Monday, Feb 27, 2017

صفحه نخست » یک مرد اتریشی نوزادی سالم به دنیا آورد

دویچه وله - تا بحال شنیده بودید که مردی بچه به دنیا بیاورد؟ این اتفاق در اتریش افتاده است. اگرچه این نخستین بار است که اتریش شاهد زایمان یک شهروند مذکر است اما این اولین باری نیست که جهانیان با پدیده بچه‌دار شدن یک مرد آشنا می‌شوند.

یک مرد در کشور اتریش کودکی را به دنیا آورد. به گزارش خبرگزاری اتریش به نقل از روزنامه اتریشی "کلاینه تسایتونگ" این مرد که در گذشته زن بوده و رحمش را با وجود انجام عمل تغییر جنسیت حفظ کرده است، در حال حاضر با مردی دیگر زندگی می‌کند. به نوشته روزنامه یاد شده، تولید نوزاد به روش طبیعی صورت گرفته است.

عمل تغییر جنسیت زن به مرد زیر نظر پزشکان صورت گرفته و تولد نوزاد در گراتس، دومین شهر بزرگ اتریش، صورت پذیرفته است. خانواده نوزاد اتریشی مایل به مصاحبه با رسانه‌ها در باره این رخداد نبوده است.

manInBelgiumGivesBirth_small.jpgبه ندرت چنین موردی در جهان رخ می‌دهد. مشهورترین موردی که تا کنون در رسانه‌ها مطرح شده، موضوع بارداری "توماس بیتی" ترانس ‌سکشوال (تراجنسیتی) آمریکایی در سال ۲۰۰۸ بوده است. رسانه‌های دنیا از او به عنوان "نخستین مرد حامله" نام بردند. "بیتی" که نامش از ابتدای تولد "تریسی" بود در سال ۱۹۹۸ خود را به تیغ جراحان عمل تغییر جنسیت سپرد. او به همسرش سه فرزند هدیه کرد، چون همسر او نمی‌توانست بچه‌دار شود. اما ازدواج این دو نفر موفقیت‌آمیز نبود و سرانجام "بیتی" تصمیم گرفت که همه ارگان‌های جنسی زنانه را از بدنش خارج سازد.

نخستین مرد ترانس‌ سکشوالی که حامله شد اهل آلمان بود. او که در برلین، پایتخت آلمان زندگی می‌کرد فرزندش را در سال ۲۰۱۳ به دنیا آورد. او که به عنوان زن زاده شده بود هنوز دارای رحم و تخمدان بود و از طریق اسپرم خریداری شده از بانک اسپرم باردار شده بود.

در سال ۲۰۱۶ فرناندو کاچادو و همسرش دیان رودریگز بچه‌دار شدند. هر دوی این شهروندان اکوادوری ترانس ‌سکشوال بودند؛ فرناندو به هنگام تولد زن و دیان پیش از عمل مرد بود.

موردی هم در ایسلند مشهور شد. در این کشور یک پسر جوان ۱۹ ساله، تنها چند ماه پس از اینکه به خانواده و دوستانش گفته بود که ترانس سکشوال است، باردار شد و کودکی را از طریق سزارین به دنیا آورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy