Monday, Feb 27, 2017

صفحه نخست » فروشنده برنده اسکار شد

salesmanOscarWin_small.jpg

اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده برنده اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

انوشه انصاری و فیروز نادری، دو ایرانی سرشناس در حوزه فضا، به نیابت از آقای فرهادی در این مراسم شرکت کردند. انوشه انصاری پیام آقای فرهادی را خواند.

فرهادی در پیام خود نوشته بود: «غیبت من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگری است که با این حکم غیرانسانی از ورود به آمریکا منع شده‌اند.» پیام آقای فرهادی با استقبال چشمگیر مخاطبان همراه بود.

اصغر فرهادی در کنار فدریکو فلینی، اینگمار برگمن و ویتوریو دسیکا ، یکی از چهار کارگردانی است که بیش از یک بار اسکار بهترین فیلم خارجی را برای آثارشان کسب کرده اند.


salesmanOscarWin1.jpgsalesmanOscarWin2.jpg

به گزارش دویچه وله فرهادی ساعاتی پیش از برگزاری مراسم اسکار، در پیامی ویدئویی از تهران خطاب به ساکنان لندن که به ابتکار صادق خان، شهردار لندن، برای تماشای فیلم فروشنده به میدان ترافالگار این شهر رفته بودند، گفت بی‌نهایت خوشحال است که واکنش‌ها به حکم ترامپ، جنبشی پویا به راه‌انداخته است. در این پیام آمده است: «امیدوارم این همبستگی ادامه و گسترش یابد چون درون آن قدرتی برای مقابله با فاشیسم نهفته است که می‌تواند در برابر افراط‌گرایی به پیروزی برسد و در همه‌جای جهان به قدرت‌های سیاسی نه بگوید.»

اصغر فرهادی همچنین گفت: «ما همه شهروندان جهانیم و من همه تلاشم را به کار می‌بندم تا از این اتحاد پدیدآمده حراست کنم و گسترشش دهم.»

روز جمعه، شش کارگردانی که فیلم‌هایشان نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی شده‌اند، در بیانیه‌ای مشترک به سرزنش سیاستمدارانی پرداختند که سودای ساخت "دیوارهای تفرقه‌افکن" را در سر می‌پرورانند و گفتند: «ما می‌خواهیم به اتفاق مخالفت خود را با تعصبات ملی‌گرایانه‌ای که در آمریکا و برخی دیگر از کشورها می‌بینیم اعلام کنیم.»

چهار نامزد دیگر بخش بهترین فیلم خارجی اسکار امسال فیلم‌هایی از آلمان، دانمارک، استرالیا و سوئد بودند. گفته می‌شد فیلم "تونی اردمن" به کارگردانی مارن آده آلمانی، مهم‌ترین رقیب فروشنده فرهادی برای کسب اسکار بود، که در این راه ناکام ماند.

از ایران نخستین بار فیلم "دایره‌ی مینا" به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۵۶ و سال بعد فیلم "باد صبا" ساخته‌ی آلبر لاموریس توسط وزارت فرهنگ و هنر وقت به آکادمی علوم و هنر آمریکا معرفی شد.

اصغر فرهادی پیش‌تر با فیلم‌های "گذشته" و "درباره الی" و "جدایی نادر از سیمین" هم به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شده بود و در سال ۹۰ با فیلم "جدایی نادر از سیمین" اولین اسکار تاریخ سینمای ایران را به ارمغان آورد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy