Tuesday, Feb 28, 2017

صفحه نخست » ترامپ: اوباما پشت اعتراض‌ها و افشای اطلاعات است

obamaTrump_small.jpgصدای آمریکا - چهل روز بعد از خروج باراک اوباما از کاخ سفید، دونالد ترامپ او را متهم کرده که در اعتراض‌ها علیه جمهوری‌خواهان و افشای اطلاعات دست دارد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه ۱۰ اسفند در یک گفتگوی اختصاصی با برنامه «فاکس و دوستان» گفت که او معتقد است باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا پشت اعتراضات و افشاگری هایی است که از دولت جدید آمریکا به بیرون درز می کند. ترامپ گفت که انتظار ندارد به زودی این روند متوقف شود.

آقای ترامپ علاوه بر اوباما، معاون او بایدن را نیز متهم کرد که از بعد انتخابات ۱۸ آبان، اعتراض ها را سازمان دهی می کند.

در حالی آقای ترامپ این اظهارات را درباره اوباما بیان کرده که رئیس جمهوری سابق هنوز واکنشی نشان نداده است.

بنا بر رسم در آمریکا، رئیس جمهوری آمریکا بعد از سوگند رئیس جمهوری جدید، به اقامتگاه دائم خود می رود. آقای اوباما بعد از سوگند ترامپ، مدتی به تعطیلات رفت و پس از آن به شهر واشنگتن باز گشت. هرچند آقای اوباما در حال ساخت کتابخانه ریاست جمهوری خود در شیکاگو است اما به دلیل ادامه تحصیل یکی از دخترانش، قصد دارد مدت دیگری در پایتخت آمریکا بماند.

انتقاد آقای ترامپ پس از آن صورت می گیرد که در یک ماه گذشته و بخصوص بعد از صدور دو فرمان اجرایی برای لغو ویزای شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان و ممنوعیت موقت ورود پناهجویان، تظاهراتی علیه رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد. کاخ سفید هنوز از این طرح ها دفاع می کند و آن را در راستای امنیت مردم آمریکا می داند.

همچنین برخی خبرها از دولت جدید به رسانه ها درز کرده که دولت ترامپ اکنون می گوید طرفداران اوباما این اسرار را فاش می کنند.

از جمله درز اطلاعات درباره مایکل فلین مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود که در نهایت موجب شد آقای فلین استفعا بدهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy