باستاني، جمشيد برزگر، كامليا انتخابي فر، سعيد رضوي فقيه، نوشابه اميري، مهدي خلجي، نيما تمدن، كيوان حسيني، فرين عاصمي، مجيد محمدي و...
7-افرادي از اين شبكه كه در مديريت هاي نظام نفوذ كرده اند و يا مسئوليت هايي نظير نمايندگي مجلس، معاونت وزير و... داشته و دارند، اعضاي جديد شبكه را به عنوان خبرنگار،گزارشگر، محقق و... همراه با هيئت هاي رسمي به مسافرت هاي خارج از كشور مي فرستند. اعزام به خارج با دو هدف صورت مي پذيرد. جاذبه هاي سفر خارجي به منظور تشويق و ترغيب افراد جذب شده، زمينه سازي براي نفوذ و حضور بعدي آنها به عنوان خبرنگار و گزارشگر در مراكز رسمي نظام و...
8-شركت هايي كه به سايت ها و وبلا گ هاي اين شبكه سرويس مي دهند و «سرور»هاي مورد نياز اين سايت ها و وبلاگ ها را تأمين مي كنند، اگرچه شناسنامه ايراني دارند و در مراكز رسمي كشور ثبت شده اند ولي سايت ها و وبلاگ هاي اين شبكه عنكبوتي قابل كنترل و يا فيلترينگ نبوده و نيست، چرا؟! براي آنكه، سرويس دهي آنها بيرون از حوزه رسمي كشور (شركت مخابرات) بوده است و اين شركت ها به طور غيرقانوني و پنهاني با برخي از مراكز ماهواره اي در اروپا و آمريكا رابطه داشته و از سايت هاي ماهواره اي و خدمات آنها استفاده مي كنند، بنابراين خطوط ارتباطي سايت ها و وبلاگ هاي اين شبكه از ديتا «DATA»ي رسمي كشور عبور نمي كند كه قابل كنترل و فيلترينگ باشد. به بيان ديگر، اين شبكه، برخلاف قوانين جاري كشور، يك دايره مخابراتي خصوصي و جداگانه دارد كه از سوي شبكه هاي ماهواره اي و مخابراتي آمريكا و اروپا در اختيار آن قرار گرفته است.
نام اختصاري برخي از شركت ها كه به طور غيرقانوني و پنهاني از شبكه هاي خارجي براي تغذيه سايت هاي اين شبكه عنكبوتي سرويس مي گرفته اند به شرح زير است:
شركت «ن»، شركت «ب»، شركت «الف»، شركت «پ» و... آقاي «مصطفي- د»، عضو شوراي انفورماتيك و عضو مشاركتي دستگاه اجرايي، با تأسيس يكي از شركت هاي فوق الذكر، نياز مخابراتي سايت ها و وبلاگ هاي اين شبكه عنكبوتي را تأمين مي كرده است و «ح-ن» فرزند يكي از اعضاي انجمن صنفي روزنامه نگاران باتفاق «رضا- و» رابط يكي از گروه هاي افراطي جبهه موسوم به اصلاحات از افراد فعال در اين شركت ها بوده اند.
9-مركز كنترل و هدايت اين شبكه در آمريكا، بعد از دريافت گزارش اعضاي داخلي شبكه از ايران، خط تبليغاتي مورد نياز خود را به صورت خبر، گزارش، تحليل، مقاله و... به سرپل هاي اروپايي و از آنجا به رابطين اصلي شبكه در ايران منتقل مي كند. اين خط تبليغاتي- مثلا فلان يادداشت يا گزارش- با امضاي يكي از اعضاي دست چندم شبكه روي سايت هاي «امروز»، «گويانيوز»، «پيك نت» و... مي رود و يا در يكي از روزنامه هاي زنجيره اي چاپ مي شود و سپس خبرگزاري هاي خارجي و مقامات آمريكايي، اروپايي و اسرائيلي با استناد به اين اخبار و گزارش ها كه ساخته و پرداخته خود آنها بوده است، تبليغات گسترده اي را عليه نظام، اسلام و مسئولان عالي رتبه كشور تدارك مي بينند.
10-شبكه ياد شده، از طريق و بلاگ ها و چت هاي اينترنتي، ابتدا تمايلات جنسي جوانان را تحريك مي كند و سپس برخي از اعضاي داخلي شبكه، با افرادي كه از اين طريق آمادگي جذب شدن دارند، تماس گرفته و آنها را به مراكز فساد و فحشاء و... معرفي مي كنند و...
11-چند سال قبل، جناب آقاي يونسي وزير محترم اطلاعات، اعلام كرد كه اين وزارتخانه عوامل نفوذي در برخي از مطبوعات را شناسايي كرده است! و معلوم نيست كه اگر آن اظهارات صحت داشته است- كه نمي تواند صحت نداشته باشد- چرا كمترين برخوردي با اين شبكه صورت نپذيرفته و با چه توجيهي جوانان مظلوم اين مرز و بوم در چنگال اين گرگ هاي درنده رها شده اند؟!
12-درباره اين شبكه و اهداف و چگونگي فعاليت آن گفتني هاي ديگري نيز هست كه در آينده اي نزديك با جزئيات بيشتر به آن خواهيم پرداخت.
13- «خانه عنكبوت» باتوجه به آيه چهل و يكم از سوره مباركه عنكبوت به عنوان نام اين شبكه انتخاب شده است، آنجا كه مي فرمايد «داستان آناني كه خدا را فراموش كرده و غير او را به دوستي گرفته اند، شبيه خانه اي است كه عنكبوت مي سازد و حال آنكه سست ترين خانه ها، خانه عنكبوت است.
14-و بالاخره... اين روزها، با سالروز ميلاد مراد غايبمان حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء همزمان است و شايد شايسته تر آن بود كه يادداشت امروز را در عرض ادب به ساحت مقدس او مي نوشتيم ولي از آنجا كه مقابله با آنچه آن مراد غايب نمي پسندد، نشانه اي از انتظار است، اميدواريم بر ما خرده نگيرد و عذرمان را بپذيرد كه در انتظار «پسند» او قلم بر كاغذ رانده ايم.

اخبار | بازديد 6571 | دنبالک 11 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12511

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسين شريعتمداری مسئول پروژه سايت های اينترنتی، اهداف پروژه را فاش کرد' لينک داده اند.

آقاي شريعتمداري عزيز
اسلامي و شريعتي كه به آن اعتقاد داريد چند بار تكرار كرده بدانديشي درباره‌ي برادران مسلمانتان گناه است؟ چند بار تكرار كرده كه تهمت زدن گناه...
كليد مجهول
September 30, 2004 09:36 PM

آقاي شريعتمداري عزيز
اسلامي و شريعتي كه به آن اعتقاد داريد چند بار تكرار كرده بدانديشي درباره‌ي برادران مسلمانتان گناه است؟ چند بار تكرار كرده كه تهمت زدن گناه...
كليد مجهول
September 30, 2004 11:18 PM

آقاي شريعتمداري عزيز
اسلامي و شريعتي كه به آن اعتقاد داريد چند بار تكرار كرده بدانديشي درباره‌ي برادران مسلمانتان گناه است؟ چند بار تكرار كرده كه تهمت زدن گناه...
كليد مجهول
September 30, 2004 11:31 PM

خانه ي ان کبود !
آهاي ملتي که اسمتون بجاي ليست پرواز اهورائي در ليست 14 ماده اي شريعتمداري قرار گرفته، هر چه فرياد داريد بر سر "فرشاد بيان" بکشيد که گويا مسبب
Kalagh Siah
September 30, 2004 11:51 PM

مغز خزنده
متأسفانه امروزه در ايران کسانی خبرساز هستند که در بسياری از کشورهای دنيا، رفتارهای روزمره شان در قلمرو بيماری روانی طبقه بندی می شود. خود ...
عنکبوت
October 1, 2004 06:17 AM

مغز خزنده
متأسفانه امروزه در ايران کسانی خبرساز هستند که در بسياری از کشورهای دنيا، رفتارهای روزمره شان در قلمرو بيماری روانی طبقه بندی می شود. خود ...
عنکبوت
October 1, 2004 06:22 AM

مغز خزنده
متأسفانه امروزه در ايران کسانی خبرساز هستند که در بسياری از کشورهای دنيا، رفتارهای روزمره شان در قلمرو بيماری روانی طبقه بندی می شود. خود ...
عنکبوت
October 1, 2004 06:37 AM

مغز خزنده
متأسفانه امروزه در ايران کسانی خبرساز هستند که در بسياری از کشورهای دنيا، رفتارهای روزمره شان در قلمرو بيماری روانی طبقه بندی می شود. خود ...
عنکبوت
October 1, 2004 06:45 AM

آقاي شريعتمداري عزيز
اسلامي و شريعتي كه به آن اعتقاد داريد چند بار تكرار كرده بدانديشي درباره‌ي برادران مسلمانتان گناه است؟ چند بار تكرار كرده كه تهمت زدن گناه...
كليد مجهول
October 1, 2004 02:44 PM

مغز خزنده
متأسفانه امروزه در ايران کسانی خبرساز هستند که در بسياری از کشورهای دنيا، رفتارهای روزمره شان در قلمرو بيماری روانی طبقه بندی می شود. خود ...
عنکبوت
October 2, 2004 09:23 AM

شگردهای ضداجتماعی، قربانیان بی‌پناه
مدیران و سردبیران با گفتن «کار ما نیست» شیشه عمر دیو فرو رفته در کالبد آن شیوه‌های حسین شریعتمداری را بر زمین می‌توانند زد.
Rouzaneh
October 2, 2004 11:28 AM

Copyright: gooya.com 2016