Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 2 خرداد 1384

متن كامل بيانيه شوراي نگهبان در باره برسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، فارس

«بسم‌الله الرحمن الرحيم

ان‌الله يامركم اين تؤدوا الامانات الي اهلها

بار ديگر ملت بزرگ ايران در برابر انتخاباتي مهم و سرنوشت ساز قرار گرفته‌اند.

انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري در فضاي عطر آگين به حماسه فتح خرمشهر و نيز ايام سالگرد ارتحال معمار بزرگ انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي و مردم سالاري ديني ايران، با حضور پرشور و گسترده ملت شريف، تجلي ديگري از كلام امام راحل (قدس‌ره الشريف) كه ميزان راي ملت است خواهد بود. اين بار نيز همانند دوره‌هاي قبل شوراي نگهبان به عنوان امين ملت و ناظر قانوني بر اجراي صحيح انتخابات در راستاي عمل به وظيفه قانوني خود به موجب اصول نود و نهم و يكصد و هيجدهم قانون اساسي موظف به نظارت بر اجراي دقيق انتخابات است. وظيفه‌اي كه به عنوان يك ضرورت عقلايي ضامن سلامت انتخابات مي‌باشد.
براين اساس شوراي نگهبان وظيفه اوليه خود را كه همان بررسي وجود شرايط قانوني مصرح در اصل يكصد و پانزدهم قانون اساسي در يكايك ثبت نام كنندگان مي‌باشد را طي سه مرحله به انجام رساند.
نخست شوراي نگهبان وظيفه اوليه خود را كه همانا بررسي وجود شرايط قانوني مصرح در اصل يكصد و پانزدهم قانون اساسي، در يكايك ثبت نام كنندگان مي‌باشد را طي سه مرحله به انجام رساند.
نخست جلسات كارشناسي جهت بررسي اوليه انطباق شرايط قانوني با ثبت نام كنندگان تشكيل و سپس نتايج جلسات كارشناسي در هيات مركزي نظارت مطرح و سرانجام تصميم نهايي در جلسات متعدد شوراي نگهبان اتخاذ گرديد.
اين بررسي‌ها با اختصاص بيش از 2500 نفر ساعت طي جلسات گوناگون انجام پذيرفت و به فضل خداوند متعال پس از مطالعه كليه سوابق و گزارشها و با رعايت دقيق شرايط قانوني به نتيجه قطعي رسيد.
البته براساس قوانين موجود امكان ثبت نام براي تمامي ايرانياني كه به سن قانوني رسيده‌اند، وجود دارد و وزارت محترم كشور موظف به ثبت نام است، اما قانون اساسي شرايط مهم و موثري را درانجام وظايف رياست جمهوري براي داوطلبان در اصل يكصد و پانزدهم قانون اساسي مقرر نموده و وظيفه تطبيق آن را براساس بند (9) اصل يكصد و دهم بر عهده شوراي نگهبان گذارده است.
در اينجا ضمن اداي احترام به كليه كساني كه با احساس وظيفه نسبت به ثبت نام در اين دوره از انتخابات اقدام نموده‌اند و تاكيد بر اين نكته كه اعلام اسامي واجد شرايط به هيچ وجه ناقي صلاحيت افرادي كه اسامي آنها اعلام نمي‌گردد براي احراز ساير مسئوليتها در نظام جمهوري اسلامي ايران نيست، نظر نهايي شوراي نگهبان در مورد واجد شرايط مصرح در اصل يكصد و پانزدهم قانون اساسي، ذيلا به ترتيب الفبا اعلام مي‌گردد.
1- محمد احمدي‌نژاد فرزند احمد
2- علي اردشير لاريجاني فرزند هاشم
3- محسن رضايي ميرقائد فرزند نجف
4- محمدباقر قاليباف فرزند حسين
5- مهدي كروبي فرزند احمد
6- اكبر هاشمي بهرماني فرزند علي
در خاتمه ضمن دعوت از فرد فرد ملت بزرگوار ايران براي حضور در انتخابات مهم 27 خرداد ماه، بار ديگر برعهده خويش با ملت عزيز مبني بر عمل به وظيفه شرعي و قانوني خود تاكيد نموده و در اين مسير از خداوند مهربان مدد مي‌جوييم و از كليه كساني كه دراين مسير ما را ياري نموده و مي نمايند خصوصاً وزارت محترم كشور كه مجري انتخابات است، تشكر و قدرداني مي‌نماييم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اميد است تمامي دست ‌اندركاران در امر انتخابات به ويژه داوطلبان محترم و ستادهاي انتخاباتي آنها، احزاب و گروهها، صدا و سيما، مطبوعات و عوامل اجرايي با رعايت اخلاق اسلامي و كليه مقررات انتخاباتي در ايجاد فضاي با نشاط و سالم جهت حضور گسترده و فراگير مردم موفق باشند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23038

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متن كامل بيانيه شوراي نگهبان در باره برسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005