Thursday, Feb 2, 2017

صفحه نخست » گفتگوی با گوگوش در پی فرمان ترامپ درباره ممنوعیت ویزا

یورونیوز - فرمان دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالت متحده آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به خاک آمریکا بر روی زندگی هزاران نفر تاثیر گذاشته است. از جمله کسانی که این دستور برنامه روزانه و کاری شان را مختل کرده ستاره موسیقی ایران، گوگوش است. محسن صالحی، خبرنگار یورونیوز در بروکسل در این باره گفتگویی با این خواننده محبوب ایرانی انجام داده است.

واکنش گوگوش به دستور ترامپ: 21 سال در مملکت خودم ممنوع بودم
خبرگزاری ایرانشهر - گوگوش خواننده مشهور ایرانی که در آمریکا اقامت دارد، در پی شایعاتی که مبنی بر عدم اجازه ورود او به خاک آمریکا منتشر شده بود طی مصاحبه کوتاهی، این شایعات را رد کرده و گفته است به ممنوعیت عادت دارد و 21 سال در ایران زیر سایه ممنوعیت و محدودیت زیسته است.

خانم گوگوش که تنها ساعاتی قبل از پروازش به آمریکا از شهر لندن در گفتگویی کوتاه با یکی از تلویزیون‌‌های اروپایی شرکت کرده بود در مقایسه شرایط کنونی با شرایط سال 1980 (پس از وقوع انقلاب در ایران) گفت:

«این حسی که من تا دو سه روز پیش داشتم، [همان است] که ۳۷ سال پیش در سال ۱۹۸۰ زمانی که از لندن به تهران سفر کردم و منتظر اتفاقات ناخوشایندی بودم که اتفاق هم افتاد و به دلیل به قدرت رسیدن حکومت اسلامی فعالیت های هنری‌ام متوقف شد و به مدت ۲۱ سال از خواندن منع شدم. چند روز پیش بعد از مکالمه تلفنی با وکیل مهاجرتم دوباره همان حس به من دست داد که نکند دوباره در فرودگاه درگیر مسائلی شوم. در واقع آمریکا الآن خانه دوم من است و دوباره منع شوم از خواندن به این دلیل که از یک خانواده مسلمان هستم و ایرانی.»

خانم گوگوش در این مصاحبه با تاکید بر اینکه منعی برای ورود به آمریکا ندارد گفته احساسش به دستور آقای ترامپ با توجه به اینکه نمی‌تواند به ایران بازگردد برایش به معنای انتخاب اجباری جایی تازه برای ادامه زندگی بوده است. اما وکلای مهاجرتی‌اش به او اطمینان داده‌اند که می‌تواند بدون مشکل به خانه بازگردد.

گوگوش در حال حاضر دارای گرین کارت است و در شهر لس‌‌آنجلس زندگی می‌کند. این هنرمند سرشناس ایرانی بعد از 21 سال سکوت و زندگی تحت محدودیت در ایران، در سال ۱۳۷۹ موفق به کسب گذرنامه شد و با خروج از ایران فعالیت هنری خود را با ارائه آلبوم زرتشت که بخشی از آن در ایران به صورت مخفیانه ضبط و در کانادا تکمیل و پخش شده بود، از سرگرفت و به انجام سری کنسرت‌های بازگشت پرداخت که با استقبال بی‌نظیر ایرانیان و فارسی‌زبانان خارج از ایران مواجه شد.

در پی دستور اجرایی رییس جمهور ترامپ، گروه نایاک که گفته می‌شود به نفع رژیم جمهوری اسلامی در آمریکا لابی می‌کند، با شایعه بی اساس ممنوعیت ورود برای این ستاره موسیقی نگرانی‌های جدی در میان جامعه ایرانیان ایجاد کرده بود.


مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy