Wednesday, Feb 1, 2017

صفحه نخست » آلمان آزمایش موشکی ایران را محکوم کرد

Germany.jpgسخنگوی وزارت خارجه آلمان با بیان اینکه برلین آزمایش موشکی توسط ایران را محکوم می‌کند، گفت: چنین آزمایش‌هایی موجب افزایش تنش است.

به گزارش فارس، آلمان هم روز سه‌شنبه مانند دیگر کشورهای اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر آزمایش موشکی توسط ایران، این اقدام را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان با بیان اینکه برلین چنین آزمایش‌هایی را «محکوم» می‌کند، از اینکه شورای امنیت سازمان ملل این مسئله را در دستور کار خود قرار داده، استقبال کرد.

وی افزود: «چنین آزمایش‌هایی تنش در وضعیت کنونی خاورمیانه را افزایش می‌دهد. از ایران می‌خواهیم از تمام اقداماتی که منجر به افزایش بی‌اعتمادی می‌شود، خودداری کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آلمان ادامه داد: «آنچه نیاز داریم، تنش‌زدایی، اعتمادسازی و نقش سازنده ایران در حل مناقشات منطقه‌ای است.»

دیروز شبکه «فاکس نیوز» به نقل از مقامات نظامی آمریکا مدعی شد که ایران یک فروند موشک بالستیک میان‌برد آزمایش کرده است.

قطعنامه ۲۲۳۱ که توافق هسته‌ای زیرمجموعه آن است از ایران خواسته روی موشک‌هایی که برای داشتن قابلیت حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند کار نکند.

ایران، روسیه و چین تأکید دارند که لحن به کار رفته در قطعنامه الزام‌آور نیست. کشورهای غربی هم از به کار بردن عبارت «نقض قطعنامه» خودداری کرده و آن را ناهمخوان یا ناقض روح قطعنامه توصیف کرده‌اند.

در ماه مارس سال گذشته هم شورای امنیت برای بررسی آزمایش موشکی توسط ایران تشکیل جلسه داد و بدون صدور قطعنامه یا اقدام خاصی به جلسه خود پایان داد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy