Click for Amazing Phone Card








جمعه 3 تیر 1384

كاردار سفارت ايران در كانادا: نتوانستيم انتخابات دور دوم را برگزار كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


كاردار سفارت ايران در اتاوا در توضيح علت برگزار نشدن دور دوم انتخابات در كانادا گفت: با توجه به فاصله كمي كه بين مرحله اول و دوم وجود داشت، ما نتوانستيم از امكانات جهت برگزاري مرحله دوم انتخابات استفاده كنيم.

عباس عاصمي، كاردار سفارت ايران در اتاوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: طبق قانون كانادا كشورهاي خارجي صرفا مي‌توانند انتخابات خود را در اين كشور فقط در كنسولگري يا سفارت برگزار كند. به همين دليل نيز ما در مرحله اول انتخابات فقط در شهر اتاوا انتخابات را برگزار كرديم و با وجود حضور ايرانيان در شهرهاي تورنتو، ونكوور، و ديگر شهرهاي كانادا نتوانستيم انتخابات را در اين شهرها برگزار كنيم. البته ما از مدتها قبل از وزارت امور خارجه كانادا خواسته بوديم كه زمينه را براي برگزاري انتخابات در شهرهاي ديگر كانادا فراهم كند؛ ولي آنها در پاسخ به ما گفته بودند طبق مقررات ما تابحال به هيچ كشوري مجوز برگزاري انتخابات به جز در سفارت و كنسولگري نداده‌ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عاصمي افزود: معمولا در خارج از كشور راي‌گيري جنبه سمبليك دارد و با توجه به تبليغات سويي كه عليه جمهوري اسلامي ايران وارد مي‌شود ما در اينجا با برگزاري آزادانه انتخابات نشان داديم كه هركس مي‌تواند در انتخابات به صورت آزادانه شركت كند و راي خود را به صندوق بريزد.

عاصمي در مورد علل عدم برگزاري مرحله دوم انتخابات در كانادا اظهار داشت: در دوره قبل يعني مرحله اول تمهيدات لازم براي برگزاري انتخابات از مدتها قبل فراهم شده بود؛ ولي در زمان كنوني با توجه به فاصله كمي كه بين مرحله اول و دوم وجود داشت، ما نتوانستيم از امكانات جهت برگزاري مرحله دوم انتخابات استفاده كنيم. البته در اين راستا تلاش خود را انجام داديم و از وزارت امور خارجه كانادا نيز درخواست كرديم كه امكانات لازم را براي ما فراهم كند؛ ولي متاسفانه اين امكانات به موقع براي ما فراهم نشد. و به همين دليل از ديروز بر خروجي سايت جمهوري اسلامي ايران در اتاوا اعلام كرديم كه ما قادر به برگزاري مرحله دوم انتخابات در كانادا نيستيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25182

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كاردار سفارت ايران در كانادا: نتوانستيم انتخابات دور دوم را برگزار كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005