Sunday, Feb 26, 2017

صفحه نخست » اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره خودکشی دانشجوی کرد، مهدیس میرقوامی + واکنش بابک داد

Mahdis_Mirghavami.jpgروابط عمومی وزارت اطلاعات درباره درگذشت خانم مهدیس لبابی میرقوامی اطلاعیه داد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی وزارت اطلاعات هرگونه ارتباط بین فوت خانم مهدیس لبابی میرقوامی با این وزارتخانه را تکذیب کرد.

براساس بررسی‌ها و رصدهای اطلاعاتی، وی در تاریخ ۷ بهمن به علت بروز برخی مشکلات خانوادگی خودکشی کرده است.

شایان ذکر است در تاریخ پنجم اسفند مصادف با روز مهندس، اخباری درباره فوت خانم مهندس مهدیس لبابی میرقوامی، یکی از شهروندان استان کرمانشاه و دانشجوی کارشناسی‌ارشد دانشگاه سهند تبریز به علت تجاوز ماموران اداره‌کل اطلاعات کرمانشاه در شبکه‌ها و خبرگزاری‌های وابسته به معاندین و ضدانقلاب منتشر شد.

نامبرده هیچ‌گونه سابقه دستگیری، احضار یا بازداشت در وزارت اطلاعات و اداره‌کل اطلاعات کرمانشاه را نداشته است.

براساس بررسی‌ها و رصدهای اطلاعاتی، خانم لبابی میرقوامی در تاریخ ۷ بهمن امسال به علت بروز برخی مشکلات خانوادگی، خودکشی کرده است.

به نظر می‌رسد فضاسازی و خبرسازی‌های شبکه‌های معاند به منظور ضدیت با نظام جمهوری اسلامی و بدبین کردن مردم به نهادهای مقدس در کشورمان باشد.

تکذیب «واجا» معتبر نیست!

در پی تکذیب خبر خودکشی یک خانم مهندس جوان کرمانشاهی از سوی وزارت اطلاعات، "بابک داد" روزنامه‌نگار مقیم فرانسه در پاسخی که در فیس‌بوک خود نوشته، تکذیبیه وزارت اطلاعات را «امری متداول در وزارت اطلاعات» خوانده که به گفته او مردم را به یاد تکذیبیه‌های اطلاعات پس از قتلهای زنجیره‌ای می‌اندازد. وی با یادآوری قتل خانم دکتر جوانی که چند سال قبل در اداره منکرات همدان به طرز مشکوکی خودکشی کرد، دولت و رسانه‌ها و مردم را به پیگیری جدی این رخدادها فراخوانده و نوشته: «امیدوارم مسئولان دولت برای یافتن حقیقت و نه «بافتن تکذیبیه»، گروه بیطرفی را مأمور تحقیق کنند.»
بابک داد با اشاره به مسکوت گذاشتن خبر خودکشی مهدیس میرقوامی در هفته‌های اول پس از آن ماجرا می‌گوید: «این خانواده داغدار، شاید همچنان زیر فشار مضاعف تهدیدهای امنیتی باشند. وظیفه آن خانواده سوگوار نیست که در چند جبهه بجنگند تا حقیقت فاش شود.»
وی با برشمردن دلایل احتمالی تکذیب خبر توسط خانواده خانم میرقوامی می‌نویسد: «در این مورد بخصوص، یک دلیل اضافه هم وجود دارد که تکذیبیه پدر محترم را زیر سئوال می‌برد و آن سکوت یک ماهه این خانواده بعد از خودکشی «مهدیس» است که عاقبت با درز خبر توسط مردم و رسانه‌های محلی فاش شد. پس «همان عواملی» که این خانواده محترم را به سکوت درباره مرگ دخترشان ناگزیر کرده بود، حالا هم همان قدرت را دارد تا پدر را پای میکروفن بکشاند و حرف مورد نظر وزارت اطلاعات را از زبان او به رسانه‌ها بگوید! »
بابک داد اعتقاد دارد تنها با تحقیق یک هیأت حقیقت‌یاب مستقل درباره این خودکشی می‌توان به حقیقت پی برد.
وی در پایان با تأکید بر پیگیری تا کشف حقیقت، به مخاطبان خود هشدار می‌دهد: «وگرنه این قتل‌های خاموش (که ادامه قتل خانم دکتر جوان در بازداشتگاه اداره منکرات همدان است) با مرگ مهدیس هم به پایان نمی‌رسد و شاید روزی این آتش جگرسوز، به خانه من یا شما بیافتد.»
مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy